دانستنی های سفر به کامبوج ، سرزمین شگفتی ها!

به گزارش وبلاگ ماکارون، آیا می دانستید که سفر به کامبوج یکی از جادویی ترین و رویایی ترین اتفاق هایی است که در عمرتان تجربه خواهید کرد؟ احتمالا نام این که کشور که از شدت زیبایی بهشت آسیا نیز لقب گرفته است، چندان به گوشتان آشنا نباشد. اما این پادشاهی مجذوب کننده چنان جادویی دارد که گردشگران و بازدیدکنندگان خود را طلسم می نماید؛ این را تعداد مسافرانی که دوباره و چندباره از آن بازدید نموده اند، ثابت می نماید. برای آشنایی با راهنمای جامع سفر به کامبوج، تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

دانستنی های سفر به کامبوج ، سرزمین شگفتی ها!

آشنایی با کشور کامبوج

پادشاهی کامبوج، کشوری در جنوب شرقی آسیا است که در همسایگی تایلند ویتنام و لائوس قرار گرفته است. این کشور با جمعیت بالغ بر 16 میلیون نفر که 95 درصد آن ها از نژاد خمری هستند، بهشت گمشده آسیا به شمار میرود. اگر چه وجود بنای باشکوهی مثل انکگور وات، تاریخ باشکوه این کشور را به ما یادآوری می نماید، اما استعمار، جنگ های هندوچین و حکومت خمرها آن را ویران و به یکی از فقیرترین کشورهای آسیایی تبدیل نموده است. با توجه به شرایط فعلی کامبوج، به خوبی می توان دید که این کشور دوباره روی پاهای خود ایستاده و در کوشش است که به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در آسیا و دنیا تبدیل شود.

اطلاعات ضروری کشور کامبوج

برای آشنایی با کامبوج، بد نیست که با اطلاعات ضروری این کشور آشنایی داشته باشید. موارد زیداز جمله اطلاعاتی هستند که در سفر به کامبوج حتما لازمتان خواهد شد:

  • زبان رسمی کامبوج: خمری (Khmer)
  • مرکز: پنوم پن
  • پول رسمی کامبوج: ریل (KHR)
  • فرودگاه های کامبوج: فرودگاه بین المللی پنوم پن، فرودگاه بین المللی سیم ریپ، فرودگاه بین المللی سیهانکویل
  • دین رسمی: بودیسم تراوا
  • جمعیت: 16 میلیون نفر
  • کد کشور کامبوج: 0855
  • اختلاف ساعت با تهران: 7 ساعت جلوتر

شرایط آب و هوایی کشور کامبوج

به طور کلی، کامبوج یکی از ساده ترین سیستم های آب وهوایی را در آسیا دارد. علاوه بر اینکه الگوی آب وهوا در تمامی نواحی این کشور یکسان است، کابوج تنها دو فصل خشک و بارانی دارد؛ به همین علت، در تمامی فصول سال می توانید به آن سفر کنید. فصل خشک در کامبوج، از اکتبر (مهر) شروع می شود و تا آوریل (فروردین) ادامه پیدا می نماید. به لطف هوای گرم، تعداد گردشگران کامبوج در فصل خشک به اوج خود می رسد. فصل مرطوب نیز از اوایل یا اواسط می (اردیبهشت) تا اکتبر (مهر) در کامبوج دیده می شود. اگرچه میانگین دما در این فصل از 27-25 درجه سانتی گراد فراتر نمی رود، اما می (اردیبهشت) و ژوئن (خرداد) گرم ترین ماه های کامبوج هستند و دمای هوا گاه به 35 درجه سانتی گراد نیز می رسد.

برترین زمان برای سفر به کامبوج

با توجه به اینکه دمای هوا از نوامبر (آبان) تا آوریل (فروردین) ملایم و معتدل است (فصل خشک)، جمعیت گردشگران در کامبوج به اوج خود می رسد. اما اگر شلوغی را دوست ندارید و ترجیح می دهید با خیال راحت در این کشور به ماجراجویی بپردازید، بهتر است از ماه می (اردیبهشت) تا اوایل اکتبر (مهر) برای سفرتان برنامه ریزی کنید. اگر چه این بازه زمانی مربوط به فصل مرطوب کامبوج بوده و احتمال بارش در اغلب نقاط آن وجود دارد؛ اما همچنان می توانید به گردش و سرگرمی بپردازید؛ تنها کافی است یک ژاکت و بارانی سبک همراه داشته باشید.

راه های سفر به کامبوج

با توجه به اینکه فاصله بین ایران و کامبوج زیاد است، از کشور ما پرواز مستقیم به آن وجود ندارد و باید با پروازهایی که 2 توقف در مسیر خود دارد به کامبوج بروید. اینکه فاصله بین ایران تا این کشور در عرض چند ساعت طی خواهد شد، به ایرالاینی که با آن سفر می کنید و میزان توقف ها در هر مسیر بستگی دارد. در حال حاضر چند ایرلاین به کامبوج پرواز دارند که هواپیمایی ترکیش، قطر و امارات پررفت وآمدترین آن ها هستند:

  • اگر با هواپیمایی ترکیش به کامبوج بروید، ابتدا در استانبول توقف خواهید کرد و پس از آن به ویتنام خواهید رفت. از آنجا هم با یک پرواز 40 دقیقه ای به پنوم پن خواهید رسید.
  • در صورتی که بلیط هواپیمایی قطر را تهیه نموده باشید، پس از توقف در فرودگاه حمد قطر، راهی ویتنام یا تایلند خواهید شد و از آنجا هم با پروازی که معمولا 2-1 ساعت به طول می انجامد، به کامبوج خواهید رسید.
  • با خرید بلیط از هواپیمایی امارات، پس از توقفی کوتاه در دبی، به تایلند خواهید رفت و با پروازی 75 دقیقه ای، به کامبوج خواهید رسید.

دریافت ویزا برای سفر به کامبوج

کامبوج از آن دست کشورهایی است که برای سفر به آن حتما باید ویزا دریافت کنید. برای گرفتن ویزای توریستی این کشور، به اصل پاسپورت که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد، 2 قطعه عکس 3 در 4، بلیط رفت و برگشت و واچر هتلی که با توجه به تاریخ بلیط تان رزرو شده باشد، احتیاج دارید. هزینه دریافت ویزای کامبوج نیز 90 دلار است و رسیدگی به آن معمولا 15-10 روز کاری به طول می انجامد. توجه داشته باشید که از آنجایی که کشور کامبوج در ایران سفارت ندارد، بهتر است با تور به آن سفر کنید.

هزینه سفر به کامبوج

اینکه به چه میزان بودجه ای برای سفر به کامبوج احتیاجمندید، به سبک سفر رفتن شما بستگی دارد. بعلاوه، از آنجایی که بخش عظیمی از هزینه سفر را خرید بلیط هواپیما کامبوج به خود اختصاص می دهد، ایرلاینی که با آن به این کشور سفر می کنید، عامل معین نماینده بسیار مهمی خواهد بود. همان طور که در بخش قبلی گفته شد، چند ایرلاین در مسیر ایران به کامبوج پرواز دارند که برای مشاهده هزینه بلیط کامبوج و ساعت حرکت آن ها می توانید به سایت وبلاگ ماکارون مراجعه کنید.

خوشبختانه هزینه اقامت در کامبوج بسیار کم است و به عنوان مثال با صرف مبلغی معادل 3 میلیون تومان، می توانید یک شب در هتل های 5 ستاره کامبوج اقامت داشته باشید! بعلاوه، کامبوج مسافرخانه و هتل ارزان هم دارد که هزینه اقامت در برخی از آن ها از شبی 200 هزار تومان شروع می شود. برای اطلاع از قیمت هتل های کامبوج به صفحه رزرو هتل وبلاگ ماکارون مراجعه کنید.

از دیگر مواردی که در رابطه با هزینه سفر به کامبوج باید در نظر بگیرید عبارت اند از:

هزینه غذاهای کامبوج

هزینه بازدید از جاذبه های کامبوج

هزینه حمل و نقل عمومی در کامبوج

وسایل حمل و نقل عمومی کامبوج

حمل و نقل عمومی در کامبوج بسیار ارزان است و پنوم پن تنها شهری است که شبکه حمل ونقل عمومی دارد؛ یک شبکه اتوبوسی کوچک با 17 مسیر. هزینه این اتوبوس ها در هر سفر 0.40 دلار است که در هر بار سوار شدن باید به صورت نقدی پرداخت کنید. از دیگر وسایل نقلیه عمومی که برای جابه جایی درون شهری و برون شهری می توانید از آن بهره ببرید عبارت اند از:

  • تاکسی: هزینه کرایه تاکسی در کامبوج معمولا 3-2 برابر اتوبوس درون شهری است و برای قیمت آن ها غالبا باید چانه بزنید. توصیه می کنیم از متصدیان هتل محل اقامتتان هزینه حدودی کرایه تاکسی را بپرسید تا مجبور نشوید هزینه هنگفتی را برای آن پرداخت کنید.
  • اتوبوس و مینی بوس: ساده ترین و ارزان ترین راه برای سفر درون شهری در کامبوج، اتوبوس و مینی بوس است.
  • قطار: قطار در کابوج چندان رایج نیست و تنها دو مسیر ریلی بین پنوم پن و سیهانوکویل و از پنوم پن به پیوپت در این کشور وجود دارد.
  • قایق: اگرچه استفاده از قایق به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی چندان ارزان و کارامد نیست، اما سفر سرگرم نماینده و هیجان انگیزی را برای شما رقم می زند. برای تجربه یک سفر بین شهری مجذوب نماینده در کامبوج، می توانید از قایق بهره ببرید.
  • هواپیما: پرواز داخلی تنها برای چند مسیر و بین مهم ترین شهرهای کامبوج (پنوم پن، سیهانوکویل و سیم ریپ) وجود دارد. سفر هوایی در این کشور بسیار گران و تعداد پروازها نیز کم است. شرکت هواپیمایی اصلی کامبوج انگکور ایر نام دارد.
  • کرایه اتوموبیل با راننده: امکان اجاره خودرو در کامبوج وجود ندارد، مگر آنکه ماشین را با راننده اش کرایه کنید. البته این مسئله با توجه به آمار بالای تصادفات جاده ای در کامبوج، کاملا توجیه پذیر است و بهتر است سفر درون شهری را به رانندگان محلی کامبوج بسپارید.

برترین هتل های کشور کامبوج

اقامت در کامبوج، فوق العاده ارزان است و با توجه به هتل های متنوع و زیادی که در شهرهای مختلف این کشور ساخته شده اند، برای رزرو هتل کامبوج با چالش خاصی روبرو نخواهید شد. جالب است بدانید که هزینه یک شب اقامت در برخی از خوابگاه ها و هاستل های کامبوج به کمتر از 100 هزار تومان هم می رسد! در صورتی که هتل های لوکس و میان رده را برای اقامت ترجیح می دهید، باید هتل هایی را رزرو کنید که در نزدیکی جاذبه های تماشای و مهمترین شهرهای سرگرمیی کامبوج (پنوم پن، سیم ریپ، باتمبنگ، سیهانوکویل و کپ) قرار دارند.

از جمله برترین هتل های لوکس کامبوج می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بوتیک هتل زیبای وایت منشن (White Mansion)
  • رویال رافل (Raffles Hotel Le Royal)
  • هتل پاویلیون (Pavilion Hotel)
  • هتل اینترکانتیننتال پنوم پن (InterContinental Phnom Penh)
  • هتل رز سوئیتس (La Rose Suites)
  • هتل سوفیتل پنوم پن پوکیترا (Sofitel Phnom Penh Phokeethra)
  • هتل گاورنرز هاوس (The Governors House)
  • هتل زون د آمبره (La Maison dAmbre)

هتل هایی که در ادامه معرفی شده اند، از برترین هتل ها و مسافرخانه های ارزان کامبوج هستند:

  • هاستل اسلا بوتیک (Sla Boutique Hostel)
  • هتل بین المللی آنگکور (Angkor International Hotel)
  • مد مانکی (Mad Monkey)
  • مجیک اسپانج (The Magic Sponge)
  • مهمان خانه رویال (Royal)
  • هتل پولساید ویلا (Poolside Villa)

جاذبه های توریستی در کامبوج

کامبوج عمدتا با اماکن تماشای اسرارآمیز و طبیعت زیبا و نفس گیر خود، بهشت آسیا لقب گرفته است. جاذبه های تماشای کامبوج که در ادامه معرفی شده اند، تنها گوشه ای از مکان هایی هستند که در سفر به کامبوج باید از آن ها بازدید کنید:

آنگکور وات، میراث ماندگار کامبوج

اغراق نیست اگر بگوییم که اغلب مسافرانی که راهی کامبوج می شوند، هدفشان بازدید از آنگکور وات است. این بنا، بزرگ ترین و قدیمی ترین بنای مذهبی دنیا است و قدمت آن به قرن 12 برمی شود. بازدید از این بنای الهام بخش و باشکوه، برای کسانی که عاشق تاریخ و باستان شناسی هستند، بی نهایت لذت بخش است و حداقل نصف روز از وقت شما را خواهد گرفت. جالب است بدانید که سالانه نزدیک به 2 میلیون نفر از آنگکور وات تماشا می نمایند. این بنای مذهبی مهم در شهر سیم ریپ کامبوج قرار گرفته است.

سواحل سیهانوکویل، از برترین جاهای تماشای کامبوج

سواحل ماسه ای سفید، جزایر متروکه و دنج، فراهم بودن امکانات غواصی، غذاهای دریایی، و زندگی شبانه پر جنب و جوش، سواحل سیهانکویل را به یکی از محبوب ترین گزینه های مسافران در سفر به کامبوج تبدیل نموده اند. سواحل سیهانوکویل نقطه شروعی عالی برای بازدید از جزایر دنج و آرام اطراف هستند.

دهکده های شناور در دریاچه تونله ساپ

از جمله سرگرمیات مهم در کشور کامبوج، قایق سواری در دریاچه تونله ساپ است که به ده ها روستای زیبایی که روی آن شناور هستند، معروفیت دارد. در این دریاچه تعداد زیادی کلبه شگفت انگیز و زیبا وجود دارد که ماهیگیران ویتنامی ساکن در این ناحیه، آن ها را از چوب بامبو ساخته اند. از این رو، با یک قایق سواری ساده در این دریاچه، منظره ها بسیار دل انگیزی را مشاهده خواهید کرد و همین سفر ساده به شما نشان می دهد که حیات کامبوج تا چه میزان به این آبراه اصلی گره خورده است.

بازدید از باتم بنگ، دومین شهر بزرگ کامبوج

در دومین شهر بزرگ کامبوج و استان اطراف آن، معابد باشکوه، قطاری از بامبو و معماری خیره نماینده ساختمان ها و روستاها را خواهید دید. این شهر علی رغم زیبایی ها و جاذبه های خود، چندان مورد توجه گردشگران نیست با این حال، حومه سرسبز اطراف آن، مکان بسیار مناسبی برای دوچرخه سواری است و کایاک سواری روی آب های آن حسابی رونق دارد. اگر به باتم بنگ رفتید، حتما با قایق به پنوم پن یا سیم ریپ بازگردید تا تجربه متفاوت و بی نظیری از سفر به کامبوج را برای خود رقم بزنید.

پارک ملی بوکور، از برترین جاهای تماشای کامبوج

پارک ملی بوکور، یکی از سرسبزترین جاهای تماشای کامبوج است که عمدتا به منظره فوق العاده زیبای خود معروفیت دارد. جالب است بدانید که پارک ملی بوکور در گذشته محل پیاده روی اشراف فرانسوی بوده است. اگرچه در حال حاضر، تنها بقایایی از خانه ها در این مکان به جای مانده، اما همچنان یکی از برترین مکان هایی است که در سفر به کامبوج می توانید از آن بازدید کنید.

از دیگر جاذبه های گردشگری کامبوج که مورد توجه بسیاری از گردشگران واقع شده اند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاخ سلطنتی پنوم پن که از برترین نمونه های سبک معماری در دوران خمرها است
  • کامپوت که شهری کنار رودخانه و با پس زمینه کوه های مه آلود بوکور است
  • معبد پری ور که معبدی کوهستانی در مرز تایلند و کامبوج بوده و گفته می شود نزدیک به 300 سال برای ساخت آن موقع صرف شده است
  • کراتی، دریاچه ای که به دلفین های خود (به ویژه دلفین های رودخانه ای) معروفیت دارد.

برترین رستوران های کامبوج

غذاهای کامبوجی هم بسیار ارزان هستند و هم خوشمزه. در این بخش، تعدادی از برترین رستوران های کامبوج برای صرف غذا معرفی شده اند:

1- رستوران فرندز | Friends the Restaurant

این رستوران به غذاهای سنتی آسیایی خود معروف است و از برترین گزینه ها برای یک دورهمی خانوادگی به شمار میرود. بیش از 15 سال است که این رستوران در عمل خداپسندانه یاری به بچه ها خیابانی مشارکت دارد. صرف غذا در این رستوران، نزدیک به 5 دلار هزینه دارد.

2- رستوران داشکینز | Dakshins

این رستوران به غذاهای هندی خوشمزه خود معروفیت دارد و از برترین رستوران های سیم ریپ به شمار میرود. از نظر اغلب مسافران، مرغ کره ای و نان سیر این رستوران، از خوشمزه ترین غذاهای آن هستند. رستوران داشکینز در بازار قدیمی سیم ریپ قرار گرفته است و غذا خوردن در آن کمتر از 5 دلار هزینه خواهد داشت.

3- کافه وایب | Vibe Cafe

در صورتی که گیاهخوار هستید، کافه وایب گزینه های ویژه ای برای شما خواهد داشت. مسافرانی که غذا خوردن در این رستوران را امتحان نموده اند، رضایت بسیار بالایی از نودل کدوسبز و برگر عشایری آن داشته اند. کافه وایب در شهر سیم ریپ قرار گرفته است و غذاهای منوی آن اغلب در بازه 5-2 دلار قرار دارند.

4- بریستول لانگ کا

این رستوران با معماری فرانسوی و فضای دنج و کوچک خود، از متمایزترین و منحصربه فردترین رستوران های پنوم پن کامبوج است. غذاهای رستوران بریستول لانگ کا، عموما در محدوه قیمتی 5-2 دلار قرار دارند.

5- نامسته ایندیا | Namaste India

اگر در زمان سفر به کامبوج هوس غذای هندی به سرتان زد، در کوچه پس کوچه های پنوم پن رستورانی به نام نامسته ایندیا را پیدا خواهید کرد که به منوی متنوع و غذاهای هندی باکیفیت خود معروفیت دارد. در این رستوران انواع خورشت کاری، دوسا و نان های هندی طبخ می شود و غذا خوردن در آن 5-2 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

مراکز خرید مهم کشور کامبوج

خرید کردن، بخش جدانشدنی از سفر است. اگر پس از بازدید از جاذبه های تماشای کامبوج و یک استراحت حسابی در طبیعت نفس گیر و دنج آن، هوس یک خرید درمانی و پاساژگردی حسابی به سرتان زد، مراکز خریدی که در ادامه نام برده شده اند، گزینه های بسیار مناسبی برایتان خواهند بود:

  • مرکز خرید Aeon Mal: این مرکز خرید در مرکز کامبوج قرار گرفته است و در آن انواع لباس های برند به فروش می رسند. استارباکس و KFC نیز در این مرکز خرید شعبه دارند.
  • مرکز خرید سوریا سنتر پوینت: در این مرکز خرید همه چیز اعم از پوشاک، جواهر، مواد غذایی و حتی لوازم الکترونیکی به فروش می رسد و از جمله مراکز خرید قیمت مناسب کامبوج به شمار میرود.
  • مرکز خرید Sovanna Shopping Mall: این مرکز خرید نیز در شهر پنوم پن واقع شده است و با توجه به اینکه زمین بازی کودک هم دارد، گزینه مناسبی برای یک سرگرمی و گردش خانوادگی به شمار میرود.
  • بازار مرکزی کامبوج: بازار مرکزی کامبوج، یکی از قدیمی ترین بناهای تماشای این کشور است و قدمت آن به سال 1937 بازمی شود؛ به همین علت، با سرزدن به این مرکز خرید هم از یک بنای تاریخی تماشا نموده اید و هم می توانید کلی سوغاتی و یادگاری برای خودتان یا عزیزانتان بخرید.
  • مرکز خرید انگکور: این مرکز خرید در شهر سیم ریپ قرار گرفته است و از آنجایی که به سبک سنتی کامبوجی ساخته شده است، از محبوب ترین گزینه های گردشگران و مسافران به شمار میرود.
  • مرکز خرید لاکی: اگر دوست دارید اجناس برند را با قیمت مناسب بخرید، در سفر به کامبوج حتما به این مرکز خرید سر بزنید.

سوغاتی های مهم کامبوج

شاید شما هم از آن دست افرادی هستید که در هر سفری، دوست دارید برای عزیزانتان سوغاتی بگیرید. علاوه بر این، خرید اجناسی که مخصوص کشور یا شهری خاص هستند، همیشه لذت و خاطره سفر را در ذهنتان تداعی خواهند کرد. اولین و برترین چیزی که به عنوان سوغاتی می توانید بخرید، ابریشم است. ابریشم کامبوجی معروفیتی دنیای دارد و از منحصربه فردترین چیزهایی است که می توانید از کامبوج با خودتان ببرید. مسجمه های سنگی و چوبی کامبوج، چفیه کامبوجی و فلفل شهر کامپوت از دیگر سوغاتی های کامبوج هستند.

کامبوج، جادویی ترین کشور آسیایی

تنها کافی است یکبار از کامبوج بازدید کنید تا این کشور به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری عمرتان تبدیل شود؛ چراکه وجود جاذبه های تاریخی و باستانی در کنار طبیعت چشم گیرش، دل از هر گردشگری ربوده است. در این مطلب با شما درباره راهنمای سفر به کامبوج صحبت کردیم و هر چیزی را که باید برای سفر به آن بدانید، در اختیارتان قرار دادیم. چه سرگرمیی در کامبوج وجود دارد که دوست دارید تجربه کنید؟

سوالات متداول درباره سفر به کامبوج

1- از چه راه هایی می توان به کامبوج سفر کرد؟

با توجه به فاصله ایران و کامبوج، تنها راه مسافرت به این کشور سفر هوایی است. پروازهای کامبوج معمولا با دو توقف انجام می شوند.

2- هزینه سفر به کامبوج چقدر است؟

هزینه سفر به کامبوج به ایرلاینی که برای پرواز انتخاب نموده و هتلی که برای اقامت رزرو می کنید بستگی دارد. برای مشاهده قیمت پروازها و هتل های کامبوج به سایت وبلاگ ماکارون مراجعه کنید.

3- بایدها و نبایدهای سفر به کامبوج چیست؟

پیش از ورود به خانه کامبوجی ها، کفش های خود را دربیاورید

فقط با دست راست خود غذا بخورید

هنگام خرید اجناس چانه نزنید

در ملا عام ابراز محبت نکنید

ترجیحا به زبان محلی صحبت کنید

لباس های سبک و خنک بپوشید

و…

منبع: فلای تودی

به "دانستنی های سفر به کامبوج ، سرزمین شگفتی ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های سفر به کامبوج ، سرزمین شگفتی ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید