ساماندهی و لایروبی 30 کیلومتر از رودخانه خرم آباد

به گزارش وبلاگ ماکارون، خبرنگاران/لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: 30 کیلومتر از رودخانه خرم آباد ساماندهی و لایروبی شده است.

ساماندهی و لایروبی 30 کیلومتر از رودخانه خرم آباد

داریوش حسن نژاد در جلسه کارگروه آب و انرژی استان که امروز نهم تیرماه در سالن جلسات شرکت برق برگزار گردید، اظهار کرد: 3101 دستگاه موتورتلمبه در لرستان وجود داشته که 1236 دستگاه آن مربوط به خرم آباد است.

وی با بیان اینکه 134 مزرعه پرورش ماهی در مرکز لرستان وجود دارد، اعلام کرد: 39 درصد موتورتلمبه ها و 25 درصد مزارع پرورش ماهی استان در شهرستان خرم آباد است.

این مسئول اضافه نمود: در شهرستان چگنی 457 دستگاه موتورتلمبه و 9 مزرعه پرورش ماهی وجود دارد که 14 درصد موتور تلمبه ها و 1.6 درصد مزرعه های پرورش ماهی استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در شهرستان خرم آباد طول رودخانه های اصلی و فرعی به ترتیب 350 کیلومتر و 1300 کیلومتر است که 60 کیلومتر باید لایروبی می شد و برای این کار 197 میلیارد تومان احتیاج است.

این مسئول افزود: در شهرستان چگنی 195 کیلومتر رودخانه اصلی و 500 کیلومتر رودخانه فرعی داریم.

حسن نژاد اضافه نمود: در شهرستان خرم آباد 11 پروژه جبران خسارت سیل داریم که در حال اجرا هستند و تعدادی به اتمام رسیده است.

این مسئول عنوان نمود: در شهرستان چگنی نیز چهار پروژه مربوط به خسارات سیل داریم که حدود 12 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که اعتبارات جذب شده و تا 31 شهریورماه کار آن ها تمام می گردد.

وی عنوان نمود: در طرح های توسعه ای پروژه انتقال آب کاکارضا با هدف تامین آب شرب و صنعت خرم آباد به میزان 60 میلیون مترمکعب در سال و تامین آب مورداحتیاج 7300 هکتار زمین کشاورزی را داریم که تا به امروز حدود 50 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

حسن نژاد اضافه نمود: پروژه دیگر سد مخزنی مخمل کوه است که هدف آن تامین آب شرب شهر خرم آباد به میزان 55 میلیون مترمکعب و پنج میلیون در بخش صنعت در سال است که سال گذشته آغاز شد و سال جاری شش میلیارد تومان اعتبار دارد.

او یادآور شد: برای اتمام این پروژه 400 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

حسن نژاد توضیح داد: سد مخزنی سراب تخت که 11 میلیون مترمکعب تخصیص گرفته که برای کشاورزی، شرب و صنعت است و 300 میلیارد تومان برای تکمیل آن احتیاج است.

این مسئول ادامه داد: شبکه سد ایوشان تکمیل شده و 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتباری حدود 50 میلیارد برای تکمیل احتیاج دارد.

وی با بیان اینکه ساماندهی و لایروبی رودخانه خرم آباد را داشتیم که 30 کیلومتر آن در 10 نقطه انجام شد، اضافه نمود: سد مخزنی زیبا محمد با هدف تامین آب 2300 هکتار زمین منطقه گریت از سال 1391 استارت زده شده و امیدواریم با 10 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتباری که دارد کار را مقداری پیش ببریم.

این مسئول گفت: در شهرستان های دیگر مشکل ما کمبود اعتبار طرح های عمرانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ساماندهی و لایروبی 30 کیلومتر از رودخانه خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی و لایروبی 30 کیلومتر از رودخانه خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید