فوتبال ایران در جهت تعلیق

به گزارش وبلاگ ماکارون، نامه فیفا به فدراسیون کشورمان حکایت از این دارد اگر تا 5 ژوئن (16 خرداد ماه) اساسنامه اصلاح نشود، فوتبال ایران در راستا اتفاقات نامطلوبی قرار خواهد گرفت.

فوتبال ایران در جهت تعلیق

به گزارش وبلاگ ماکارون ، فارس نوشت: نهم خرداد فدراسیون جهانی فوتبال پس از آنالیز اساسنامه پیشنهادی ایران، در نامه ای پاسخ آن را داد. متن نامه فیفا به مسئولان فدراسیون، کاملا شفاف از عدم رضایت این نهاد نسبت به جهت تدوین اساسنامه حکایت دارد.

فدراسیون جهانی در نامه ای که خطاب به مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون زده، اعلام نموده که این فدراسیون از مفاد بند 1 ماده 14 و بند 1 ماده 19 اساسنامه فیفا مبنی بر اینکه فدراسیون های عضو ملزم هستند تمام امور خود را به صورت مستقل و بدون تاثیرپذیری از اشخاص سوم اداره نمایند، تخطی نموده است.

فیفا در این نامه از فدراسیون خواسته طبق پیش نویسی که در تاریخ 8 شهریور 98 در اختیار آنها قرار داده، اساسنامه جدید را تنظیم نمایند و اساسنامه فعلی، در جهت اشتباهی واقع شده است. این نهاد بین المللی در نهایت تا 5 ژوئن 2020 یعنی تا روز آدینه هفته جاری به فدراسیون فرصت داده تا با اصلاح موارد اشتباه، اساسنامه را برای آنها ارسال کند.

در انتهای نامه اشاره شده عدم توجه به مفاد دستورالعمل منجر به این خواهد شد که موضوع جهت اقدامات بعدی به مبادی ذی ربط فیفا ارجاع می گردد. در واقع، فیفا به طور تلویحی اعلام نموده در صورتی که فدراسیون اساسنامه را طبق توافق انجام شده با آنها پیش نبرد، فوتبال ایران باید انتظار رفتارهای دیگری را داشته باشد که مشخصا، تعلیق را می توان محور آن دانست.

اکنون فدراسیون که از آدینه هفته گذشته با این نامه روبرو شده، تنها سه روز دیگر فرصت دارد تا در جهت اصلاح اساسنامه طبق قوانین فیفا و توافقات انجام شده، قدم بردارد. به نظر می رسد در صورتی که تدوین نمایندگان نتوانند این موارد را در اساسنامه اصلاح نمایند، فوتبال ایران در جهت تعلیق قرار گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "فوتبال ایران در جهت تعلیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال ایران در جهت تعلیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید