بارش باران در 23 استان کشور

به گزارش وبلاگ ماکارون، تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش باران در تمام یا بعضی از نقاط 23 استان کشور طی دو روز آینده اطلاع داد.

بارش باران در 23 استان کشور

صادق ضیائیان درباره آخرین پیش بینی ها از شرایط هوا در روزهای آینده به پانا گفت: آخرین پیش بینی های سازمان هواشناسی حاکی از آن است که فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور امروز در استان های گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قم، قزوین، همدان، مرکزی و لرستان، چهار محال بختیاری وکهگیلویه و بویر احمد ادامه خواهد داشت. بعلاوه در بعضی از نقاط استان های ایلام، کرمان، فارس، هرمزگان، خوزستان، سمنان، یزد، اصفهان و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز شرایط مشابه وجود دارد.

وی با بیان اینکه این شرایط در استان های مذکور طی روزهای شنبه و یکشنبه نیز ادامه دارد، گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه علاوه بر استان های یادشده در بعضی از منطقه ها استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش باران و در بعضی از نقاط رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و نقاط سردسیر البرز و زاگرس و کرمان بارش برف پیش بینی شده است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان این که طی امروز و فردا در بعضی از نقاط شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش شدید باد پیش بینی شده است، گفت: دریای خزر نیز امروز مواج است.

ضیائیان با بیان این که برابر پیش بینی ها فرایند کاهشی دما تا روز یکشنبه در بیشتر نقاط کشور ادامه خواهد داشت، گفت: در روز دوشنبه در نیمه جنوبی کشور شاهد بارش پراکنده خواهیم بود و پس از آن سامانه بارشی از کشور خارج می گردد.

ضیائیان گرم ترین مرکز استان در روز شنبه را بندر عباس با بیشینیه دمای 32 درجه سانتی گراد گفت و گفت: سردترین مرکز استان نیز در روز شنبه شهرستان زنجان است که منفی 3 درجه کمینه دمای پیش بینی شده برای آن است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، استان همدان با کمینه دمای منفی 2، سنندج با کمینه دمای منفی یک، مشهد با کمینه دمای صفر و شهرکرد با کمینه دمای صفر، سردترین استانهای کشور در روز شنبه محسوب می شوند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بارش باران در 23 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران در 23 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید