سریال سلمان فارسی کاری تمدن ساز است

به گزارش وبلاگ ماکارون، رئیس رسانه ملی از مراحل فیلمبرداری سریال سلمان فارسی در شاهرود بازدید و از آن به عنوان کاری تمدن ساز یاد کرد.

سریال سلمان فارسی کاری تمدن ساز است

سکانس هایی از بخش بیزانس سریال سلمان فارسی شامل نماهای داخلی از دیر ، کلیسا و صومعه و نیز دکورهای کشتی و دریا ، بخش هایی بود که امروز پیمان جبلی و هیات همراه از آنها تماشا کردند.

رئیس سازمان صدا و سیما در این بازدید با بیان اینکه سریال سلمان فارسی تنها اثری فاخر نیست گفت : این سریال کاری تمدن ساز و برای حافظه تاریخی ملت های مسلمان است تا چهره ایران اسلامی بیشتر معین گردد.

وی با قدردانی از سید داود میرباقری کارگردان سلمان فارسی برای در نظر گرفتن تنوع جغرافیایی در ساخت این سریال گفت : در حداقل 20 منطقه ایران ، لوکیشن های سریال به عنوان اثری هنری باقی می ماند که پس از پخش آن ، مردم می توانند از آنها به عنوان مکان تفریحی ، گردشگری و هنری استفاده نمایند .

پیمان جبلی با اشاره به برنامه ریزی 5 ساله برای خاتمه ساخت سریال سلمان فارسی ، درباره هر گونه همکاری برای پیشبرد این سریال الف ویژه فاخر رسانه ملی قول مساعد داد.

سید داود میرباقری کارگردان سریال سلمان فارسی نیز با قدردانی از حمایت های مستمر رئیس رسانه ملی از این پروژه گفت : تا دو ماه آینده بخش بیزانس سریال سلمان فارسی معادل 33 درصد تصویربرداری سریال به خاتمه می رسد و پس از آن ، سخت ترین ، مهمترین و مجذوب کننده ترین بخش سریال که بخش ایران است آغاز می گردد .

وی اضافه نمود : در بخش بیزانس که مرحله میانی سریال سلمان فارسی است ، 700 هنرمند بازی داشتند که بیش از 30 نفر از آن ها بازیگران خارجی از تونس، مراکش، ترکیه و ارمنستان بودند.

وی تاکید نمود: در بخش ایران ، از چهره های جوان و تازه، هنرمندان شهرستان ها، بازیگران تاتر و در مجموع از همه توان و ظرفیت بازیگری ایران استفاده می گردد.

حسین طاهری تهیه نماینده سریال سلمان فارسی نیز با بیان اینکه دکور های بخش ایران سریال در شهرک غزالی و اطراف تهران در حال ساخت است گفت: سریال سلمان فارسی برای جامعه هنری مانند دانشگاه است و در همه زمینه ها از بازیگری گرفته تا دکورسازی و صحنه پردازی دارای نکات آموزشی است که علاقمندان می توانند از آن استفاده نمایند

وبلاگ ماکارون سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سریال سلمان فارسی کاری تمدن ساز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال سلمان فارسی کاری تمدن ساز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید