لرستان در شرایط هشدار قرار گرفت؛ هیچ نقطه سفیدی در استان وجود ندارد

به گزارش وبلاگ ماکارون، استاندار لرستان گفت: براساس استانداردهای وزارت بهداشت بیشتر شهرهای استان لرستان در شرایط قرمز و زرد قرار دارند و شرایط سفید نداریم.

لرستان در شرایط هشدار قرار گرفت؛ هیچ نقطه سفیدی در استان وجود ندارد

به گزارش وبلاگ ماکارون از تسنیم از خرم آباد، سیدموسی خادمی عصر امروز در رابطه با مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و شرایط کرونایی لرستان گفت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا بنا شد راهپیمایی روز جهانی قدس در نقاط سفید کشور و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود اما باید گفت چون لرستان هیچ نقطه سفیدی ندارد این راهیپمایی برگزار نمی شود.

وی در رابطه با برپایی نماز عید سعید فطر نیز اضافه نمود: در این رابطه نیز در ستاد مذکور مقرر شد در مساجد محلات سراسر کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود البته بدون معین شدن محل خاص و به صورت محدود و محله محور اقامه شود.

استاندار لرستان یکی دیگر از تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا را بازگشایی دانشگاه های کشور در تاریخ 17 خرداد دانست و بیان کرد: رستوران ها و هتل ها نیز پس از سرانجام ماه رمضان با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز می کنند که البته با توجه به اینکه استان لرستان در شرایط هشدار واقع شده است ممکن است بنابر شرایط تصمیم دیگری گرفته شود .

وی رابطه با شرایط ویروس کرونا در لرستان نیز گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تا به امروز تعداد مبتلایان استان دو برابر شده به طوری که در برخی از شهرستان های استان 2.5 تا 2.6 برابر رشد پیدا کرده است.

خادمی با بیان اینکه آمار بیماران بستری شده و فوتی ها با کاهش یافته است شرح داد: آمار بستری و فوتی ها نسبت به قبل تا رقم یک چهارم تنزل پیدا کرده است .

استاندار لرستان اظهارداشت: دلیل اصلی افزایش آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اجرای طرح بیماریابی است که در استان آغاز شده و باید گفت لرستان جزء استان هایی است که نسبت به میانگین کشوری تست های بیشتری انجام داده است.

خادمی بیان کرد: فرایند ابتلای به ویروس کرونا در لرستان نوسانی است به طوری که در برخی روزها تعداد مبتلایان کم یا زیاد می شود که این نشان می دهد مردم باید نکات بهداشتی را جدی بگیرند و بیشتر رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان کاملاً در شرایط هشدار واقع شده است، بیان کرد: بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت بیشتر شهرهای استان در شرایط قرمز و زرد قرار دارند و شرایط سفیدی نداریم.

استاندار لرستان با اشاره به شرایط مطلوب آب و هوایی و احتمال سفر به استان لرستان شرح داد: از هم وطنان درخواست داریم که به استان سفر نکنند، ما به دنبال راه هایی برای کاهش فرایند مسافرت ها هستیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "لرستان در شرایط هشدار قرار گرفت؛ هیچ نقطه سفیدی در استان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لرستان در شرایط هشدار قرار گرفت؛ هیچ نقطه سفیدی در استان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید