ایران به رتبه هفتم مصرف بنزین در دنیا رسید

به گزارش وبلاگ ماکارون، مصرف بنزین کشور در روز آدینه (چهارم فروردین ماه 1402) 110 میلیون و 100 هزار لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 0.7 درصد افزایش نشان می دهد.

ایران به رتبه هفتم مصرف بنزین در دنیا رسید

سخنگوی صنف جایگاه داران کشور می گوید در ایام پایانی سال، رشد مصرف بنزین که در صد سال اخیر بی سابقه بود، موجب شد ایران در بین کشورهای دنیا به رتبه هفتم از لحاظ مصرف روزانه بنزین برسد.

رضا نواز در گفت و گو با ایسنا؛ با بیان اینکه افزایش سفرهای نوروزی و پرمصرف بودن خودروها در ایران دو عامل اصلی این رکورد محسوب می گردد، اظهار کرد: علی رغم رشد بی سابقه مصرف بنزین، با کوشش همه فعالان توزیع سوخت، تا امروز توزیع بنزین پایدار بوده و بعضی مسائل هم در نهایت سرعت و کوشش مدیران کشوری و استانی و صبوری مالکان و پرسنل جایگاه ها حل شده است.

وی ادامه داد: هفته قبل پیش بینی بالاترین اندازه مصرف را داشتیم که محقق شد و امیدواریم مردم تا حد توان در مصرف بنزین مدیریت داشته باشند و بتوانیم بدون مشکل، هفته جاری را هم پشت سر بگذاریم.

سخنگوی صنف جایگاهداران کشور تاکید نمود: بیش از 40 هزار نفر مالک و پرسنل جایگاه های سوخت در لحظه تحویل سال مشغول فعالیت بوده اند که این مورد جای تشکر و قدردانی دارد.

به گفته نواز، با توجه به فعالیت شبانه روزی واحد پاسخگویی صنف جایگاههای سوخت در ایام نوروز، مردم و مالکان جایگاههای سوخت می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تشویق های خود را به شماره 02177522678 داخلی مربوطه اطلاع دهند و مطمئن باشند که رسیدگی میگردد.

به گزارش ایسنا، مصرف بنزین کشور در روز آدینه (چهارم فروردین ماه 1402) 110 میلیون و 100 هزار لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 0.7 درصد افزایش نشان می دهد. میانگین مصرف بنزین کشور از ابتدای سال 1402 تا به امروز 113 میلیون و 100 هزار لیتر بوده، بعلاوه مصرف بنزین کشور در روز چهارم فرودین ماه در مقایسه با روز پیش از آن (سوم فروردین 1402) 8.5 درصد کاهش یافته است.

در روز 29 اسفندماه 1401 و آخرین روز پارسال، بیش از 144 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکوردی بی سابقه در مصرف بنزین کل کشور به شمار می آید.

طی 10 روز پایانی منتهی به سال 1401 به طور میانگین 121.8 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 1400 (19 تا 29 اسفندماه 1400) با 106.9 میلیون لیتر، 13.9 درصد افزایش نشان می دهد.

منبع: عصر ایران

به "ایران به رتبه هفتم مصرف بنزین در دنیا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به رتبه هفتم مصرف بنزین در دنیا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید