هاشمی: عملکرد تیم ملی تضمین کننده تداوم حضور سرمربی است، تیم ملی پیر شده است، شایسته سالاری در اولویت است

به گزارش وبلاگ ماکارون، نشست خبری سرمربی تازه تیم ملی بسکتبال ایران با حضور رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون و بعلاوه اصحاب رسانه برگزار گردید.

هاشمی: عملکرد تیم ملی تضمین کننده تداوم حضور سرمربی است، تیم ملی پیر شده است، شایسته سالاری در اولویت است

به گزارش وبلاگ ماکارون، نشست خبری مصطفی هاشمی، سرمربی نو تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت 10:30 امروز (چهارشنبه) با حضور رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون و بعلاوه اصحاب رسانه برگزار گردید.

سرمربی نو تیم ملی بسکتبال، حکم گرفت

هاشمی در ابتدا گفت: خیلی خوشحالم از حسن اعتماد فدراسین به من که این مسئولیت را به من داد. ما ایرانی ها خوش استقبال و بد بدرقه ایم. مهم اینست که کارمان را درست انجام دهیم. موفقیت احتیاج به حمایت خانواده بسکتبال و رسانه ها دارد. جا دارد از کادر قبلی تشکر کنم که سه سال زحمت کشیدند و امیدوارم نقاط قوت را ادامه دهم و نقاط ضعف را رفع کنم. اهالی رسانه باید با من همسو باشند و اگر روزی باختیم یعنی همه شکست خورده ایم. حمایت رسانه ها راهگشاست و انشالله بسکتبال روزهای خوبی داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اردوها و برنامه هایش برای تیم ملی گفت: مربی تیم ملی باید 3 فاکتور داشته باشد. اول باید نتیجه گرا باشد و نمی توان مانند رده باشگاهی برنامه ریزی کرد زیرا نگاه ملی و کوتاه مدت برای همان تورنمنت است. مسئله دوم تعامل با بازیکنان است و باید در آن موقع کوتاه احساس خوبی داشته باشند و باید اختلاف نسل را کم کنیم. مورد سوم اینست که مربی باید استعداد یاب باشد نه به آن معنای استعدادیابی در رده های پایه. باید مربی تیم ملی هر دفعه 3 تا 4 بازیکن مستعد بین 18 تا 20 سال به تیم اضافه کند. پس باید از طرفی جوابگوی نتایج باشم و این یعنی باید از برترین بازیکنان استفاده کنم. باید توازنی بین نتیجه گرایی و جوانگرایی ایجاد کرد. بدنه تیم وقتی باعث پیروزی می گردد، باید باشند ولی حتما تزریق نسل نو احتیاج است. پس از آنکه لیگ آغاز گردد برترین ها را انتخاب خواهم کرد و همه می دانیم که تیم ملی پیر شده و تغییر نسل ضروریست .

هاشمی درباره جزییات و مدت قراردادش با فدراسیون بسکتبال اظهار کرد: در حکمی که گرفتم به صحبتی از زمان قرارداد نبوده و مطمئنم آقای طباطبایی از من حمایت می نماید. یک نفر تا جایی می تواند باشد که منشا خیر باشد. تا هر زمانی که مرا بخواهند، در کنار تیم ملی خواهیم بود. من نمی توانم با ضعفم با آبروی کشورم بازی کنم و این حق را به فدراسیون می دهم که هر زمان بخواهند من کنار بروم. در خصوص همکارانم هم تصمیم را خودم گرفتم ولی در هر سیستمی یک سری چارچوب ها و محدودیت ها وجود دارد. همانگونه که من هم سال ها خط قرمز بعضی دوستان بودم. انتخاب نفرات و همکارانم، تصمیم خودم بود و مهران حاتمی و کامران جمشیدوند هم به اسم آنالیزور همکار من در تیم ملی هستند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در خصوص تداوم استفاده از بازیکنان دورگه در تیم ملی گفت: هر کسی پاسپورت ایرانی دارد و طبق قوانین فیبا می تواند بازی کند، حق دارد برای کشورش بازی کند. تفکیک بازیکنان دورگه و ایرانی، توهین به حقوق انسان هاست. شایسته سالاری در اولویت است و شاید نظر من با کادر قبلی متفاوت باشد. اگر بازیکنانی سطحشان از بازیکنان حاضر در لیگ بیشتر باشد قطعا در تیم ملی حضور خواهند داشت ولی اگر این اختلاف سطح کم باشد اولویت با بازیکنانی است که در خاک این مملکت بازی می نمایند.

وی درباره تغییر نسل در تیم ملی توضیح داد: یک مجموعه ممکن است در تغییرات، دچار بحران گردد که آینده همه چیز را معین خواهد نمود ولی در نهایت وظیفه فدراسیون و رسانه ها حفظ این انسجام است. ما در کشوری دنیا سومی بسکتبال بازی می کنیم و احساسات اهمیت زیادی دارد و باید احساسات بازیکنان را درک کنیم.

هاشمی در خصوص حضور توامانش در رده ملی و باشگاهی گفت: من همواره حرفه ای هستم و می دانم قبلا چه گفته ام. به شرافتم قسم هیچگاه منافع باشگاهی را در موضوعات ملی دخیل نخواهم کرد و اگر سال دیگر هم در تیم ملی باشم دیگر در رده باشگاهی فعالیت نخواهم کرد.

وی اظهار داشت: من همه جای بسکتبال بودم و همه چیز را دیده ام . چرا اینقدر دروغ گفتیم و نیروی انسانی بسکتبال را از بین بردیم. اگر به عقب برگردیم خیلی مسائل روشن می گردد.

هاشمی در خصوص برنامه هایش برای جمع کردن حواشی تیم ملی گفت: من 23 سالم بود که هم بازیکن بودم و هم مربی، آن هم در زمان جنگ. منظورم این است که به خوبی بازیکنان را می شناسم و اگر احتیاج احساسی بازیکنان را رفع نکنیم این بازیکنان برای مربی بازی نخواهند کرد. فدراسیون، کادر فنی و رسانه ها باید در یک راستا باشند. بعضی حواشی اخیر در تیم ملی احتیاج به فرهنگ سازی دارد. اگر بازیکنی بخواهد به تیم ملی آسیب بزند یقینا در تیم ملی نخواهد بود.

وی اضافه کرد: باید تمرینات رده های پایه، یکسان سازی گردد و این احتیاجمند هماهنگی بین مربیان تیم های رده های پایه است. شناخت خوبی از بازیکنان بالای 17 سال دارم و امیدوارم انتخاب های خوبی داشته باشیم.

هاشمی درمورد انتخاب اعضای کادر تیم ملی گفت: مگر می گردد کوچینگ یک مربی خوب باشد ولی خوب تمرین ندهد. من ساختار تمرینات را خودم طراحی می کنم و همکارانم وظایف معین خود را دارند. باید یک جایی به بازیکن اجازه اشتباه را دارد زیرا یک زمانی همین موارد به درد بازیکن می خورد. دفاع کردن، ریباند و دویدن یک الزام است ولی تیمی می برد که گل بزند و توپ را به داخل سبد بفرستد. اگر کسی بتواند فرایند امتیازگیری و گل زدن بازیکنانش را بالا ببرد، تیمش خواهد برد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال توضیح داد: دوست ندارم اردوها طولانی باشند زیرا وقتی بازیکن زیاد در اردو می ماند، هم باشگاه ها ناراضی می شوند و هم حس خوبی به بازیکنان نمی دهد. ما بعد از تیم اصلی استرالیا، برترین تیم آسیا هستیم و توجیه خاصی برای هیچ باختی نداریم.

وی گفت: چه قرارداد یک ساله بندم و چه 10 ساله، اگر احتیاج به تغییرات باشد این تغییرات صورت می گیرد و نمی توانیم در صورتی که مسائل است به کار ادامه دهیم. مربی اگر با علم و دانش باشد و نتیجه بگیرد، کنار تیم ملی خواهد بود. اینگونه هم نیست که قراردادی ببندیم که رئیس بعدی فدراسیون نتواند آن را فسخ کند. عملکرد تیم ملی تضمین نماینده تداوم حضور سرمربی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هاشمی: عملکرد تیم ملی تضمین کننده تداوم حضور سرمربی است، تیم ملی پیر شده است، شایسته سالاری در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی: عملکرد تیم ملی تضمین کننده تداوم حضور سرمربی است، تیم ملی پیر شده است، شایسته سالاری در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید