آنالیز 5 دلیل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

به گزارش وبلاگ ماکارون، اگر به علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی، قصد تعویض لباسشویی خود را دارید، پیشنهاد می کنیم تا خاتمه این مطلب با خبرنگاران همراه باشید. در ادامه علت تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی و راهکارهای حل این مشکل را آنالیز خواهیم کرد.

آنالیز 5 دلیل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین لوازم خانگی محسوب می گردد که خرابی آن می تواند علاوه بر اختلال در روند امور روزانه، موجب کاهش کیفیت لباس ها از نظر رنگ و حالت گردد.

خوشبختانه امروزه برندهای زیادی اقدام به فراوری ماشین های لباسشویی اتوماتیک نموده اند که کار را شست وشوی لباس ها را آسان تر می نماید.

اما ممکن است کاربران با مسئله ای مانند شست وشوی ناقص و تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی روبرو شوند. ضروری است برای رعایت بهداشت و اطمینان از شست وشوی صحیح لباس ها، این مشکل برطرف گردد.

اگر در این زمینه احتیاج به خدمات و تعمیرات تخصصی دارید، برای کسب آگاهی بیشتر در مورد نحوه ارائه خدمات و قیمت تعمیر ماشین لباسشویی به صفحه خدمات تعمیر لباسشویی سامانه وبلاگ ماکارون مراجعه کنید.

از این طریق می توانید ضمن ثبت سفارش، از متخصصان وبلاگ ماکارون مشاوره رایگان دریافت نمایید.

بعلاوه یادآور می شویم، یکی از سرویس های پرتکرار و محبوب شرکت وبلاگ ماکارون، خدمات نظافت منزل به وسیله نظافتچی خانم و آقا است.

در این سرویس نیروهای خدماتی کاربلد با سرعت عمل بالا، امور نظافت منزل شما را به طور کامل انجام می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • انسداد فیلتر پمپ تخلیه درواقع شایع ترین علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی است.
  • شستشوی وان داخلی ماشین لباسشویی می تواند موجب تمیز شستن لباس ها به وسیله ماشین لباسشویی گردد.
  • عواملی که علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی هستند را برطرف کنید تا آسیبی به قطعات داخلی دستگاه نرسد.

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما آن طور که می خواهید لباس های شما را تمیز نمی نماید، بهتر است بدانید که علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که در این بخش به آنالیز آن ها می پردازیم.

نصب و تعمیر ماشین لباسشویی را به کارشناسان خبره وبلاگ ماکارون بسپارید.

  • اعزام تعمیرکار لباسشویی به منزل
  • تعویض فیلترهای لباسشویی
  • سرویس و جرم گیری لباسشویی
  • تعویض لاستیک درب لباسشویی
  • برطرف لرزش ماشین لباسشویی
  • تعمیر تایمر لباسشویی

نصب و تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی با تیم وبلاگ ماکارون

نصب و تعمیر ماشین لباسشویی را به کارشناسان خبره وبلاگ ماکارون بسپارید.

  • اعزام تعمیرکار لباسشویی به منزل
  • تعویض فیلترهای لباسشویی
  • سرویس و جرم گیری لباسشویی
  • تعویض لاستیک درب لباسشویی
  • برطرف لرزش ماشین لباسشویی
  • تعمیر تایمر لباسشویی

نصب و تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی با تیم وبلاگ ماکارون

1. بارگیری بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی

یکی از دلایل و علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی، قرار دادن لباس بیش از ظرفیت لباسشویی در داخل دیگ است.

زمانی که بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس بریزید، لباس ها آزادانه حرکت نمی نمایند و این می تواند علت تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی باشد.

بهتر است لباس ها را تفکیک نموده و متناسب با استاندارد هر ماشین لباسشویی آن را بارگیری کرد. به خاطر داشته باشید استفاده کم از مواد شوینده برای حجم بالای لباس نیز می تواند علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی باشد.

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی| بارگیری بیش از ظرفیت لباسشویی

2. عدم آگاهی از برنامه و تنظیمات ماشین لباسشویی

در اغلب مواقع افراد شناخت کاملی از برنامه های ماشین لباسشویی ندارند و همیشه کمترین زمان را برای شستشوی لباس ها انتخاب می نمایند. عدم آشنایی با برنامه ریزی لباسشویی یک علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی است.

به خاطر داشته باشید که هر برنامه ماشین لباسشویی برای انواع خاصی از لباس ها طراحی شده اند. ضمن اینکه هر لباس در قسمت یقه خود دارای راهنمای شست وشو است که مواد شوینده مخصوص هر لباس، دمای لازم را معین می نماید.

بامطالعه این بخش و آگاهی از برنامه های ماشین لباسشویی به یاری دفترچه ماشین لباسشویی می توان این مشکل را برطرف کرد.

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی| عدم توجه به برنامه های شست وشو

3. آلودگی وان داخلی ماشین لباسشویی؛ علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

آلودگی وان داخلی و مسائل دیگ ماشین لباسشویی مهم ترین علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی شناخته می گردد.

اغلب چنین تصور می گردد که ماشین لباسشویی احتیاج به شست وشو ندارد؛ درصورتی که بوی بد لباس پس از شست وشو، تمیز نشدن لباس، بوی کپک لباس همگی به علت کثیف بودن وان داخلی ماشین لباسشویی است.

بهتر است هر شش ماه یک بار وان داخلی ماشین لباسشویی با سرکه یا کمی مواد شوینده شسته گردد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیرات ماشین لباسشویی!

برای شست وشوی وان داخلی لباسشویی بهتر است مقداری سرکه سفید را با آب رقیق نموده و درون کشوی مواد شوینده لباس بریزید. سپس بلندترین برنامه ماشین را انتخاب کنید. پس از اتمام بهتر است واشر اطراف ماشین لباسشویی نیز به یاری مسواک تمیز گردد.

به خاطر داشته باشید که عدم توجه به تمیز کردن ماشین لباسشویی علاوه بر تمیز نشدن لباس و ایجاد بوی بد می تواند در درازمدت موجب اختلال عملکرد ماشین لباسشویی گردد پس چه بهتر است هر شش ماه یک بار ماشین لباسشویی را سرکه سفید و به طور اصولی شستشو داد.

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی| کثیف بودن دیگ لباسشویی

4. مسدود شدن شلنگ تخلیه

به علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی ضروری است که برخی قطعات دستگاه آنالیز شوند؛ یکی از این موارد انسداد شلنگ تخلیه است.

گاهی ممکن است یک شی کوچک موجب انسداد مسیر شلنگ تخلیه گردد. در چنین مواردی بهتر است ماشین را خاموش نموده و شلنگ را آنالیز کنید.

دقت کنید درصورتی که شلنگ تخلیه کهنه شده یا دارای خوردگی است، حتماً آن را عوض کنید. درصورتی که راه شلنگ مسدود نبود آن را دوباره وصل کنید؛ چراکه ممکن است مشکل از فیلتر پمپ تخلیه باشد.

عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی با تیم وبلاگ ماکارون

5. انسداد فیلتر پمپ تخلیه؛ علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی

وقتی فیلتر پمپ تخلیه مسدود شده باشد، تخلیه آب صورت نمی گیرد و لباس ها معمولاً بوی کپک می دهند. پس بوی کپک یک شناسه مهم برای شک کردن به انسداد فیلتر پمپ تخلیه محسوب می گردد.

معمولاً اشیاء کوچک مانند کلید، جواهرات، سکه، دکمه و غیره فیلتر پمپ تخلیه را مسدود می نمایند.

برای پاک سازی فیلتر بهتر است ماشین لباسشویی را از برق بکشید و بخش پایینی ماشین لباسشویی را با دقت آنالیز کنید و پس از یافتن فیلتر پمپ آن را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و اجازه دهید آب بد بو و تمام اشیاء به جامانده از آن خارج شوند.

برای تخلیه فیلتر پمپ، حتماً یک کاسه کم عمق زیر فیلتر قرار دهید تا از نفوذ آب به زیر لباسشویی و اطراف جلوگیری کنید.

پس از انجام تمام موارد فوق ماشین لباسشویی را به برق زده و مجدداً امتحان کنید. در صورتی پمپ تخلیه خراب شده باشد باید این قطعه تعویض گردد.

برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه راهنمای آموزش گام به گام تعویض پمپ ماشین لباسشویی را مطالعه فرمایید.

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی| مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه

راه حل برای تمیز شستن لباس در ماشین لباسشویی

برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی و برطرف علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی، به نکات زیر توجه کنید:

  • هر شش ماه یک بار بخش داخلی ماشین لباسشویی را بشویید تا آلودگی های وان داخلی خارج شوند.
  • واشرهای اطراف درب ماشین لباسشویی محل مناسبی برای رشد کپک ها هستند؛ ازاین رو اگر در منطقه ها شرجی زندگی می کنید، حتماً هر سه ماه یک بار واشر اطراف درب ماشین لباسشویی را به یاری پارچه تمیز و خشک کنید.
  • بیشتر شهرهای کشور با پدیده مضر سختی آب روبرو هستند، ازاین رو بهتر است به منظور دوام ماشین لباسشویی واشرهای آسیب دیده و جرم گرفته اطراف ماشین لباسشویی تعویض شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه می توان لباس ها را با بخار شست و خشک کرد؟

جمع بندی

در این مطلب به این نکته پرداختیم که چرا لباسشویی تمیز نمیشوره و راه حلهای برطرف این مشکل را بیان کردیم.

توجه داشته باشید که علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی با عوامل متعددی مرتبط است و اگر برطرف نشوند، قطعات داخلی دستگاه را دچار آسیب خواهند کرد.

عواملی که مهمترین علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی هستند عبارتند از آلودگی دیگ لباسشویی، انسداد فیلتر پمپ تخلیه و بارگیری بیش از ظرفیت لباسشویی. با آنالیز این موارد می توانید مشکل را حل کنید و اگر مسائل تخصصی دیگری مطرح بود بهتر است از یک تعمیرکار یاری بخواهید.

سؤالات متداول

چرا لباس های من بعد از شستن کثیف است؟

علت این موضوع می تواند با آلوده بودن وان داخلی و استفاده کم از مواد شوینده یا مواد شوینده نامناسب مرتبط باشد. بهتر است هر 6 ماه یک بار وان داخلی ماشین لباسشویی را طبق دستورالعمل شست وشو دهید و حتماً از شوینده مناسب بهره ببرید.

چگونه ماشین لباسشویی را که تمیز نمی شوید تعمیر کنم؟

در وهله اول به میزان ظرفیت لباس در ماشین لباسشویی قرار دهید؛ اگر مشکل حل نشد،حتماً شلنگ تخلیه آب را چک کنید و در صورت گرفتگی آن را بازکنید. هم چنین گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه را نیز جدی بگیرید و هر سه ماه یک بار مطابق دستورالعمل آن را بازکنید. برای برطرف انسداد شلنگ تخلیه و فیلتر پمپ تخلیه می توانید از دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی نیز بهره ببرید.

چرا لباس ها پس از شسته شدن در ماشین لباسشویی همچنان بو می دهند؟

علت این موضوع می تواند با تجمع باکتری های مختلف در ماشین لباسشویی مرتبط باشد و ضروری است واشر اطراف درب و دیگ لباسشویی را به خوبی تمیز کنید.

منبع: آچاره

به "آنالیز 5 دلیل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز 5 دلیل تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید