این گوش دردها را جدی بگیرید

به گزارش وبلاگ ماکارون، یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: گوش دردها اگر دلیل عفونی و التهابی داشته باشند، باید به طور جدی پیگیری و درمان شوند.

این گوش دردها را جدی بگیرید

دکتر علی اصغر پیوندی، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در گفت وگو با شبکه رادیویی سلامت با بیان این که گوش درد، یکی از شایع ترین بیماری ها است، گفت: افرادی که صرفاً به دلیل گوش درد به مراکز درمانی مراجعه می نمایند و از درد، شکایت دارند متعدد هستند.

وی با بیان این که گوش درد، به دو دسته عمده تقسیم می گردد، گفت: یا داخل گوش ایجاد می گردد که دلیل آن شامل عفونت ها، التهاب ها وضرباتی است که وارد شده، یا ممکن است منشا دیگری داشته باشد و در گوش احساس گردد که ما به آن گوش درد راجعه می گوییم. این جراح با تاکید بر این که بنا نیست هر فردی که گوش درد داشت حتما مسئله ای داخل گوش داشته باشد، ادامه داد: نکته بسیار ساده در خصوص گوش دردهای دسته دوم، مفصل جلوی گوش یا مفصل گیج گاهی است که ممکن است به دلیل استفاده نامطلوب از آن یا ضربه، دچار التهاب شده باشد و دردش در داخل گوش احساس گردد، ولی خود گوش، پرده گوش، کانال گوش، سیستم شنوایی، کاملا محفوظ و بدون عیب هستند.

وی با بیان این که گوش دردها اگر دلیل عفونی و التهابی داشته باشند، باید به طور جدی پیگیری و درمان شوند، گفت: در برخی موارد اتفاق می افتد که دردهای سینوسی، مفصلی، دندانی و گیجگاهی در جلوی خود گوش یا حتی دردهای گردن ممکن است با گوش درد خود را نشان دهند.

پیوندی در ادامه اعلام کرد: پیگیری گوش دردهایی که به این شکل بروز می یابند قابل اهمیت هستند. برخی بیماری های مزمن و گاه خطرناک، ممکن است گوش درد، تظاهر اولیه آن باشد.

این متخصص گوش و حلق و بینی توضیح داد: اگر منشا درد در گوش باشد درمانش سخت نیست ولی اگر در بیرون از گوش باشد باید به طور جدی پیگیری گردد.

وی در انتها اظهارداشت: در مواجهه با این بیماری، باید دردِ گوش را کاهش دهیم، علل زمینه ای را از بین ببریم و از دست زدن به گوش و دست کاری کردن آن دوری کنیم. رعایت این نکات باعث می گردد سلامت کانال گوش و لاله گوش و دستگاه های اطراف گوش حفظ گردد.

منبع: صد آنلاین

منبع: فرادید

به "این گوش دردها را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گوش دردها را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید