روسیه به گام نهایی ایران در برجام واکنش نشان داد

به گزارش وبلاگ ماکارون به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه در واکنش به گام پنجم و نهایی ایران در کاهش تعهدات هسته ای برجام که شب گذشته به صورت رسمی از سوی تهران اعلام شد، گفته است که نگرانی از این بابت ندارد.

روسیه به گام نهایی ایران در برجام واکنش نشان داد

وزارت خارجه روسیه در این ارتباط گفته است که شاهد تهدید اشاعه تسلیحات هسته ای همزمان با کاهش تعهدات هسته ای از سوی ایران در گام پنجم نیستیم.

روسیه در عین حال تاکید کرده است که این کشور همچنان به انجام تعهدات کامل خود در توافق هسته ای پای بند خواهد ماند.

شب گذشته دولت جمهوری اسلامی طی بیانیه ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد و گفت: ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) روبرو نیست.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران در گام پنجم کاهش تعهدات خود، آخرین مورد کلیدی از محدودیت های عملیاتی خود در برجام، یعنی محدودیت در تعداد سانتریفیوژها را کنار می گذارد. بدین ترتیب برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) روبرو نیست و من بعد برنامه هسته ای ایران صرفاً بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت. همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی کمافی السابق ادامه خواهد یافت.

در عین حال در بیانیه دولت ایران تاکید شده است که در صورت رفع تحریم ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "روسیه به گام نهایی ایران در برجام واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به گام نهایی ایران در برجام واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید