تصاویر ، تمام این شهر با خلال دندان ساخته شده است ، عجیب ترین شهر دنیا را ببینید ، ساخت چهل آسمانخراش در این شهر خلال دندانی!

به گزارش وبلاگ ماکارون، همه دنیا را انگار در مساحتی چند متری جا داده اند؛ ایفل، بیگ بن، بریج تاور، واتیکان و... همه و همه این روزها در موزه دانش و فناوری نیویورک دور هم جمع شده اند. این گزارش سال 1388 در خبرنگاران سرنخ منتشر شد.

تصاویر ، تمام این شهر با خلال دندان ساخته شده است ، عجیب ترین شهر دنیا را ببینید ، ساخت چهل آسمانخراش در این شهر خلال دندانی!

به گزارش وبلاگ ماکارون، در شهر خلال دندان ها! این واژه ای است که هنرمند آمریکایی برای معرفی هنر بی نظیرش به کار می برد. استن مونرو- مجری سابق تلویزیون- در مدت شش سال، معروف ترین آثار تاریخی و شاهکارهای معماری دنیا را با خلال دندان درست کرده است.

تمامی مدل های استن مونرو در مقیاسی برابر با 164/1 ساخته شده اند

این طور که خودش می گوید ساخت 40 آسمانخراش مشهور دنیا بیش از 6 میلیون خلال دندان و 170 لیتر چسب مایع برده است. استن برای هر کدام از این سازه ها زمان های متفاوتی صرف کرده؛ گاهی یک روز و گاهی هم 6 ماه تمام! البته فقط سوار کردن خلال دندان ها نیست که زمان می برد.

6 سال ، 6میلیون خلال دندان و 170 لیتر چسب حاصلش می شود یک شهر خلال دندانی کوچک

استن نزدیک به سه تا شش ماه هم روی اندازه و تعداد خلال دندان هایی که قصد استفاده از آنها را دارد مطالعه می کند. او اول تصاویر زیادی را از شاهکارهای معماری دنیا که قصد ساخت آنها را دارد از اینترنت دانلود می کند وبعد تمامی زوایای آن برج، پل یا اثر تاریخی را مورد بررسی قرار می دهد و سعی می کند تا جزئیات آنها را در اثر خلال دندانی خود رعایت کند.

هنرمند آمریکایی که عاشق نزدیکی تمدن ها و مذاهب است با ساخت نمایی از مکه مکرمه همه ارادت خودش را به مسلمانان دنیا نشان داد

بیشتر آسمانخراش های او سازه هایی توخالی هستند که از مقاومت بسیار بالایی هم برخوردارند؛ طوری که به ندرت آسمانخراش های نمادین استن فرو می ریزند. کارهای مونرو تمامی ندارد.

6 سال ، 6میلیون خلال دندان و 170 لیتر چسب حاصلش می شود یک شهر خلال دندانی کوچک

او قرار است در ماه دسامبر آینده نمایشگاه دیگری از هنرش را برپا کند؛ نمایشگاهی که در آن بیش از 40 مکان مذهبی دنیا قرار است به نمایش در بیاید؛ البته با خلال دندان! او در باره شهر کوچکش با هیجان خاصی صحبت می کند؛ اولین شهر خلال دندانی من که به آن تاریخ آسمانخراش ها می گفتم، در سال 2003 در اسپانیا به فروش رفت.

استن در موزه دانش و فناوری نیویورک 6 سال روی سازه هایش کار کرد. در این عکس ماکتی از کلیسای جامع سنت پاتریک در مقابل ساختمان اصلی آن قرار گرفته است

آن موقع 50 آسمانخراش برای خودم داشتم. یک زمانی با خودم فکر کردم که اگر نمی توانم به همه دنیا سفر کنم حداقل می توانم همه دنیا را به خانه ام بیاورم. اما یک چیزی را بگویم؛ من را تنها یک هنرمند خلال دندانی ندانید؛ من یک تاریخدان معماری دنیا هستم!.

برج مشهور آسپیر در دوحه قطر یکی از ظریف ترین کارهای استن مورنو بود

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، تمام این شهر با خلال دندان ساخته شده است ، عجیب ترین شهر دنیا را ببینید ، ساخت چهل آسمانخراش در این شهر خلال دندانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، تمام این شهر با خلال دندان ساخته شده است ، عجیب ترین شهر دنیا را ببینید ، ساخت چهل آسمانخراش در این شهر خلال دندانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید