لحظه هولناک بلعیده شدن سیاره به وسیله یک ستاره غول پیکر

به گزارش وبلاگ ماکارون، در عین حال می توان شواهدی از رویداد های مشابه غرق شدن یک سیاره را در سراسر کیهان یافت؛ چرا که در طول دوران، ستاره ها اغلب با ماده ای سیاره ای، کم نور می شوند؛ اما حالا آن ها برای نخستین بار به صورت زنده شاهد شکار کردن یک ستاره بودند و مشاهده کردند که چطور ستاره ای شبیه به خورشید، عملا یک سیاره را در مارپیچ حیرت آور مرگ کشانده و آن را به طول کامل می بلعد.

لحظه هولناک بلعیده شدن سیاره به وسیله یک ستاره غول پیکر

به گزارش خبرآنلاین، کیشالای دی، یکی از نویسندگان این مقاله و از دانشمندان دانشگاه MIT دراین باره گفت: این سرنوشت نهایی زمین است. ما در حال رویت این هستیم که تا پنج میلیارد سال دیگر چه بلایی بر سر زمین خواهد آمد.

دانشمندان بسیار خوش شانس بودند که توانستند صحنه شکار شدن یک سیاره به وسیله یک ستاره را به طور کامل دیدن نمایند. در ماه می سال 2020 بود که دی، در کوشش برای یافتن انفجار های ستاره ای به نام red Novaنواختر قرمز از تاسیسات رصدخانه پالومار در کالیفرنیا استفاده می کرد. در همان هنگام، توجه او به نور عجیبی جلب شد که از ستاره ای به نام ZTF SLRN-2020 سرچشمه می گرفت. او طیف نوری این ستاره را با طیف نوری همان ستاره که قبلا به وسیله رصدخانه های زمینی و بعلاوه داده های پیشین فروسرخ تلسکوپ فصایی NEOWISE رصد شده بود مقایسه کرد و دریافت که ZTF تقریبا از یک سال قبل از اینکه او این نشانه های نوری را رویت کند، با نور مادون قرمز درخشان تر شده است. همه این ها ثابت کرد که گرد و غبار (که نور مادون قرمز ساطع می نماید) در اطراف ستاره شکل گرفته بود و به معنای دیگر، دانشمندان در حال مشاهده یک ستاره در میانه صرف وعده غذایی اش که یک سیاره بود، بودند.

دی در این رابطه به ناسا گفت: به ندرت می توان چیزی را در کیهان یافت که با نور مادون قرمز درخشیده و پس از آن چندین بار با نور بصری روشن گردد. پس این موضوع که تلسکوپ NEOWISE یک سال قبل از فوران نوری، ستاره ای درخشان را دید، برای درک این رویداد، واقعا مهم بود.

منبع: فرارو

به "لحظه هولناک بلعیده شدن سیاره به وسیله یک ستاره غول پیکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظه هولناک بلعیده شدن سیاره به وسیله یک ستاره غول پیکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید