پیشتازی 20 درصدی بایدن نسبت به ترامپ

به گزارش وبلاگ ماکارون، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نسبت به رئیس جمهور فعلی این کشور بیش از 20 درصد پیشی گرفته است.

پیشتازی 20 درصدی بایدن نسبت به ترامپ

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماکارون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، تازه ترین نظرسنجی هاروارد کپس-هریس نشانگر این مطلب است که جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2020، نسبت به دونالد ترامپ بیش از 20 درصد پیشتاز است و شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد.

بر اساس این گزارش، نتایج نظرسنجی اخیر در حالی منتشر شده است که اعتراضات سراسری در آمریکا نسبت به وحشیگری و رفتارهای نژادپرستانه پلیس آمریکا همچنان ادامه دارد.

این نظرسنجی نشان می دهد بیش از 61 درصد شرکت کنندگان بر این باورند که بایدن گزینه بهتری برای حل و فصل مسائل مربوط به نژادپرستی و رفتارهای پلیس است. این رقم برای ترامپ به کمتر از 39 درصد رسیده است.

62 درصد رای دهندگان آمریکایی نیز گفته اند که بایدن فرد مناسب تری برای متحد کردن مجدد کشور پس از هفته ها اعتراض نسبت به مرگ جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک مامور پلیس سفیدپوست، خواهد بود.

53 درصد رای دهندگان نیز گفته اند که بایدن فرد بهتری برای برقراری قانون و نظم در کشور است، این رقم برای ترامپ کمتر از 47 درصد بوده است.

روابط نژادی، مسائل اقتصادی و بحران ویروس کرونا 3 موضوع مهم و قابل اهمیت برای رای دهندگان آمریکایی به شمار می رود.

میزان رضایت شهروندان آمریکایی از عملکرد ترامپ نیز به کمتر از 43 درصد رسیده است. بیش از 53 درصد رای دهندگان آمریکایی نیز با نحوه برخورد ترامپ با اعتراضات مخالفت کرده اند.

این نظرسنجی نشان می دهد گرچه 60 درصد رای دهندگان آمریکایی دیدگاه مثبتی نسبت به پلیس دارند ولی 55 درصد نیز گفته اند که از جنبش حمایت از سیاهپوستان، پشتیبانی می کنند.

حدود دو سوم رای دهندگان نیز گفته اند که رفتار پلیس آمریکا عمدتا منصفانه و عادلانه است، 73 درصد سفیدپوستان از این دیدگاه حمایت کرده اند ولی در مقابل 70 درصد سیاهپوستان بر این باورند که رفتار پلیس آمریکا متعصبانه و غیرمنصفانه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پیشتازی 20 درصدی بایدن نسبت به ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی 20 درصدی بایدن نسبت به ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید