با بند ناف به جنگ سرطان بروید

به گزارش وبلاگ ماکارون، بند ناف بچه حاوی سلول های بنیادی است که می تواند در درمان بیماری های خاص یاری کند.

با بند ناف به جنگ سرطان بروید

بند ناف یکی از انواع سلول های بنیادی است که به علت خواص شگفت انگیزش در درمان بیماری های مختلف، مورد توجه قرار گرفته است. خون بند ناف در درمان بیماری ها از این طریق موثر واقع می گردد که سلول های آن قابل تبدیل به سلول های دیگر هستند. به طور مثال به سلول های عضلات، سلول های عصبی یا سلول های سیستم ایمنی تبدیل شده و آن ها را بازسازی می نمایند. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ ماکارون همراه باشید.

اثر بخشی خون بند ناف در درمان بیماری ها

بند ناف به عنوان منبعی از سلول های بنیادی شناخته شده است که می تواند در درمان بعضی بیماری های خاص یاری کند. با این حال، اندازه اثربخشی بند ناف برای درمان هر بیماری خاص ممکن است متفاوت باشد و تا به امروز، استفاده از سلول های بنیادی بند ناف برای درمان تنها در بعضی از بیماری ها تایید شده است.

بیماری های قابل درمان با بند ناف

خون بند ناف در درمان بیماری ها ،در چه مواردی موثر خواهد بود؟

- بیماری های خونی مانند لوسمی، لنفوم و آنمیا فانیلاستیک

- بیماری های ایمنی مانند اسکلروز چندگانه و آسم

- بیماری های قلبی و عروقی

- بیماری های اعصاب مانند بیماری پارکینسون و صرع

- بیماری های جلدی مانند پوکی استخوان، برونشیت های غیرعفونی و چربی داخل پوست

درمان سرطان با استفاده از بند ناف

هرچند که این روش هنوز در مراحل آزمایشی است و نتایج دقیق آن هنوز معین نشده اند، اما نتایج اولیه نشان داده است که درمان سرطان با استفاده از بند ناف ممکن است موثر باشد و احتمالاً در آینده به عنوان یک روش درمانی موثر برای سرطان در نظر گرفته گردد.

درمان سرطان با استفاده از بند ناف، از روشی به نام تزریق سلول بنیادی استفاده می نماید. در این روش، سلول های بنیادی از بند ناف برداشته شده و سپس به بخش های مختلف بدن انتقال داده می شوند.

در درمان سرطان، سلول های سالم بنیادی از بند ناف به بیمار انتقال داده می شوند تا بخشی از سلول های سرطانی را جایگزین نمایند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش تعداد سلول های سرطانی شوند.

سلول های بنیادی بند ناف بچه ممکن است برای درمان بیماری های خاص در افراد دیگر نیز استفاده گردد. در حال حاضر، بانک های سلول های بنیادی بند ناف وجود دارند که این سلول ها را برای استفاده در درمان بیماری های خاص به افراد دیگر عرضه می نمایند. سلول های بنیادی بند ناف برای درمان برادر یا خواهر بچه، پدر یا مادر، مادربزرگ و پدربزرگ او مناسب خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: لکه های شناور در چشم: مهمان های ناخوانده بینایی را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "با بند ناف به جنگ سرطان بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بند ناف به جنگ سرطان بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید