راهنمای سفر به سوئیس ، کشور شکلات، ساعت و پنیر

به گزارش وبلاگ ماکارون، شاید برترین راهنمای سفر به سوئیس این جمله باشد؛ سوئیس از دور شبیه یک بسته شیک و کادو پیچ شده است که وقتی آن را باز می کنید از تعجب میخکوب می شوید! همه ما سوییس را قبل از هرچیزی با بچه های کوه های آلپ و هایدی می شناسیم. کشوری سرسبز و کوهستانی که درست به داستان های بچگانه زیبا و عجیب شباهت دارد. کوه های برفی، دریاچه های بکر، دره های طلایی و یخچال های طبیعی، سوییس را به تکه ای از بهشت تبدیل نموده اند. کشوری که زیباییاش افسانه ای است و شبیه هیچ کجای دیگری از دنیا نیست. برخلاف باور شما سوئیس را باید چیزی بیشتر از یک کشور ثروتمند دید، اما سوئیس کجاست؟ چطور باید به سوییس سفر کرد؟ چه جاذبه هایی دارد؟ مردم در سوئیس چطور زندگی می نمایند و چرا باید قبل از مرگ یک بار هم که شده این سرزمین افسانه ای را دید؟ برای پاسخ به تمام این سوالات در این راهنمای سفر به سوئیس با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به سوئیس ، کشور شکلات، ساعت و پنیر

آشنایی با سوییس

اگرچه همه مسافران برای تماشا کوه های آلپ یا روستاهای بکر و لوکس به سوئیس می آیند، اما بعد از یک گشت وگذار کوچک، جذب فرهنگ این کشور می شوند. سوییس غرق در تاریخ و فرهنگ است. موزه ها، گالری ها، قلعه ها و ساختمان های قرون وسطایی و بعلاوه جشنواره های موسیقی مشهور، این کشور را به نقطه ای ویژه در جهان تبدیل نموده است. مرکز سوئیس نه زوریخ است و نه ژنو! بلکه شهر برن است، یک شهر قرون وسطی خیره نماینده با رودخانه ای زیبا که از میان آن می گذرد. از معماری های ایتالیایی گرفته تا لهجه های رومانی، آلمانی و لاتین، سوئیس گاهی اوقات می تواند شبیه چندین کشور در یک کشور باشد.

نام کشور سوییس برای بیشتر مردم یادآور یک تصویر لوکس است. جامعه ای مرفه، آرام و البته بدون هیجان که غرق در ثروت هستند! قبل از هرچیزی باید گفت که این تصویر قدیمی و غیرواقعی است. اگر می خواهید سوئیس واقعی را ببینید بهتر است گروه های موسیقی راک، فستیوال های هنری پر شور و کافه هایی که تا پاسی از شب شلوغ و پر از صدای خنده هستند را به تصویر این جامعه مرفه اضافه کنید.

زیباترین روستاهای جهان را در سوئیس خواهید یافت!

اگرچه سوییس زیباترین روستاهای جهان را دارد، اما بیشتر منطقه ها روستایی آن جنبه گردشگری دارند و بسیاری از مردم سوئیس در شهرها زندگی می نمایند. شهرهای سوییس در نگاه اول نقاط دور و ثروتمندی هستند که کمترین ارتباط را با جهان شلوغ امروز دارند، اما اگر عمیق تر نگاه کنیم باید گفت که این کشور بی طرف در واقع مرکز جهان است!

کافی است به شهر ژنو فکر کنید. شهری که امروزه به عنوان مقر بسیاری از سازمان های مرتبط با سازمان ملل متحد شناخته می گردد. شهرهای سوییس ترکیبی از ساختمان های لوکس و مدرن و بناهایی با معماری سنتی هستند. برای مثال شیرینی فروشی های کوچک با معماری اروپایی قرون وسطی را تصور کنید که در کنار ساختمان های مدرن و لوکس به شکلی چیده شده که نه تنها در ذوق نمی زند، بلکه تصویر فراموش نشدنی را می سازد. برای آشنایی بیشتر با این شهر ها مقاله زیبا ترین شهر های سوئیس را مطالعه کنید.

سوئیس ترکیبی از فرهنگ های مختلف

از سمتی برخلاف تصور خیلی از افراد، کشور سوییس ترکیبی از تمام فرهنگ های اروپای غربی است. این کشور به تنوع خود می بالد و یکی از افتخاراتش این است که توانسته منطقه های با هویت های فرهنگی متفاوت جامعه ای بسازد که همه مردم در آن با آرامش زندگی می نمایند. شاید عجیب باشد اما زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی همگی در سوئیس جزو زبان های رسمی به شمار می رود. عجیب تر این است که شهروندان سوئیسی بیشتر از بسیاری از کشورها در جهان برنده جوایز نوبل شده اند. دقت داشته باشید که موضوع چند زبانه بودن این کشور جزو دانستی ها و اطلاعات ضروری سفر به سوییس است.

موقعیت جغرافیایی سوئیس

از نظر جغرافیایی باید گفت کشور سوییس در بین کوه های آلپ محصور شده است. به جز کوهستان های زیبا، دریاچه ها، دره های سبز، مزرعه های پهناور و دهکده های کوچک با کلبه های چوبی نقاطی هستند که طبیعت این کشور را تشکیل داده اند. از نظر موقعیت اجتماعی و سیاسی این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و قرن هاست که به علت بی طرفی اش معروفیت دارد. نرخ بیکاری در سوئیس بسیار پایین است و یکی از بالاترین سرانه فراوری ناخالص داخلی در جهان را دارد.

سوئیس بعلاوه به علت سیستم امنیتی بانکداریش بسیار معروفیت دارد. این کشور سرزمین سرمایه داران جهان است. اگرچه قوانین گزارش دهی بانک در سال های اخیر کمی از امانتداری بانک های سوئیس را کم نموده، اما قوانین رازداری بانک های این کشور همچنان پابرجاست و افراد غیر مقیم در سوئیس همچنان مجاز به انجام تجارت در این کشور هستند.

بی طرفی سوئیس سال ها است که از سمت همه کشورهای جهان مورد احترام قرار گرفته است. سوییس در هیچ یک از جنگ های جهانی هوادار گروه خاصی نبود و عضو اتحادیه اروپا نیست. همین مسئله باعث شده که این کشور و به ویژه ژنو، یک مقر محبوب برای سازمان های بین المللی، مانند کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان ملل متحد باشد.

آب و هوای سوئیس

آب و هوای سوییس این قابلیت را دارد که صبح ها با آفتاب سوزان از خواب بیدار شوید و شب ها درحالی که از باران خیس شده اید، به خانه بازگردید! اما چرا؟ واقعیت این است که سوییس از نظر آب و هوا هم درست مثل فرهنگش تحت تاثیر تمام نقاط اروپا است. آب و هوای سوئیس از غرب، تحت تاثیر رانش اقیانوس اطلس شمالی است که توده های هوای ملایم و مرطوب را به این کشور می آورد، از سمتی آب وهوای خشک و سرد از بالا و قطب شمال به سمت کشور سوییس سرازیر می گردد و قسمت های شرقی اروپا آب و هوای شرقی را به سمت این کشور راهنمایی می نمایند، البته نباید مدیترانه را فراموش کرد، نقطه ای که نسیم گرم و مرطوب را از جنوب به سمت سوییس راهنمایی می نماید.

ترکیب تمام این جبهه های گرم و سرد، مرطوب و خشک بر فراز این کشور کوچک، یک الگوی آب وهوایی بی نظیر می سازد. الگویی که تغییرات دمایی ناگهانی دارد و آب و هوای سوییس را غیرقابل پیش بینی می نماید. آب و هوا در مزارع و دره های سبز سوییس با آب و هوا در منطقه ها کوهستانی آلپ زمین تا آسمان فرق می نماید.

به طورکلی باید گفت که سوئیس یکی از کشورهای چهار فصل است. در سوییس چهار فصل کاملا تعیین وجود دارد که دما و زمان تابش آفتاب به شکل قابل توجهی تغییر می نماید. این کشور زمستان های سرد و برفی همراه با شب های طولانی و روزهای کوتاه دارد.

بهار سوییس فصل شکوفه های رنگارنگ، آبشارها و رودخانه های پرآب است. فصلی که دامنه های آلپ آغاز به سبز شدن می نماید و همه چیز شبیه به نقاشی های بچگانه می گردد. تابستان های سوییس دو حالت کلی دارد. گاهی بارانی و مرطوب است و گاهی کاملا گرم و خشک! اما با توجه به اقلیم حاصلخیز این کشور و مزارع فراوان آن، تابستان یکی از رنگارنگ ترین فصل های سوئیس به شمار می رود.

پاییز در سوئیس سرد و مه آلود است، اگر عاشق تصاویر پاییزی کارت پستال ها هستید، پاییز سوئیس را دوست خواهید داشت. به طورکلی در سفر به این کشور، حتما آب و هوای سوییس را در شش روز آینده آنالیز کنید.

برترین زمان سفر به سوئیس

برترین زمان سفر به سوئیس بین فروردین تا مهر است. اگر قصد سفر گردشگری به سوئیس را دارید، بهار یا تابستان را انتخاب کنید. اگرچه علاقه مندان به ورزش های زمستانی ممکن است پاییز و زمستان را برای اسکی روی کوه های آلپ را ترجیح بدهند.

از اواخر اسفند شما می توانید شکوفه های کوه های آلپ، گاوهای معروف و زنگوله هایش در مزارع سبز و طبیعت مخملی سوئیس را ببیند. اما اگر سفرتان را به اواخر تابستان و آغاز پاییز موکول کنید، به فصل برداشت انگورها می رسید که مجذوب کنندهیت خاصی بین مردم سوئیس و گردشگر ها دارد و برای خیلی از اروپایی ها برترین زمان سفر به سوییس است. از اواسط آذر به بعد هم می توانید شاهد کوه های برفی و اسکی بازهایی باشید که از سراسر جهان برای ورزش های زمستانی به آلپ می آیند.

جاهای تماشای سوئیس

شهرهای سوئیس درست شبیه نقاشی های بچگانه هستند، جایی که خانه های زیبا، رودخانه و کوه ها در رنگی ترین شکل ممکن کنار هم قرار گرفته اند. وقتی از جاهای تماشای سوییس حرف می زنیم، باید کوهستان هایی را تصور کنید که پوشیده از یخچال های طبیعی و آبشار هستند. باید افسانه ای ترین قلعه های قرون وسطی در نظرتان بیاید. قطارهای کوچک قرمزی که از میان علفزارهای سبز رد می گردد و صدای زنگوله گاوها در مزارع سبز! وقتی از سوییس حرف می زنیم باید به تصویر بچگانه ای مثل بچه های کوه های آلپ یا هایدی فکر کنید.

حتی شهرهای لوکس سوییس هم پس زمینه هایی از تاکستان های انگور، دریاچه های زلال و رودخانه های پر آب دارد و از هر نقطه ای که نگاه کنید چشم انداز کوه های آلپ را می توانید ببینید. در این قسمت قصد داریم برترین جاهای تماشای سوئیس را به شما معرفی کنیم.

ماتر هورن سوئیس | Matterhorn

ماترهورن یکی از بلندترین قله های رشته کوه آلپ محسوب می گردد که در سوییس و در مرز ایتالیا واقع شده است. نکته جالب درباره کوه ماترهورن این است که چهار وجه شیب دار آن در چهار جهت قطب نما قرار گرفته است. این قله افسانه ای 4478 متر ارتفاع دارد و یکی از مقاصد کوهنوردی تابستانی به شمار می رود و سالانه هزاران کوه نورد برای فتح قله آن به سوییس می آیند. البته این به آن معنا نیست که اگر کوهنوردی حرفه ای نباشید نمی توانید از ماترهورن لذت ببرید.

علاوه براین قدم زدن در کوهپایه یکی از بلندترین قله های اروپا، دوچرخه سواری، کوه نوردی و اسکی در یخچال های تابستانی را نباید از دست بدهید. به طورکلی چه زمستان به این کشور سفر کنید و چه تابستان، ماترهورن یکی از جاهای تماشای سوییس است.

زرمات سوئیس | Zermatt

در دامنه کوه ماترهورن یکی از مجذوب کننده ترین منطقه ها کوهستانی سوییس، یعنی زرمات قرار گرفته است. زرمات سوئیس یک تفرجگاه مجذوب کننده بین المللی با کلبه های عجیب وغریب است. دهکده ای زیبا که وسایل نقلیه موتوری حق ورود به آن را ندارند و همه جا می توانید صدای کالسکه ها و زنگوله و نعل اسب ها را بشنوید. زمستان های ماترهورن پر از اسکی بازهایی است که شیب های نرم این قله را با هیجان پایین می آیند، تابستان های ماترهورن و دریاچه های اطرافش برترین نقطه برای آفتاب گرفتن هستند.

یونگفراو یا بام اروپا | Jungfrau

یکی از برترین کارها در سفر به سوئیس سفر با قطار به یونگفراو یا بام اروپا است. نقطه ای که طولانی ترین یخچال طبیعی جهان از آن جا آغاز می گردد و یکی از میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. اما چرا بهتر است با قطار به سمت یونگفراو سوییس بروید؟ سفر با قطار در سوییس درست شبیه تماشای یک چشم انداز پانوراما از فیلم های تخیلی محسوب می گردد. شما یک تصویر پانوراما از دشت های گل، مزرعه های سبز و جنگل های انبوه می بینید. برای صعود به بام اروپا هم می توانید از تله کابین بهره ببرید.

البته نباید روستای گریندلوالد در کوهپایه بام اروپا را از دست بدهید. گریندلوالد یک روستای یخچالی است. یکی از قدیمی ترین جاهای تماشای سوئیس که حتی اگر به این کشور نرفته باشید به احتمال زیاد نام آن را شنیده اید. یونگ فراو برترین نقطه برای تجربه و تماشا کوهستان است. اگر به یونگفراو و گریندلوالد سفر کردید پیاده روی، اسکی، سورتمه و زیپ لاین در میان کوه های سوییس را از قلم نیاندازید.

لوسرن سوئیس | Lucerne

خیلی از گردشگر ها لوسرن را زیباترین شهر سوییس می دانند. برای تصور این شهر چشمانتان را ببندید و به دریاچه آبی درخشانی فکر کنید که به وسیله کوه ها احاطه شده است، در نزدیکی آن یک شهر قدیمی با معماری قرون وسطی واقع شده است، پل های سرپوشیده، گردشگاه های کنار آب، ساختمان های تاریخی با نقاشی های عجیب و میدان های سنگی که آفتاب به فواره های آن ها می تابد. با چنین تصویری جای تعجبی ندارد که لوسرن برترین جای تماشای سوییس و یکی از زیباترین شهری این کشور باشد.

دریاچه لوسرن یکی از رویایی ترین مکان های سوئیس برای دیدار عاشقانه، برای پیاده روی و برای چند لحظه لذت بردن از طبیعت است. البته لوسرن سوییس بیشتر از آنکه به خاطر زیبایی اش مشهور باشد، بخاطر کنسرتهای موسیقی اش در جهان معروفیت دارد. هرساله موسیقی دان ها و ارکسترهای مشهور در قالب جشنواره های بین المللی موسیقی به لوسرن سفر می نمایند. جالب است بدانید که در عین قرون وسطایی بودن معماری شهر لوسرن، سالن کنسرت لوسرن یکی از سالن های پیشرو در تمام جهان است.

یکی از مشهورترین جاهای تماشای لوسرن سوییس، پل چپل است که در قرن چهاردهم ساخته شده است. البته اگر به تماشا جاهای تاریخی علاقه دارید موزه حمل و نقل سوئیس هم می تواند برایتان مجذوب کننده باشد، جایی که می توانید از اولین لوکوموتیوهای راه آهن تا اولین هواپیما و اولین تجهیزات سفرهای فضایی را از نزدیک ببینید.

دریاچه ژنو | Lake Geneva

دریاچه ژنو در مرز سوئیس و فرانسه واقع شده است و از چند شهر سوییس می گذرد. رود رون در نقطه ای از سوییس به دریاچه ژنو می ریزد، این نقطه شهر ژنو نام دارد و سال هاست که بی طرف ترین نقطه تمام جهان است.

شهر ژنو یا به زبان فرانسوی مرکز صلح، مقر اروپایی سازمان ملل است. فرهنگ ژنو و حال وهوای آن ترکیبی دوست داشتنی از زندگی شاد فرانسوی و ساختار سوئیسی است. گردشگاه ها، پارک ها و باغ های اطراف دریاچه ژنو برترین نقطه برای درک کردن روح آرام سوئیس و البته لذت بردن از این کشور هستند.

اگر زمانی به شهر و دریاچه ژنو سر زدید می توانید از فواره معروف دریاچه ژنو، جت دیو که آب را تا ارتفاع 150 متر به هوا پرتاب می نماید تماشا کنید. خانه اپرا و تئاتر بزرگ هم از دیگر جاهای تماشای سوئیس در ژنو هستند. موزه ها و گالری های بزرگ ژنو، باغ های گیاه شناسی، کافه هایی با معماری های عجیب و قایق های زردی که روی دریاچه ژنو شناور هستند، می توانند سفر شما به سوییس را به یکی از تماشای ترین سفرهای جهان تبدیل نمایند.

قلعه شیلون سوییس | Shillon Castle

در یکی از جزایر دریاچه ژنو در نزدیکی شهر مونترو سوییس قلعه ای وجود دارد که برای قرن ها الهام بخش هنرمندان و نویسندگان بوده است. لرد بایرون، ژان ژاک روسو و ویکتور هوگو از جمله هنرمندانی هستند که در خصوص این شاهکار معماری گوتیک مطالب جالبی نوشته اند.

مجموعه قلعه چیلون زمانی سنگر کنت ها و دوک های قرن دوازدهم بوده است. این مجموعه 25 ساختمان دارد که اطراف سه حیاط قرار گرفته اند. از جالب ترین ساختمان های قلعه شیلون می توان به سالن بزرگ با چشم انداز بسیار زیبایی از دریاچه ژنو، اتاق های زیرزمینی گوتیک، کلیسای کوچکی با دیوارهای پر از نقاشی و اتاق خواب دوک با نقاشی های دیواری قرون وسطایی اشاره نمود.

هیچ سفر گردشگری به سوئیس بدون بازدید از قلعه قرون وسطایی شیلون کامل نمی گردد. این قلعه که یکی از تماشای ترین قلعه های اروپا است در قرن دهم ساخته شده و در ابتدا به عنوان یک قلعه استراتژیک مورد استفاده قرار می گرفت. اما کم کم به یک تفریحگاه تابستانی برای کنت های ثروتمند تبدیل شد و اتاق های این قلعه با انواع آثار هنری و گنجینه های ارزشمند پر شدند. در حال حاضر تمام این نقاشی ها، آثار هنری و گنجینه ها برای بازدید در اختیار مردم قرار گرفته است. قلعه شیلون پربازدیدترین جای تاریخی سوئیس است و در حین گشت و گذار در سوئیس حتما باید از آن تماشا کنید.

سنت موریتز | St. Moritz

سنت موریتز نه تنها یکی از زیباترین جاهای تماشای سوئیس بلکه یکی از مهم ترین مقاصد کوهستانی جهان به شمار می رود. برای معرفی سنت موریتز همین قدر بدانید که این شهر تفریحی تا به امروز میزبان دو المپیک زمستانی بوده است. شهری با هتل هایی شبیه به قصر و رستوران های گران قیمت که مقصد ماهرترین اسکی بازها محسوب می گردد.

دریاچه های زلال، یخچال های طبیعی، قله های ناهموار، جنگل های انبوه در دامنه کوه های آلپ، سنت موریتز را به تکه ای از بهشت تبدیل نموده است. شهر سنت موریتز در یک دره کوهستانی در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا واقع شده است و بهشت علاقه مندان به تفریحات زمستانی است. از اسکی، اسنوبورد و اسکیت گرفته تا سورتمه سواری در مسیرهای معروف جهان!

تابستان ها هم فرصت خوبی برای اسکی روی یخچال های طبیعی و البته پیاده روی و دوچرخه سواری و تفریحات آبی فراهم می نماید. مشهوریت سنت موریتز این شهر را به یک چهارراه فرهنگی در اروپا تبدیل می نماید. کافی است کمی در اطراف سنت موریتز جست و جو نموده تا بتوانید جملات رومانیایی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی را به راحتی بشنوید و مردمی را از سرتاسر جهان دیدار کنید.

برن | Bern

برن سوئیس را می توان قرون وسطایی ترین مرکز جهان دانست. شهری پر از خیابان های سنگ فرش شده، پاساژهای سرپوشیده، مغازه ها، کافه های زیر زمینی و ده ها ساختمان و مجسمه که همگی جزو میراث جهانی یونسکو هستند. در بازدید از برن می توانید از بالای بلندترین کلیسای جامع سوییس چشم انداز پانورامایی از شهر و کوه های آلپ ببینید.

علاوه بر ساختمان ها و منظره ها زیبا شهر برن یک خیابان شش کیلومتری پر از بوتیک دارد، خیابانی که مردم محلی آن را لاوبن می نامند. البته برای کاهش هزینه های سفر به سوییس بهتر است قید خرید کردن در این کشور را بزنید. همه چیز در سوئیس به شکل عجیبی گران است.

برن مرکز کشور سوئیس است، شهری با جنگل های سرسبز و یک رودخانه زلال آن را به دو قسمت تقسیم نموده است. برن تقریبا از هر زاویه ای زیبا به نظر می رسد. اینجا شهری است که انیشتین نظریه نسبیت را توسعه داد، شهری است که خیلی از نویسندگان، نقاشان و موسیقیدان ها برای خلق آثارشان به آن پناه برده اند. البته برن فقط شهر گذشته ها نیست. اگرچه خیلی از ساختمان ها، بازارهای سرپوشیده و معماری ها حس دوران رنسانس را در شما زنده می نمایند اما کافی است در تابستان سری به رودخانه شهر برن بزنید. رفتینگ، شنا و انواع ورزش های آبی و صدای موسیقی راک روی دیگری از این شهر را به شما نشان می دهد.

زوریخ | Zurich

زوریخ برترین نقطه برای آغاز سفر در سوئیس به شمار می رود. این شهر در انتهای شمال غربی دریاچه زوریخ در کنار رودخانه لیمات قرار گرفته است. برای آغاز پیشنهاد می کنیم به سمت خیابان های سنگ فرش شده و شهر قدیمی زوریخ بروید؛ شهری که با فروشگاه ها، کافه ها و گالری های قدیمی پر شده و یکی از مجذوب کننده ترین قسمت های اروپا برای خرید کردن محسوب می گردد. فروشگاه های طراحان مد، ساعت فروشی ها و ویترین های پر از جواهر بیشتر از آنکه شبیه یک بازار باشند، جزو جاذبه های گردشگری سوییس محسوب می شوند.

با دور شدن از بوتیک ها، شما کم کم به موزه ها و گالری های هنری می رسید. موزه هنرهای زیبای زوریخ یکی از برترین انتخاب ها در میان موزه های زوریخ است. جایی که می توانید زیباترین آثار هنری از قرون وسطی تا امروز را از نزدیک ببینید. یکی دیگر از موزه های جالب زوریخ، موزه ریتبرگ است که بر هنرهای غیر اروپایی مثل چین، هند و آفریقا تمرکز دارد. بعد از این دو موزه به موزه ملی سوئیس می رسید که در یک قصر گوتیگ واقع شده است. اگر می توانید زمان بیشتری را در زوریخ سپری کنید، بد نیست با قطار به سمت کوه اوتیلبرگ بروید. جایی که از دشت ها و کوه های مخملی با قطار گذر می کنید و در نهایت می توانید چشم انداز پانورامایی را از بالای شهر زوریخ ببینید.

آبشار راین | Rhine Falls

آبشار راین بزرگترین آبشار اروپای مرکزی و یکی از زیباترین جاهای تماشای سوئیس است. برترین زمان برای بازدید از آبشار راین ماه های خرداد و تیر محسوب می گردد. زمانی که برف کوه های آلپ آب می گردد و حجم زیادی از آب روی طاقچه های سنگی و آهکی می ریزد و شکل فوق العاده ای به آبشار می دهد. یکی دیگر از کارهایی که می توانید در بازدید از آبشار راین انجام بدهید، کرایه کردن یک قایق است. شما می توانید با قایق اطراف رودخانه بگردید و از دور قلعه های اطراف آب را ببینید.

قلعه اوبرهوفن | Oberhofen Castle

این قلعه قرن سیزدهمی یکی از معروف ترین قلعه های سوئیس است. از آنجایی که قلعه اوبرهوفن در طول قرن ها بارها به دست افراد مختلف افتاده، معماری عجیبی دارد. هر کدام از صاحبان نو قلعه مدام اتاق هایی به آن اضافه کردند و نتیجه آن ترکیبی جادویی از سبک های مختلف مانند ساختمان های سبک باروک برن، نماهای سبک رمانتیک و حتی اتاق هایی با الهام از کتاب ها و داستان های معروف، مثل اتاق سیگار یا اتاق کتاب خانه است. اگر بازدید از قلعه های سوئیس برایتان مجذوب کننده باشد، قلعه اوبرهوفن را اولین گزینه از فهرست جاهای تاریخی این کشور قرار خواهید داد.

مراکز خرید سوییس

خرید همواره یکی از بخش های مجذوب کننده سفر کردن است، اما اگر بحث خرید در سوئیس مطرح باشد، همه چیز فرق می نماید. شما در یکی از گرانترین کشورهای جهان هستید و می خواهید قدم به لوکس ترین پاساژها و مغازه ها بگذارید، پس بهتر است حواستان به هزینه ها باشد. اما اگر به هر صورت برای خرید به سوئیس سفر کردید این نکات را به یاد داشته باشید.

ژنو برترین شهر سوئیس برای خرید است. بوتیک ها، مراکز خرید سوئیس و فروشگاه های بزرگ بیشتر از هر شهری در ژنو متمرکز شده اند. اگر به فکر خریدن سوغاتی یا یادگاری از این کشور هستید، باید به پنیرهای مختلف، شکلات معروف سوئیسی و زنگ آلپ فکر کنید. طعم عجیب و متفاوت شکلات های سوئیس هر گردشگری را شگفت زده می نماید. اگر به فکر خرید از مراکز خرید سوییس هستید شکلات باید گزینه اولتان باشد.

برای خرید در ژنو باید به خیابان دو مارکه و خیابان دو ریو بروید. این دو خیابان بوتیک ها و فروشگاه های جالبی با مجموعه ای از برندهای معروف جهان را در خودشان جای داده اند. البته اگر می خواهید در مراکز خرید سوئیس گشت بزنید، مرکز شهر ژنو گزینه بهتری است.

اگر به فکر خرید گران تر یا خاص تری هستید، ساعت سوئیسی را از قلم نیاندازید. معروف ترین برندهای ساعت رولکس، تیسوت، کارتیه، امگا و پتک فیلیپ را می توانید در سوییس پیدا کنید. البته برای این کار بهتر است به جای شهر ژنو، به شهر زوریخ و خیابان Bahnhofstrasse بروید. ساعت های لوکس را در هرکجای زوریخ می توانید پیدا کنید. البته قیمت ساعت سوئیسی در تمام کشور یکسان است.

اگر در پی خرید عتیقه های قرون وسطایی یا اجناس منحصربه فرد سوئیسی هستید، بوتیک ها و مغازه های شهر لوگنو سوییس را دوست خواهید داشت. در کنار همه این ها به یاد داشته باشید که اگر می خواهید از مراکز خرید سوییس بیشترین استفاده را کنید، نه ژنو و نه زوریخ و لوگانو، بلکه باید به مرکز این کشور یعنی برن بروید. جایی که طولانی ترین خیابان خرید در اروپا در آن قرار گرفته است.

شهر برن سوییس طولانی ترین خیابان خرید با مجموعه از مراکز، فروشگاه ها و بوتیک ها را در خود جای داده است. اگر می خواهید هزینه های سفر به سوئیس را کاهش بدهید، به جای زوریخ یا ژنو از برن خرید کنید. در نهایت توجه به این جالب است که مراکز خرید سوئیس حتی لوکس ترین آنها، طراحی میانه و ساده ای دارند. اگرچه سوییس کشور ثروتمندی است اما به نمایش گذاشتن تجملات و ثروت در این کشور مرسوم نیست.

رستوران های سوئیس

اگر از زیبایی جادویی طبیعت سوئیس بگذریم به معماری های عجیب آن می رسیم. معماری ها و ساختمان هایی که حس زندگی در فیلم های هری پاتر یا قرون وسطی را به ما می دهند، اما هنوز یک گزینه دیگر برای تکمیل کردن مجذوب کنندهیت شهر سوییس به جای مانده است: غذاهای سوییس!سوییس به پنیر، شکلات و غذاهای خوشمزه در اروپا معروف است. تصور کنید در یک رستوران لوکس در نزدیکی دریاچه نشسته اید و در حالی که شاهد کوه های پوشیده از برف هستید، از طعم نوی که حس می کنید لذت می برید. اگر زمانی به این کشور سفر کردید، بد نیست حداقل یکی از وعده های غذاییتان را در این رستوران های سوییس میل کنید.

رستوران لافت فایو زوریخ | Loft Five

لافت فایو یکی از برترین رستوران های زوریخ است و فضای لوکسی دارد. لاف فایو یک رستوران در سطح جهانی است، جایی که می توانید از کیفیت غذاهایش مطمئن باشید. علاوه براین شما گزینه های زیادی برای انتخاب کردن دارید. از طعم های اصیل سوییسی تا مجذوب کننده ترین گزینه های بین المللی همه و همه در این رستوران زوریخ برای شما مهیا شده است. شما در یکی از برترین رستوران های سوئیس هستید و می توانید برترین غذاها را از میان تکه های گوشت، همبرگرها یا ساندویچ، کاری های تند و تیز هندی و تایلندی، کیک پنیر یا غذاهای خوشمزه گیاهی انتخاب کنید.

رستوران بل اتاگ | Bel Etage

بل اتاگ یکی از برترین رستوران های سوئیس است که غذاهای خوشمزه ارگانیک ارائه می دهد. این غذاها بدون مواد نگه دارنده هستند و مستقیم از آشپزخانه روی میز شما می آیند. این رستوران شهر بازل تا به امروز برنده چند جایزه در سطح جهانی شده است.

رستوران بل اتاگ شاید یکی از معدود رستوران هایی باشد که در آن ها می توانید طعم واقعی هرچیزی را بچشید. البته برترین بخش این رستوران سوئیس موقعیت مکانی عالی و معماری آن است. این رستوران از ماسه سنگ قرمز دوران قرون سطی ساخته شده و اغلب مشتری ها و مهمانانش را شگفت زده می نماید. اگر به بازل سفر کردید، این رستوران بازل سوییس را از دست ندهید.

رستوران ایزومی | Izumi

ایزومی یکی از برترین رستوران های ژنو است. یک رستوران ژاپنی معروف در سوئیس که غذاهای شرقی را در بالاترین کیفیت ارائه می دهد. جدا از غذاهای ژاپنی خوش طعم، این رستوران غذاهای سنتی سوئیسی را نیز با چاشنی و ادویه های ویژه سرو می نماید. رستوران ایزومی در هتل فورسیزن ژنو واقع شده است و سوییسی ها به آن بهشت عاشقان سوشی می گویند. البته یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث شده رستوران ایزومی به یکی از معروف ترین رستوران های سوییس تبدیل گردد، فضای این رستوران است. این رستوران روی پشت بام هتل واقع شده است و شما می توانید درحالی که به چشم انداز یکی از زیباترین شهرهای جهان خیره شدید، غذاهای خوشمزه ژاپنی میل کنید.

پرهوادارترین غذاهای سوییس

کشور سوئیس پر از رستوران های شگفت انگیز با چشم انداز دریاچه ها و کوه های سبز است. اگرچه شما این فرصت را دارید که در سوئیس غذاهای بین المللی ایتالیایی، هندی، ژاپنی یا چینی را امتحان کنید، اما نباید طعم های اصیل سوئیس را از یاد ببرید. اگر روزی این فرصت را داشتید که به سوییس سفر کنید، حتما این چند گزینه را امتحان کنید:

فوندوی پنیر | طعم اصیل پنیر سوئیسی

فوندوی پنیر برترین انتخاب از بین غذاهای سنتی سوئیسی است که باید امتحان کنید. ساده ترین دستور تهیه فوندو سوئیسی این است که سیر و آب لیمو را در یک قابلمه روی حرارت ملایم مخلوط کنید و سپس پنیر را کم کم به مایع در حال جوش اضافه کنید. حالا می توانید نان مخصوص سوییسی را در مایعی که بخار ملایم از آن بلند می گردد فرو کنید و از غذایتان لذت ببرید. فوندوی پنیر حتی وقتی درباره اش حرف می زنید هم خوشمره به نظر می رسد، حالا تصور کنید که طعم این غذای سوییسی را بچشید.

تارت پنیر | تارت مخصوص سوئیسی ها

وجه مشترک تمام تارت های سوییسی پنیر است. تارت های پنیر سوئیسی را در تمام طعم ها و میزان ها می توانید پیدا کنید. البته کیش سوییسی که نوع خاصی از تارت است را می توان علاوه بر پنیر با ماهی، گوشت یا سبزیجات پر کرد، درحالی که تارت ها معمولا با طعم های مختلف از پیاز گرفته تا سیب شیرین پر می شوند. اگر روزی به سوییس سفر کردید و بوی شیرینی به مشامتان خورد شک نداشته باشید که یک مغازه اطرافتان در حال پختن یک تارت یا کیش خوشمزه است.

لندجاگر | سوئیس نیمه خشک

مگر می گردد تمام کوه های سبز و جاده های پیچ درپیچ با چشم انداز چمنزار را قدم زد و چیزی نخورد؟ اگر در پی یکی از تنقلات معروف از بین غذاهای سوییسی هستید ما به شما لندجاگر یا سوسیس نیمه خشک را پیشنهاد می دهیم. این میان وعده سنتی سوئیسی با ترکیبی از گوشت، شکر و ادویه تهیه می گردد. جالب است بدانید که لندجاگر به معنای شکارچیان زمین است. این میان وعده بیشتر از همه بین کوله گردها و شکارچیانی که سفرهای طولانی مدت می روند محبوب است، به همین علت این نام را روی آن گذاشته اند.

ماکارونی آلپ | غذای محلی معروف سوئیسی ها

ماکارونی آلپ یک غذای معروف و روستایی در سوئیس است. ماکارونی آلپ در گذشته غذای موردعلاقه گله دارانی بوده که گوسفندانشان را برای چرا به کوهپایه های آلپ می برند، به همین علت سوییسی ها به این پاستا، ماکارونی آلپ می گویند. از آن موقع تا به امروز این غذا یکی از خوشمزه ترین غذاهای سوئیس است. برای پخت ماکارونی آلپ شما به ماکارونی، پنیر، پیاز و سیب زمینی نیاز دارید، اگرچه شهرهای مختلف سوئیس ممکن است انواع مختلفی از این ماکارونی را درست نمایند.

فستیوال های سوئیس

اگر بخواهیم مردم سوئیس را با یک ضرب المثل توصیف کنیم باید این جمله شکسپیر را به یاد بیاوریم: بگذار چین وچروک های پیری با شادی و نشاط از راه برسند! مردم سوئیس شاد هستند و زندگی را به هر بهانه ای جشن می گیرند. جشن ها و فستیوال هایی که همواره پر از موسیقی، پنیر و شکلات است. سوئیس به جز ساعت ها، شکلات ها و طبیعت زیبایش، به خاطر جشنواره های موسیقی، جاز و راک اندرول نیز معروفیت دارد. هر زمانی که به این کشور سفر کنید می توانید حداقل یکی از فستیوال های سوییس را از نزدیک تجربه کنید، اما چه زمانی می خواهید به سوئیس بروید و چه نوع فستیوالی دوست دارید؟ بد نیست بیشتر با جشنواره های سوئیس آشنا شوید.

جشنواره بین المللی بالون سوئیس | عجیب و رنگارنگ

جشنواره بین المللی بالون هر سال در ماه ژانویه در سوییس برگزار می گردد. این جشنواره 9 روز طول می کشد و مردم از کشورهای مختلف با بالون های رنگی عجیب و غریب در آن شرکت می نمایند. اگر می خواهید در ماه ژانویه به سوئیس بروید بازدید از جشنواره بالون سوییسی باید جزو برنامه هایتان باشد.

نمایشگاه خودرو ژنو | بزرگترین نمایشگاه اتومبیل در جهان

نمایشگاه خودروی ژنو بزرگترین نمایشگاه اتومبیل در تمام جهان است. این نمایشگاه به معنای واقعی کلمه یک راهپیمایی برای تماشا ماشین های نو است. بسیاری از شرکت های معروف جهان خودروهای خود را برای اولین بار در این نمایشگاه به نمایش می گذارند. اگر عاشق ماشین، موتور یا تکنولوژی های نو هستید، جشنواره خودرو ژنو را گزینه اول فستیوال ها و جشنواره های سوییس قرار دهید.

فستیوال پالئو سوئیس | شرکت در 250 کنسرت در 6 روز!

جشنواره سرخپوشان در ابتدا به عنوان یک جشنواره محلی در شهر نوین سوئیس برگزار گردید، اما درحال حاضر به یکی از شلوغ ترین جشنواره های موسیقی در بین تمام فستیوال های سوئیس تبدیل شده است. جشنواره پالئو حدود 6 روز طول می کشد. در این 6 روز شما می توانید در 250 کنسرت مختلف شرکت کنید. مردم حالا نه تنها از شهرهای دیگر سوییس بلکه از کشورهای مختلف برای لذت بردن از موسیقی بلند، نور، رنگ و هیجان به این فستیوال سوئیس می آیند. اگر عاشق موسیقی متال، راک اندرول و سبک های مدرن تر هستید، بهتر است تاریخ سفرتان به سوئیس را طبق تاریخ این جشنواره بین المللی هماهنگ کنید.

جشنواره جاز مونترو | بزرگترین جشنواره جاز سوئیس

اگر عاشق موسیقی جاز هستید، باید در بزرگترین جشنواره جاز سوئیس شرکت کنید. جشنواره جاز مونترو هرساله در ماه جولای برگزار می گردد. بسیاری از هنرمندان مشهور جاز و بعلاوه استعدادهای جوان از سرتاسر جهان در این جشنواره شرکت می نمایند. چه عاشق جاز داشته باشید چه نباشید، جشنواره جاز مونترو به عنوان یکی از برترین فستیوال های سوییس با حال وهوای شگفت انگیز خود شما را وادار به بالا و پایین پریدن می نماید.

فستی چاک | رودخانه ای از شکلات

شکلات نوعی خوشبختی است، خوشبختی که می توان آن را در چند ثانیه تجربه کرد. فستی چاک یکی از مجذوب کننده ترین فستیوال های سوئیس است. روزی که شما می توانید مجسمه های بزرگی از شکلات، رودخانه شکلاتی و حتی خانه های شکلاتی را از نزدیک ببینید. فستی چاک سوییس جای است که همه چیز خوردنی و خوشمزه است.

راه های سفر به سوییس

خیلی از مردم در راهنمای سفر به سوئیس در پی راه های عجیبی برای رسیدن به این مقصد لوکس هستند. باید گفت سفر دریایی به سوئیس از ایران تقریبا غیرممکن است. این نکته درباره سفر زمینی به سوئیس هم صدق می نماید. شاید بتوانید پس از رسیدن به چند مقصد در نهایت از راه زمینی به سوئیس برسید، اما هیچ راه مستقیمی برای این کار وجود ندارد. تنها راه سفر به این کشور، سفر هوایی به سوئیس است. اما اینکه هزینه های سفر به سوئیس چقدر است و ایران به کدام شهرهای سوئیس پرواز دارد، مطالبی است که در ادامه با هم مرور می کنیم.

سفر هوایی به سوئیس

درحال حاضر شما می توانید بلیط هواپیما سوئیس را از مبدا تهران به مقصد زوریخ، ژنو، لوگانو و برن بخرید. برای کاهش هزینه های سفر به سوئیس بهتر است در مقرون به صرفه ترین فصل سفر به سوئیس یعنی زمستان به این کشور سفر کنید. باید توجه داشته باشید که پرواز مستقیم از تهران به سوئیس وجود ندارد، و تمامی پروازهای سوئیس یک یا چند توقف دارند. در هر صورت اگر قصد دارید مقرون به صرفه ترین بلیط تهران سوئیس را بخرید یا از قیمت بلیط های پرواز سوئیس برای حداقل شش ماه آینده باخبر شوید، حتما سری به سایت وبلاگ ماکارون بزنید.

حمل و نقل در سوییس

کشور سوئیس با سیستم گسترده ای از قطار، تراموا، اتوبوس، تله کابین و کشتی به هم متصل است و همین باعث می گردد حمل و نقل در سوئیس برای ساکنان و مسافران بسیار راحت باشد. چه بخواهید در سوئیس تردد کنید، چه بخواهید به سایر مقاصد اروپا بروید، اگر نقطه آغاز شما این کشور باشد، راه سختی در پیش ندارید. سیستم قطار سوئیس به علت تمیزی، کارایی و سهولت استفاده یکی از برترین سیستم های راه آهن در تمام جهان و راهی عالی برای حمل و نقل در سوئیس به شمار می رود.

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در سوئیس اتوبوس هایی به نام پست باس هستند که رنگ زرد روشن دارند و بیشتر در شهرهای کوچک سوئیس استفاده می شوند. در شهرهای بزرگ تر سوئیس مثل زوریخ یا ژنو بیشتر حمل ونقل به وسیله تراموا انجام می گردد.

از آنجا که 60 درصد خاک کشور سوئیس را کوهستان های آلپ تشکیل داده، سیستم حمل و نقل برای مقاصد کوهستانی سوئیس بسیار وسیع و پیشرفته است. کوهستان های سوییس به وسیله سیستم پیچیده ای از تله کابین و راه آهن به هم متصل هستند. البته نباید دریاچه های این کشور را نادیده گرفت. دریاچه های معروف سوئیس به وسیله قایق های کوچک رنگی، کشتی های بخار و سایر شناور ها به هم و به سایر نقاط شهر وصل می شوند و این سیستم حمل و نقل افسانه ای را تکمیل می نمایند. تقریبا هیچ نقطه ای از سوییس وجود ندارد که نتوانید با استفاده از حمل و نقل عمومی به آن سفر کنید.

چگونه در سوئیس سوار قطار شویم؟

تمامی قطارهای منطقه ای، شهری و قطارهای پرسرعت سوئیس زیر مجموعه راه آهن فدرال سوئیس (SBB) هستند. شما می توانید بر اساس حروف استفاده شده در شماره مسیر تفاوت بین قطارهای سوییس را تشخیص بدهید. حروف R، REو IR به قطارهای منطقه ای سوییس اختصاص دارند که کندتر و مقرون به صرفه تر هستند و معمولا برای مقاصد کوتاه استفاده می شوند. IC یا ICN قطارهای سریعی هستند که شهرهای بزرگ را به هم متصل می نمایند اما در شهرهای کوچکتر در طول مسیر توقف نمی نمایند. برای مثال اگر بخواهید از ژنو به زوریخ بروید می توانید از این قطارها بهره ببرید. قطارهای S یا S-Bahn قطارهای مسافربری هستند که برای حمل و نقل به شهرهای کوچک یا حومه شهرها از آن ها استفاده می گردد. اگر یک قطار S را از دست بدهید، معمولا یک قطار دیگر درست شبیه مترو یا اتوبوس های شهری از راه می رسد.

بلیط قطارهای سوییس را می گردد به وسیله سایت SBB خریداری کرد، این سایت به شکل اتوماتیک قطار یا وسیله حمل ونقل مناسب برای مقصد شما را پیشنهاد می دهد. بلیط های یک طرفه یا رفت وبرگشت بین شهرهای سوئیس و سایر شهرهای اروپا را می توانید از سایت راه آهن فدرال سوییس رزرو کنید.

اما به طورکلی برای گشت وگذار و حمل ونقل در شهرهای سوییس تراموا و اتوبوس اغلب جوابگو هستند. البته زمانی که مسافت برای پیاده روی زیاد باشد. درحال حاضر شهرهای بازل، برن، بکس، ژنو، لوزان، نوشاتل و زوریخ همگی دارای سیستم های تراموا الکتریکی هستند. از سمتی بعضی از ترامواهای قدیمی و نوستالژیک سوییس همچنان فعال هستند، ترامواهایی که سواری در آن ها همواره سرگرم نماینده است. مسیرهایی که تراموا ندارد با سیستمی از اتوبوس های برقی تکمیل می گردد.

کرایه اسکوتر و دوچرخه سواری در سوئیس

سوئیس یکی از برترین کشورهای جهان برای دوچرخه سواری است. تمام شهرها و حتی خیلی از جاده های سوییس مجهز به مسیر مناسب دوچرخه سواری هستند. شما به عنوان یک دوچرخه سوار در سوییس هیچ گاه مجبور به دوچرخه سواری در بین سایر وسایل نقلیه نخواهید بود. اگر دوست دارید دوچرخه یا اسکوتر سواری در سوییس تجربه کنید، می توانید برنامه های موبایل مربوط به دوچرخه یا اسکوتر در سوییس را دانلود کنید.

نگران نباشید، تعداد زیادی از این اپلیکیشن ها در سوییس وجود دارد. این برنامه ها هم راهنمای کاملی درباره مسیرهای دوچرخه سواری هستند و هم نزدیکترین مکان کرایه و پارک دوچرخه و اسکوتر را به شما نشان می دهند. علاوه براین مسیرهای حمل و نقل در سوییس را می توانید در اپلیکیشن های راهنمای سفر به سوئیس هم آنالیز کنید.

سوئیس، لوکس ترین کشور قرون وسطی در جهان!

در این راهنمای سفر به سوئیس برای ایرانیان قصد داشتیم به شما بگوییم که سوئیس فقط یک کشور لوکس نیست. با آنالیز دانستنی ها و اطلاعات ضروری سفر به سوئیس این نکته را بدانید که ثروت و زیبایی این کشور هم از موقعیت جغرافیایی و هم از برقراری تعادل بین فرهنگ های مختلف، تاریخ و فرهنگ گذشته و زندگی مدرن و بعلاوه صلح با جهان، زندگی و طبیعت شکل گرفته است. اگر زمانی به سوییس سفر کردید، قبل از آنکه به پاساژهای لوکس یا رستوران های بین المللی این کشور سر بزنید، به فرهنگ و روابط بین مردم و به نوع نگاهشان به زندگی فکر کنید. سوئیس فقط به این علت سوئیس شده که صلح و عشق به زندگی سال هاست در فرهنگ این کشور ریشه دوانده است.

سوالات متداول درباره سفر به سوئیس

چرا سوئیس برترین کشور جهان است؟

سوئیس کشوری مدرن با جمعیتی تحصیلنموده است. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. این کشور در بیشتر نظرسنجی ها از جمله توجه به حقوق بشر، مراقبت از سلامت و ایمنی شهروندان بیشترین نظرات مثبت را کسب نموده است. آمار جرم در این کشور به شدت پایین و نزدیک به صفر است. سوئیس یکی از بی طرف ترین کشورهای جهان در مسائل سیاسی است.

آیا می توان با ویزای شینگن به سوئیس سفر کرد؟

بله، ایرانیان می توانند با اخذ ویزای شینگن به مدت 90 روز در خاک سوئیس و سایر کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشند.

چرا کشور سوئیس ثروتمند است؟

ثبات سیاسی و بی طرفی سوئیس نقش زیاید در ثروت این کشور داشته باست. سوییس دارای سابقه طولانی ثبات سیاسی است و در طول تاریخ همواره در درگیری ها بی طرف مانده است. هیمن موضوع به جذب سرمایه گذاری خارجی یاری نموده و این کشور را به مرکزی برای تامین مالی بین المللی تبدیل نموده است.

منبع: فلای تودی

به "راهنمای سفر به سوئیس ، کشور شکلات، ساعت و پنیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سوئیس ، کشور شکلات، ساعت و پنیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید