دولت افغانستان: مسئولیت تامین امنیت فرودگاه ها به نیروهای افغان واگذار می گردد

به گزارش وبلاگ ماکارون، همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور اعلام نمود که مسئولیت تامین امنیت فرودگاه ها به نیروهای امنیتی افغان واگذار می گردد.

دولت افغانستان: مسئولیت تامین امنیت فرودگاه ها به نیروهای افغان واگذار می گردد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ماکارون، رحمت الله اندر سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان اظهار داشت که برای انتقال مسئولیت تامین امنیت فرودگاه های این کشور، کمیسیونی ایجاد شده است که درباره این مسئله کوشش می نماید.

وی اضافه نمود: این کمیسیون تا به امروز کمیته های مختلفی ایجاد نموده است که نحوه تامین امنیت فرودگاه ها، تقویت سیستم ها و دریافت تجهیزات مربوطه از مسئولیت های این کمیته ها است.

اندر اظهار داشت که همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تا به امروز بعضی از مراحل انتقال مستولیت های امنیتی فرودگاه ها صورت گرفته است و این فرایند ادامه دارد.

به گزارش راه مدنیت، چندی قبل ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان ناتو گفته بود که متحدان ما بودجه لازم برای فرودگاه های افغانستان را فراهم می نمایند.

بر اساس گفته های سنتکام، نیروهای آمریکایی چندین پایگاه از جمله فرودگاه قندهار را که دومین پایگاه عظیم نیروهای خارجی در افغانستان بود را به نیروهای امنیتی افغانستان تحویل داده اند.

بر اساس اعلام رئیس جمهور آمریکا، نیروهای این کشور از اول ماه می فرایند خروج از افغانستان را شروع نموده اند و تا یازده سپتامبر امسال میلادی تکمیل خواهند کرد.

پیش از این اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان در نامه ای از سازمان ناتو خواسته بود تا مسئولیت فرودگاه بین المللی حامد کرزی، به ویژه کنترل ترافیک هوایی این فرودگاه را به این اداره بسپارد اما قرار است که نیروهای ترکیه مسئولیت آن را به عهده بگیرند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دولت افغانستان: مسئولیت تامین امنیت فرودگاه ها به نیروهای افغان واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان: مسئولیت تامین امنیت فرودگاه ها به نیروهای افغان واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید