همه چیز درباره هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز

به گزارش وبلاگ ماکارون، معرفی شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز ترکیه

یکی از محبوب ترین و البته مقرون به صرفه ترین شرکت های هواپیمایی در ترکیه، شرکت پگاسوس ایر لاینز (Pegasus) نام دارد. این ایرلاین خصوصی ترکیه ای، برای سفر به بسیاری از نقاط مختلف در ترکیه و اروپا بسیار قیمت مناسب و به صرفه ای دارد. ازاین رو پیشنهاد ما به شما این است که حتما با این شرکت هواپیمایی آشنا شوید و در خصوص آن بیشتر بدانید. در ادامه با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به اتفاق هم در خبرنگاران شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاین ترکیه را آنالیز کنیم.

همه چیز درباره هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز

اطلاعات کلی و تاریخچه شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز ترکیه

در سال 1989، دو شرکت سیلک ایر و نت ایر که دو شریک تجاری هم بودند، تصمیم گرفتند که با همکاری شرکت ایرلینگاس که شرکتی با فعالیت در زمینه ارائه پرواز های چارتر هم بود، شرکت خدمات هوایی و خدماتی پگاسوس ایرلایز رو تاسیس نمایند. اولین پروازی که شرکت پگاسوس ایرلاینز انجا م داد، در تاریخ 15 آوریل سال 1990 با دو فروند هوای بوئینگ 400-737 انجام شد. این شرکت در سال 1994 کلیه سهام خودش رو به یک شرکت ترکیه ای فروخت واین شرکت کاملا دارای تابعیتی ترکیه ای شد. در تمام این مدت هواپیمایی پگاسوس در حال توسعه خود بوده است. در سال 2005 این شرکت پس از انتصاب علی سابانجی به مدیریت خود، سیاست کاریش را از ارائه صرف هواپیمای چارتر به یک شرکت هواپیمایی مقرون به صرفه قیمت تغییر داد و از این رو محبوبیتش در بین ایرلاینز های ترکیه ای بالاتر رفت. بعلاوه مدت زیادی نگذشت که تعداد مسافرین این شرکت آن قدر بالا رفت که این شرکت هواپیماها و جت های مسافربری خود را افزایش داد و طی مدت کمی تبدیل به دومین شرکت هواپیمایی محبوب و معروف ترکیه شد.

یکی دیگر از افتخارات این شرکت هواپیمایی این است که، به عنوان اولین شرکت هواپیمایی ترکیه ای که هواپیمای ایرباس نئو320 را خریداری نموده است، شناخته می گردد. شرکت پگاسوس در سال 2012 با خرید بخش قابل توجهی از سهام هواپیمایی قرقیزستان از ایر ماناس، پیروز شد اولین هواپیمای خود را تحت عنوان پگاسوس آسیا در سال 2013 معرفی کند. شرکت پگاسوس با ارائه سیستم low cost tickets، ضمن این که اولین ایرلاین ترکیه ای است که این سیستم را ارائه داده است، با استفاده از این سیستم هزینه های پذیرایی در هواپیما را حذف نموده و در عوض بلیط هواپیمای مقرون به صرفه تری را به مسافرین خود ارائه می دهد. پگاسوس از ایران به تمامی شهرهای ترکیه پرواز به صورت چارتر را نیز ارائه می دهد. استفاده از خدمات این شرکت هواپیمایی که بلیط به مقصد اروپا می خواهند مخصوصا ایرانی ها، بسیار به صرفه است و از این رو هوادار در ایران نیز زیاد دارد.

می توان گفت که بیش از 90 در صد پروازهای پگاسوس به وسیله فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن(Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı) انجام می پذیرد. در حال حاضر پگاسوس به بیش از 97 مقصد در اروپا و خاورمیانه، پروازهای مسافربری و باربری انجام می دهد. در بین شهر های ایران این هواپیمایی در حال حاضر تنها به تهران پرواز دارد. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در شهر استابول ترکیه واقع شده است. این شرکت در حال حاضر بیش از 60 فروند هواپیما و جت و مسافر بری را در اختیار دارد.

معنی پگاسوس را می دانید؟ پگاسوس نامی یونانی به معنا اسب بالدار و وفادار است.

نام شرکت پگاسوس ایرلاینز: Pegasus Airlines

کد یاتا: PC

کد ایکائو: PGT

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی پگاسوس ایر لاینز: www.flypgs.com

این نکات را در زمان خرید بلیط از پگاسوس از قلم نیاندازید

  • در هنگام پرواز در حالت عادی هیچ گونه پذیرایی انجام نمی پذیرد.
  • بلیط پرواز شما غیر قابل تغییر و استرداد است.
  • اندازه بار مجازی که شما می توانید حمل کنید، نسبت به بلیطی که خریداری می کنید، فرق دارد.
  • قیمت ها را با قیمت های سایر ایرلاین ها مقایسه کنید به طور مثال به صفحه بروید.

قوانین مربوط به بار شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز ترکیه

  • کمی بالاتر هم اشاره ای مختصر به این مورد کردیم که مقدار بار مجازی که مسافر تواند با خود در سفر با پگاسوس ببرد، فرق دارد. در واقع تمامی شرکت های هواپیمایی شرایط خاص خود را برای مقدار بار مجاز در پرواز را دارا هستند. البته این نکته نباید فراموش گردد که با تغییرات مدیریتی، قوانین هم عوض می شوند.
  • با توجه به سفری که در پیش دارید حتما نوع پکیج پرواز خود را انتخاب کنید. به طور مثال؛ مقرون به صرفه ترین بلیط شرکت هواپیمایی پگاسوس، اسنتیالز(ESSENTIALS) نام دارد که مقدار بار مجاز برای آن 15 کیلوگرم برای سفرهای داخلی و 20 کیلوگرم برای سفرهای خارجی است. یا پکیج ادونتیج(ADVANTAGE)، این امکان را به شما می دهد که 5 کیلوگرم بار بیشتر با خود حمل کنید. بعلاوه می توانید جایگاه خود را نیز انتخاب نمایید. در پکیج اکسترا(EXTRAS) نیز اجازه حمل 10 کیلوگرم بیشتر بار را داشته باشید و علاوه بر انتخاب جایگاه می توانید غذای گرم نیز سفاش دهید.
  • اگر وسایل خود را گم کردید به سرعت به انتظامات فرودگاه خبر دهید.
  • زمانی که بلیط خود را خریداری می کنید حتما قوانین به روز شده سایت را نسبت به پکیج انتخابی خود چک نمایید.
  • توجه داشته باشید که شرکت پگاسوس هیچ مسئولیتی در برابر گم کردن و شکستگی اشیا شما ندارد پس، حتما مواظب وسایل خود و محتویات داخل چمدان باشید.
  • کیف همراه هر مسافر در کابین بالای سر ،کنار جایگاه و یا در دسترس مسافر قرار می گیرد و وزنش نباید از 8 کیلوگرم تجاوز کند.

نکاتی جالب درباره شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز

  • مهماندارانی که در شرکت هواپیمایی پگاسوس مشغول به کار هستند، از آموزش دیده ترین مهمان داران شرکت های هواپیمایی می باشند و به این دلیل که از ملیت های مختلف می باشند، می توانند به زبان های مختلف صحبت نمایند.
  • اگر تمایل دارید تا در حین پرواز نوشیدنی داغ بنوشید می توانید با پرداخت هزینه ای بیشتر، از این مزیت در طول پرواز با پگاسوس برخوردار شوید.
  • در همه پروازهای پگاسوس، تمامی جایگاه ها از استاندارد قابل قبولی برخوردار هستند.
  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید شرکت هواپیمایی پگاسوس، حامی رسمی ورزشگاه ترک تلکام آرنا(Turk Telekom Arena) به عنوان ورزشگاه رسمی تیم فوتبال گالاتاسرای است.
  • شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز برای اعلام آفرها و تخفیفات فصلی اش، به سایت ترکیه ای خود بسنده می نماید. پس، برای آگاه شدن از آخرین تخفیفات این شرکت به سایت ترکیه ای این شرکت مراجه فرمایید.
منبع: الی گشت

به "همه چیز درباره هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید