ساخت قایق های رباتیک خودران 2 نفره در دانشگاه ام.آی.تی

به گزارش وبلاگ ماکارون، خبرگزاری خبرنگاران- پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی نوعی قایق خودران ابداع نموده اند که می تواند دو مسافر را با خود حمل کند.

ساخت قایق های رباتیک خودران 2 نفره در دانشگاه ام.آی.تی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ماکارون به نقل از انگجت، در سال های اخیر اخبار زیادی در خصوص وسایل نقلیه خودران شنیده ایم اما پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی(MIT) به شکل های متفاوتی از حمل و نقل اتوماتیک فکر می نمایند. پژوهشگران علوم رایانه ای و هوش مصنوعی(CSAIL) این دانشگاه در پنج سال اخیر، روی کاروانی از قایق های خودران کار نموده اند تا آنها را در آمستردام به کار بگیرند. آنچه این قایق های رباتیک را از نمونه های پیشین متمایز می سازد، این است که می توانند مسافران را جا به جا نمایند.

این قایق های جدید موسوم به(Roboat II) بسیار کوچک هستند و طول آنها تنها به دو متر می رسد و می توانند دو مسافر را در کانال های آب شهر آمستردام جا به جا نمایند. این قایق ها، چهار پروانه دارند که به آنها امکان می دهد در هر جهتی حرکت نمایند. همچنین، این قایق ها به فناوری لیدار، GPS و حسگرهای داخلی مجهز هستند تا از عهده مسیریابی برآیند.

پژوهشگران امیدوارند که بتوانند بهبود الگوریتم های این قایق را ادامه دهند تا بهتر بتواند با چالش های پیش روی خود مانند طوفان یا موج دست و پنجه نرم کند. آنها همچنین قصد دارند قابلیت شناسایی و درک اشیا را به این قایق ها ببخشند تا بهتر بتواند با محیط اطراف سازگار گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ساخت قایق های رباتیک خودران 2 نفره در دانشگاه ام.آی.تی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت قایق های رباتیک خودران 2 نفره در دانشگاه ام.آی.تی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید