خبرنگاران 375 هزار سرباز تا 3 سال آینده در کشور، دارای مهارت می شوند

به گزارش وبلاگ ماکارون، ارومیه- خبرنگاران- رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اهمیت مهارت آموزی به سربازان گفت: 40 مرکز آموزشی کار پذیرش سربازان را انجام می دهند و در نظر داریم تا سه سال آینده، 375 هزار نفر را در این حوزه آموزش دهیم و سرباز بدون مهارت نداشته باشیم.

خبرنگاران 375 هزار سرباز تا 3 سال آینده در کشور، دارای مهارت می شوند

علی اوسط هاشمی روز شنبه در جلسه شورای مهارتی آذربایجان غربی گفت: باید تلاش کنیم که با توسعه آموزش ها، تغییر را در جامعه رواج دهیم که در این راستا می توان از ظرفیت های شناسایی دپارتمان نرم افزاری و اطلاعاتی بهره مند شد.

وی با اشاره به راه اندازی دپارتمان ملی مهارتی زنان به عنوان پایلوت در آذربایجان غربی اضافه کرد: این مساله مورد پیگیری ماست که باید مورد توجه مسوولان استانی هم قرار گیرد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: تعیین کردن سهم زنان در اشتغال، مهارت های آموزشی و سایر مسائل مرتبط با فعالیت بانوان از اهداف راه اندازی این دپارتمان است.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و همسایگی با چندین کشور خارجی می تواند پایلوت مسابقات بین المللی مهارت در منطقه باشد و نقش ملی را ایفا کند.

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه سند راهبری مهارت لازمه توسعه استان است، گفت: باید مسوولان و مهارت آموزان استانی، عملکرد استان را برآورد و بر این اساس اقدام به برنامه ریزی برای آموزش کنند.

وی بیان نمود: باید در جهت توانمندسازی جامعه تلاش های لازم صورت گیرد و تمام مسوولان باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: ایجاد شهرک مهارت در آذربایجان غربی از دیگر موارد مورد نیاز این استان است تا فعالیت مراکز مهارت آموزی با برنامه انجام گیرد.

اوسط هاشمی ادامه داد: این امر می تواند مردم را جذب مهارت آموزی کند و همچنین فرصت های مناسبی را برای منطقه فراهم خواهد کرد.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: بحث راه اندازی شهرک مهارت در استان مورد توجه است و پس از تامین زمین مورد نیاز با همکاری دستگاه های اجرایی، تامین اعتبار آن نیز انجام خواهد شد.

محمد مهدی شهریاری گفت: شرایط آموزش در جامعه موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این استان که 35 درصد اشتغال آن در بخش کشاورزی است، باید مورد توجه باشد.

به گزارش وبلاگ ماکارون، در ادامه این جلسه کنندگان سازمان های بهزیستی، جهاد کشاورزی، آموزش و پروش، میراث فرهنگی و سایر دستگاه های ذیربط به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سفر 2 روزه به آذربایجان غربی از آموزشگاه های فنی و حرفه ای ارومیه مرکز استان و شهرستان پیرانشهر بازدید خواهد کرد.

آذربایجان غربی یکی از استان های پیروز در ارائه آموزش های مهارتی در کشور به شمار می رود و سالانه افزون بر هفت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان ارائه می شود.

در حال حاضر بیش از 6 هزار حرفه مهارتی در استان به مهارت آموزان، آموزش داده می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 375 هزار سرباز تا 3 سال آینده در کشور، دارای مهارت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 375 هزار سرباز تا 3 سال آینده در کشور، دارای مهارت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید