آموزش تعمیر موتور جاروبرقی

به گزارش وبلاگ ماکارون، یکی از مشکلاتی که ممکن است در استفاده از جاروبرقی با آن روبرو شوید، خراب شدن موتور جاروبرقی است. خراب شدن این قطعه اساسی در جاروبرقی، ممکن است تحت تأثیر خرابی ترانسفورماتور و یا رله های آن به وجود آمده باشد.

آموزش تعمیر موتور جاروبرقی

به هر حال، اگر موتور این وسیله خراب شده است باید از خدمات کنندگی تعمیرات جاروبرقی استفاده نموده و آن را تعمیر نمایید یا این که خودتان دست به آچار شده و تعمیرات آن را به عهده بگیرید.

شما می توانید با استفاده از خدمات کنندگی های معتبر تعمیرات، این قطعه و دیگر قطعات جاروبرقی را با سرعت و دقت بالایی انجام دهید. در این مراکز، برای تعویض این قطعات از قطعات اصل و اورجینال استفاده می گردد که موجب بهبود کیفیت عملکرد جاروبرقی خواهد شد؛ اما اگر قصد دارید این ایراد را خودتان برطرف کنید ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

مراحل تعمیر موتور جاروبرقی

برای این که موتور جاروبرقی را تعمیر و یا تعویض کنید باید مراحل خاصی را طی کنید. گذراندن این مراحل باید با دقت انجام گردد. زیرا ممکن است در فرایند این تعمیرات، به قطعات دیگر دستگاه نظیر فیلتر جاروبرقی آسیب وارد گردد. مراحل تعمیر موتور این دستگاه به توضیح زیر است:

باز کردن موتور جاروبرقی

اولین مرحله برای تعمیر این قطعه، باز کردن آن است. برای این کار باید ابتدا لوله دستگاه و فیلتر و پاکت جاروبرقی را از جای خود خارج نمایید. این کار باعث می گردد تا دسترسی تان به موتور، راحت تر گردد. سپس قاب جاروبرقی را به وسیله باز کردن پیچ های آن، از تنه اصلی دستگاه جدا کنید. برد جاروبرقی که جزو قطعات حساس بوده و وصل سیم های آن به تخصص احتیاج دارد، به صورت کامل از دستگاه جدا نکنید. زیرا ممکن است به هنگام سر هم کردن جاروبرقی با مشکل روبرو شوید. لاستیک دور دستگاه را نیز خارج کنید. زمانی که این قطعات را از جاروبرقی جدا می کنید، از آنها عکس بگیرید تا به هنگام نصب آنها، مسئله ای نداشته باشید. سپس موتور را از جای خود خارج کنید.

شما می توانید از کنندگی های تعمیرات این محصول که در نقاط مختلف شهر، فعالیت دارند نیز یاری بگیرید. تکنسین های این مراکز از تجربه کافی برخوردار هستند و باز کردن و تعمیر موتور جاروبرقی را در مدت زمان کمی انجام می دهند. ضمناً این افراد طی دوره هایی که گذرانده اند به صورت کامل با ساختمان این لوازم آشنا شده اند و می توانند بعد از تعمیر، قطعات را در جای خود قرار داده و آن را سرهم کنند. همچنین سایر قطعات همچون سیم جمع کن، فیلتر و پاکت جاروبرقی را نیز چک نموده و ایرادات آنها را نیز برطرف کنند.

تعمیر موتور جاروبرقی

تعمیر موتور این دستگاه به تخصص احتیاج دارد. از این رو توصیه می گردد تعمیر آن را به دست تعمیرکاران و کنندگی های مجاز این محصولات بسپارید. در این کنندگی ها از روش های تعمیراتی جدید و مدرن استفاده شده و از افت راندمان دستگاه جلوگیری می گردد؛ اما اگر دستگاه را باز نموده و قصد دارید موتور را خودتان تعمیر کنید باید به ترتیبی که در ادامه گفته می گردد عمل کنید:

  1. ابتدا به نوع موتور و قطعات جاروبرقی توجه کنید و متناسب با آنها عمل نمایید. در انتهای موتور، بخشی به عنوان محافظ وجود دارد، آن را درآورید و مهره موجود در آن را باز کنید. سپس فن و واشر را خارج کنید.
  2. زغال کربنی که در موتور وجود دارید را از آن خارج کنید. مواظب باشید که سیم های آن قطع نشوند. زغال را تمیز کنید. در صورتی که اندازه آنها کوچک شده است، آنها را تعویض کنید. توجه داشته باشید که هر دو زغال را باید به صورت هم زمان تعویض کنید. ممکن است نتوانید این قطعات را به صورت اورجینال تهیه کنید. این در صورتی است که در کنندگی های تعمیرات، ابتدا نسبت به تعمیر قطعات اقدام می گردد؛ اما اگر قطعه احتیاج به تعویض داشته باشد از قطعات اورجینال استفاده می کنند.
  3. در مرحله بعد، سراغ استاتور موتور جاروبرقی بروید. بست فنری موجود در موتور را فشار دهید تا استاتور آزاد گردد. کنترلر استاتور را نیز خارج کنید. حال باید آن را تمیز نموده و کنار بگذارید.
  4. سپس روتور جاروبرقی را از دستگاه بیرون آورید. این کار را با دقت زیاد انجام دهید. کوموتاتوری که در روتور قرار گرفته است را نیز باید آنالیز کنید. این قطعه به صورت نوارهای مسی است. کثیف بودن آن نیز می تواند منجر به خرابی موتور و اخلال در عملکرد دیگر قطعات جاروبرقی گردد. برای تمیز کردن آن از کاغذ سنباده خیس بهره ببرید.
  5. پره های آلومینیومی را نیز باید تمیز نمایید.
  6. حال نوبت به حساس ترین بخش تعمیرات می رسد. در این قسمت باید سیم ها و اتصالات را چک کنید. آنالیز کنید که سیم های ترایاک، وصل هستند، بست های پلاستیکی اتصالات، سالم می باشند و پوشش آنها درست است.

همانطور متوجه شدید، تعمیر موتور جاروبرقی دارای حساسیت های خاصی است. پس بهتر است آن را با استفاده از خدمات کنندگی های تعمیراتی انجام دهید. تعمیر این قطعه توسط خودتان، شاید هزینه زیادی برایتان داشته باشد. این در حالی است که هزینه تعمیرات در این مراکز بسیار منصفانه معین شده و تمامی خدمات تا یک سال ضمانت می شوند. به این ترتیب از صحت تعمیرات و عملکرد دستگاه، مطمئن خواهید بود.

نصب قطعات موتور جاروبرقی

حال که تعمیرات موتور به انتها رسید باید آن را سرهم نموده و در جای خود نصب کنید. قبل از نصب، موتور را در محلی گرم نگه دارید تا خشک گردد. سپس نسبت به نصب آن اقدام کنید. برای این کار، اتصالات و پیچ ها را ببندید و قطعات دیگر نظیر پاکت و فیلتر جاروبرقی را در جای خود نصب کنید. لوله را وصل نموده و دستگاه را تست کنید. تصور کنید که یکی از این مراحل را از یاد برده و یا سیمی را به غلط وصل نموده باشید. در این صورت جاروبرقی کار نخواهد کرد. در کنندگی های تعمیرات مجاز، بعد از این که تعمیرات انجام شد عملکرد دستگاه تست شده و دستگاه تحویل شما داده می گردد. اگر ایرادی در کار دستگاه وجود داشت تعمیرکار موظف خواهد بود آن را دوباره تعمیر کند.

تعمیر موتور جاروبرقی با خدمات تضمین شده

همانطور که دیدید تعمیر موتور جاروبرقی چندان هم سخت نسیت؛ اما باید تخصص و تجربه فنی داشته باشید. برای کاهش ریسک این تعمیرات، می توانید از خدمات کنندگی تعمیرات جاروبرقی استفاده نموده و دستگاه را به صورت تخصصی تعمیر کنید. تعمیر در این مراکز در مدت زمان کمی صورت گرفته و تمامی خدمات آنها تا یک سال ضمانت می گردد. همچنین با مراجعه به این مراکز، می توانید تعمیرگاه را به خانه آورده و با هزینه کمی جاروبرقی را تعمیر کنید. فاکتوری که از سوی این مراکز به شما ارائه می گردد نشان دهنده ریز هزینه ها خواهد بود.

غالب مردم در انتخاب مودم و روتر، فقط به ویژگی های آن توجه می کنند و اصلا در قید ظاهر و شکل محصول نیستند! چرا وقتی می توانیم…

سامسونگ به طور رسمی از جدیدترین چیپ ست موبایل قدرتمند خود به نام اگزینوس 1080 رونمایی کرد. جالب است بدانید این تراشه اصلا برای گوشی های موبایل…

دانشگاه تربیت مدرس، سومین نقطه ای است که زیر پوشش اینترنت 5G ایرانسل رفت. روز چهارشنبه، سومین سایت 5G ایرانسل در دانشگاه تربیت مدرس برای استفاده…

چند روز پیش، مودم رده بالای هواوی B818 را معرفی کردیم و گفتیم چند فروشگاه به صورت محدود و ظاهرا استوک آن را وارد بازار…

اپل دیشب سه محصول جدید معرفی کرد. مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچی و مک مینی که از پردازنده اپل سیلیکون M1 بهره برده و…

مودم VDSL بی سیم سری N شرکت ACTIONTEC هم به صورت استوک وارد بازار ایران شده است. وقتی نام مودم v1000H اکشن تک را در اینترنت…

اگر به جای کابل های فیبرنوری از پرتوهای نوری برای انتقال اطلاعات استفاده گردد؛ دستیابی به اینترنت پرسرعت سریع تر خواهد شد. شرکت X Moonshot Factory که…

پینگ یا تاخیر برای گیمرها از نان شب مهم تر است. هرچقدر یک کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ گیمینگ قوی داشته باشید؛ از جدیدترین کنسول بازی استفاده…

منبع: شبکه چی

به "آموزش تعمیر موتور جاروبرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تعمیر موتور جاروبرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید