برو ساحل مروارید نکا ؛غمت نباشه!

به گزارش وبلاگ ماکارون، خبرنگاران: بهار حس رفتن دارد حس گلگشت دارد. اگر عزم سفر داری و در انتخاب مقصد مرددی به ساحل مروارید نکا برو تا غم روزگار را فراموش کنی.

برو ساحل مروارید نکا ؛غمت نباشه!

ساحل مروارید نکا واقع در شرق استان مازندران با بهره مند بودن از ساحل زیبای دریا، دشت های سرسبز و خرم، منطقه ها جنگلی و کوهستانی بکر، مقصد توریستی مناسبی برای مسافران نوروزی است.

شهرستان نکا دارای حدود 129 روستا است که نیمی از آنها در منطقه هزار جریب و نیمی دیگر در بخش مرکزی و دشت های آن واقع هستند.

روستاهای منطقه هزار جریب دارای آب و هوای مطبوع، طبیعت زیبا و بکر توریستی از جاذبه های دیدنی استان و حتی کشور محسوب می شوند. پنج روستای هدف و مقصد توریستی شهرستان نکا در سال 1398 به ثبت رسیده است.

روستاهای ارم، استخرپشت، سفید کوه، فریمک دارای مزیت های توریستی شهرستان نکا هستند که به علت بکر بودن آنها مقصد توریستی مناسبی در ایام نوروز محسوب می شوند.

وجود فاصله 150 کیلومتری از شهر نکا تا منطقه ها بالادست مانند هزار جریب و اقدامات اجرا شده به وسیله سازمان میراث فرهنگی و توریستی، امکانات مناسبی برای اقشار مختلف مردم این مسیر فراهم شده است.

ساحل دریای مروارید واقع در بخش مرکزی، مسیر منطقه ویژه توریستی کوهسارکنده، سد گلورد و پارک جنگلی قرمرض با فاصله زمانی بسیار کوتاه و مناسبی که نسبت به شهر دارند، بسیار توریست پذیر و مورد استقبال هستند.

با اقدامات ایمنی انجام گرفته از جمله زیر ساخت های مناسب راه و جاده ای، استقرار اورژانس و دیگر موارد که در بیشتر مسیرهای توریستی شهرستان نکا انجام شد، مسیر منتهی به سد گلورد و بعلاوه وجود پارک جنگلی قرمرض در این مسیر پیشنهاد مناسبی برای اوقات فراغت و لذت بردن از طبیعت است.

وجود ظرفیت های مناسب در حوزه پوشش های محلی و صنایع دستی موجود در شهرستان، محصولات چوبی منحصر به فرد، انواع غذاهای محلی با طعم های مختلف و ذائقه پسند، عسل طبیعی در منطقه ها کوهستانی، گل گاوزبان و دیگر موارد از ویژگی های مورد توجه توریستی در این زمینه محسوب می شوند.

وجود خانه های مسافر، سفره خانه های سنتی، رستوران های بین راهی مستقر در مسیرهای توریستی و بعلاوه مهمان نواز بودن ساکنین روستاهای واقع در مسیر، دغدغه در دسترس بودن غذا برای مسافران را کاهش می دهد.

منبع: توریسم آنلاین

به "برو ساحل مروارید نکا ؛غمت نباشه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برو ساحل مروارید نکا ؛غمت نباشه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید