آبشار شاهاندشت یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران به شمار می رود

به گزارش وبلاگ ماکارون، سیری در ایران/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، آبشار شاهاندشت یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران به شمار می رود.

آبشار شاهاندشت یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران به شمار می رود

آبشار شاهاندشت با طول تقریبی 170 متر در کنار قلعه ملک بهمن در دهکده ای به نام دهکده شاهاندشت در منطقه امیری لاریجان در جاده هراز واقع شده است. آبشار شاهاندشت از هشت آبشار تشکیل می شود؛ اولین آبشار به طول تقریبی 15 متر است. دومین آبشار به طول تقریبی 30 متر به مکانی زیبا ختم شده که درب پشتی قلعه به وضوح از آن نقطه دیده می شود. آبشار سوم، چهارم و پنجم از سه پله پی در پی تشکیل می شوند که با یک طول کامل میتوان آن را فرود رفت. پله ها به ترتیب 10، 18 و 12 متر طول دارند و در مجموع طول آبشار های سوم و چهارم و پنجم حدود 40 متر است.

آبشار 25 متری ششم از زیباترین آبشارهای این مسیر محسوب می شود. بعد از عبور از این آبشار به آبشار هفتم که طولش حدود 20 متر است، می رسیم. طول آبشار آخر (هشتم) 35 متر است. در مجموع، 55 متر فرود از بالای آبشار هفتم صورت می گیرد. زیبایی چشم انداز ها اطراف بی نظیر است و دماوند باشکوه به وضوح دیده می شود. در محدوده آبشار شاهاندشت امکانات خاصی وجود ندارد و تنها یک سفره خانه در نزدیکی آن واقع شده است. برای خرید هم می توانید از مغازه های روستا استفاده کنید.

بهترین زمان بازدید از آبشار شاهاندشت از اردیبهشت تا مهر است. فصول تابستان و بهار به دلیل هوای مطبوع زمان مناسب تری برای سفر به این منطقه هست. در فصول سرد به خاطر سردی هوا، سفر به آبشار شاهاندشت توصیه نمی شود.

منبع: همگردی

به "آبشار شاهاندشت یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار شاهاندشت یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید