ایران ، آمریکا در یک روز خیلی خاص!

به گزارش وبلاگ ماکارون، قرعه کشی جام جهانی 2022 در قطر به سرانجام رسید و تیم های حاضر حریفان خود را شناختند. بر اساس این قرعه کشی، تیم ملی ایران باید در گروه دوم با تیم های انگلیس، امریکا و برنده پلی آف اروپا ملاقات کند. با در نظر گرفتن جایگاه ایران در گروه دوم، باید شاهد تقابل ملی پوشان فوتبال کشورمان با انگلیس، سرگروه گروه دوم در روز نخست جام باشیم. نکته جالب در خصوص برنامه بازی های تیم ملی در دور گروهی جهانی 2022، اما چیز دیگری است. اگر به زمان تقابل با امریکا به عنوان آخرین بازی تیم ملی دقت کنید با یک تاریخ نوستالژیک روبرو خواهید شد؛ هشتم آذر...

ایران ، آمریکا در یک روز خیلی خاص!

تقابل با آمریکا که تکرار ملاقات جام جهانی 1998 است، در تاریخی برگزار می گردد که یکی از ماندگارترین روز های فوتبال ایران در آن اتفاق افتاده است؛ تاریخی که موفقیت در آن باعث صعود ایران به جام جهانی فرانسه، همگروهی با امریکا و کسب پیروزی تاریخی مقابل این تیم شد.

صعود به جام جهانی بعد از 20 سال برای فوتبال ایران به دراماتیک ترین شکل ممکن رقم خورد؛ این اتفاق را همه با عنوان حماسه ملبورن به یاد می آوریم. هشتم آذرماه سال 1377 یعنی 25 سال قبل از رویارویی دو تیم در دور پایانی مرحله گروهی جام جهانی 1998، تیم ملی ایران در استرالیا، دست به کار بزرگی زد و در حالی که با دو گل از استرالیا در پلی آف صعود به جام جهانی عقب افتاده بود با گل های دقایق پایانی کریم باقری و خداداد عزیزی، کار را به تساوی کشانده و در میان بهت حاضرین در استادیوم ملبورن کریکت استرالیا، جشن صعود گرفت.

همزمانی بازی آخر مرحله گروهی تیم ملی در جام جهانی مقابل امریکا (تیمی که اولین بردمان در جام جهانی را مقابلش کسب کردیم) با روز خلق حماسه ملبورن در دوره ای که همه با توجه به ستاره های تیم از صعود به دور حذفی صحبت می نمایند، می تواند یک دژاووی شیرین را به وجود آورده و حماسه ای دیگر را در هشتم آذر ببینیم؛ برگزاری بازی های این دوره در زمستان و قرعه امشب دست به دست هم دادند و چنین تاریخی را برای یک اتفاق احتمالی، سخت و هیجان انگیز رقم زدند تا اگر آن چه که ما می خواهیم در آن تاریخ رخ دهد، هشتم آذر را برای همواره قاب کنیم و اعدادش را اعداد شانس فوتبالمان بنامیم.

مقایسه نسل طلایی فعلی با نسل 98 یک چالش بزرگ برای ستاره های فعلی تیم ملی است و اینک فرصتی جالب به دست آمده تا این ستاره ها در همان تاریخی که نسل 98 را وارد یک راستا بزرگ کرد، اولین صعود تاریخ ایران در جام جهانی را به نام خود زده و برای همواره در تاریخ ماندگار شوند.

برنامه مسابقات ایران در جام جهانی به توضیح ذیل است:

انگلیس- ایران دوشنبه 30 آبان 19:30

پلی آف اروپا- ایران آدینه 4 آذر 16:30

ایران- آمریکا سه شنبه 8 آذر 22:30

ورزش سه

منبع: فرارو

به "ایران ، آمریکا در یک روز خیلی خاص!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران ، آمریکا در یک روز خیلی خاص!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید