خبرنگاران وزارت ارتباطات بیش از چهار هزار میلیارد ریال در کرمانشاه سرمایه گذاری کرد

به گزارش وبلاگ ماکارون، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه گفت: وزارت ارتباطات امسال بیش از چهار هزار میلیارد ریال در بخش های ارتباطات سیار، تلفن ثابت، هوشمندسازی مدارس، تاسیس دفاتر پیشخوان و ارایه خدمات پولی و بانکی در استان سرمایه گذاری کرده است.

خبرنگاران وزارت ارتباطات بیش از چهار هزار میلیارد ریال در کرمانشاه سرمایه گذاری کرد

شهریار بهنیا روز دوشنبه در گفت و گو با وبلاگ ماکارون اضافه نمود: از محل سرمایه گذاری های اجرا شده بیش از 230 شغل تا خاتمه امسال در استان کرمانشاه ایجاد می شود.

وی در ادامه گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه آمادگی لازم برای همکاری با شرکت های دانش بنیان برای تحقق هرچه بهتر اهداف ستاد سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری را دارد.

او شرح داد: باتوجه به کاربردهای متنوع فناوری اطلاعات در سایر بخش ها از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری و همچنین وجود پتانسیل های بسیار مهم در این بخش ها لازم است فعالیت های در حال انجام از حالت سنتی و ماشینی به حالت مدرن از طریق فناوری IOF و IOT (اینترنت اشیاء) برای بخش کشاورزی بهره گیری شود.

وی گفت: با رشد روزافزون تعداد گلخانه ها، دامداری ها، مراکز صنعتی و گردشگری به واسطه اعطای تسهیلات از محل اشتغال روستایی و عشایری و همچنین به وجود آمدن فرصت های شغلی بیشتر لازم است فناوری اطلاعات هم برای رونق بخشی و مدرن کردن هرچه بیشتر این فعالیت ها در استان ایفای نقش کند.

بهنیا اضافه نمود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این آمادگی را دارد تا از طریق تعامل با جهاد کشاورزی و همکاری دانشگاه ها، مراکز دانش بنیان و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اقدام به تعریف پروژه های مبتنی بر IOF و IOT کند و موجب تحقق هرچه بهتر اهداف ستاد سرمایه گذاری استان شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه گفت: این اداره کل با همکاری جهاد دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان بومی رویدادهای مختلفی با موضوع IOF و IOT برگزار کرده و در صورت تعریف پروژه های بین بخش های مذکور، می تواند علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی بیشتر، زمینه های سرمایه گذاری در استان را به مراتب افزایش دهد.

هم اکنون حدود 2 میلیون سیم کارت در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه فعال است.

تعداد مشترکان اینترنت خانگی پرسرعت نیز در استان کرمانشاه 74 هزار مشترک است که از این تعداد 47 هزار مشترک فعال هستند و حدود 90 هزار مشترک نیز متعلق به سایر شرکت های ارایه دهنده اینترنت خانگی ADSL است.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 34 شهر و 2 هزار و 595 روستا است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران وزارت ارتباطات بیش از چهار هزار میلیارد ریال در کرمانشاه سرمایه گذاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزارت ارتباطات بیش از چهار هزار میلیارد ریال در کرمانشاه سرمایه گذاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید