آتش بس در لیبی برای ماه رمضان

به گزارش وبلاگ ماکارون، هیئت سازمان ملل متحد در لیبی امروز با ابراز نگرانی از تشدید درگیری ها در طرابلس، خواستار برقراری آتش بس در ماه رمضان در این کشور شد.

آتش بس در لیبی برای ماه رمضان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ ماکارون، سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی معادلات میدانی در غرب لیبی را به دنبال پیشروی های روزهای اخیر نیروهایشان در این منطقه تغییر یافته خواند.

محمد القبلاوی در گفت وگو با شبکه المیادین تأکید کرد: نیروهای ما قدرت ابتکار عمل را در دست دارند و ما با گام هایی ثابت رو به جلو پیش می رویم.

این مقام دولت وفاق ملی لیبی همچنین تأکید کرد که نیروهای حفتر از امارات سلاح می گیرند و شبه نظامیان سودانی از میان نیروهای موسوم به جنجوید در صف آن ها هستند.

القبلاوی صحبت از مذاکرات و آتش بس را در شرایطی که حملات نیروهای حفتر ادامه دارد، بی فایده توصیف کرد.

هیئت سازمان ملل در لیبی امروز با ابراز نگرانی از تشدید درگیری ها در طرابلس، خواستار برقراری آتش بس در ماه رمضان در این کشور شد.

نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج پس از آزادسازی چند شهر از جمله صبراته و صرمان از اشغال نیروهای تحت امر حفتر، در حال پیشروی به سمت ترهونه هستند.

شبه نظامیان حفتر در 21 مارس گذشته از موافقت با آتش بس برای تمرکز بر تلاش ها در مبارزه با کرونا در لیبی خبر دادند اما باز به حملات خود برای تسلط بر پایتخت لیبی مقر دولت وفاق ملی که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده است ادامه دادند.

دولت وفاق ملی لیبی در واکنش به نقض آتش بس توسط نیروهای حفتر در 26 مارس گذشته عملیات طوفان صلح را علیه این نیروهای متجاوز آغاز کرد و در هفته گذشته شش شهر و دو منطقه راهبردی که مهم ترینشان صبراته و صرمان هستند، آزاد کردند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "آتش بس در لیبی برای ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش بس در لیبی برای ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید