شتاب دهنده باز و ماد افتتاح شد

به گزارش وبلاگ ماکارون، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز آزمایشگاه نوآوری باز گروه مپنا را با هدف توسعه کسب و کار های نوپا و شتابدهنده ماد با هدف توسعه کسب و کار های تولیدکننده مواد اولیه دارویی را افتتاح کرد.

شتاب دهنده باز و ماد افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ماکارون، صبح امروز شرکت های دانش بنیان و فناور استان تهران و استان البرز میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شدند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و مدیرعامل گروه مپنا، آزمایشگاه نوآوری باز را افتتاح کردند.هدف از افتتاح این آزمایششگاه، جمع آوری ایده های خلاق و راهنمایی آن ها تا جایی است که به کسب و کار های مورد احتیاج بازار فناوری و همچنین گروه مپنا بدل گردد.

آزمایشگاه نوآوری باز کارش را با شتابدهنده اینترنت اشیا و علوم داده شروع می نماید. 9 تیم در بازه 6 ماهه شتابدهی می شوند که 3 تیم به طور موفقیت آمیز فرآیند شتابدهی را طی کردند. در راه اندازی این آزمایشگاه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری کرج، استانداری البرز و گروه مپنا همکاری کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نخستین بخش از بازدید های خود، ازشبیه ساز هواپیمای مسافربری ایرباس 320 شرکت توسعه دانش آسمان بازدید کرد. این سامانه شبیه ساز که توسط متخصصان این شرکت ایران ساخت شده است، برای آموزش خلبانان و کادر پروازی مورد استفاده قرار می گیرد.

سالانه 150 ساعت در این شرکت آموزشی با دستگاه های سیمولاتور آموزش می بینند.تا پیش از ساخت این شبیه ساز، نمونه مشابهی در داخل ایران وجود نداشت و این شبیه ساز با امبرای نخستین بار این دستگاه در کشور فراوری شده است.

نمونه آموزش هایی که خارج از کشور انجام می گردد، با تکیه به قابلیت ارتقاپذیری این دستگاه، قابل آموزش بوده و با استفاده از این دستگاه، هزینه های آموزش به یک دهم کاهش و ضمن جلوگیری از خروج ارز، در زمان آموزش میروی انسانی صرفه جویی خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، شتابدهنده مواد اولیه دارویی ماد را افتتاح کرد. شتابدهی ماد به وسعت 700 متر مربع واقع در منطقه گرمدره استان البرز، شامل آزمایشگاه تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت و خط تمام شیشه ای پایلوت است.

فضای کاری اشتراکی، دفاتر کاری مستقل و اتاق های جلسات، فضای کار تحقیقاتی و آزمایشگاهی از خدماتی است که این شتابدهنده به استارتاپ ها ارائه می دهد.

آزمایشگاه تحقیق و توسعه به وسعت 300 متر مربع، پایلوت با چهار راکتور شیش های دو جداره صنعتی سیستم خلاء و وکیوم، روغن داغ و چیلر با بازده دمایی 25 -تا 200 درجه سانتی گراد از بخش های مختلف شتابدهنده ماد به شمار می رود.

فعالان فناور یکی از شرکت های فراوری دارو های دامی دستاوردهایشان را به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری معرفی کردند. محلول های خوراکی ویتامینه، محلول های خوراکی آنتی زیست فناور، پودر های محلول در آب ویتامینه، پودر های محلول در آب آنتی بیوتیک از فراوریات این شرکت دانش بنیان است.

شرکت تحقیقات و فراوری مواد بیولوژیک پسوک که در زمینه فراوری واکسن ها و مواد بیولوژیک مورد مصرف در دامپزشکی فعال است، مقصد بعدی کاروان علم و فناوری بود.

واکسن های نیوپاسول 101، فلوپاسول و نیوپاسول 102 که برای پیشگیری و کنترل دو بیماری مهم صنعت طیور یعنی نیوکاسل و آنفلوآنزا به کار می رود، از فراوریات پسوک است.

این شرکت دانش بنیان همچنین واکسن جدید سه گانه نیوپاسول 103 را برای اولین بار در کشور فراوری کره است. فراوری آنتی ژن های پسوفلو و پسوکاسل که برای انجام آزمایشات تشخیصی بیماری های آنفلوآنزا و نیوکاسل به کار می فرایند نیز از فراوریات این شرکت دانش نیان به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، شروع به کار فرآیند احداث کارخانه نوآوری البرز با حضور استاندار و مسئولان استانی از دیگر برنامه های سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به البرز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شتاب دهنده باز و ماد افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شتاب دهنده باز و ماد افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید