سفر ملت عشق با فورد در برابر فراری

به گزارش وبلاگ ماکارون، گروه فرهنگی خبرنگاران، در ایام نوروز، کتاب ها و فیلم های مختلفی را برای مطالعه و تماشا به مخاطبانش پیشنهاد میکند.

سفر ملت عشق با فورد در برابر فراری

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ ماکارون، این روز ها بیشتر کشور های جهان درگیر ویروس کرونا هستند. این بیماری، نگرانی هایی را به وجود آورده و متخصصان به افراد توصیه می کنند تا حد امکان در خانه بمانند. با اینکه چنین کاری خطر ابتلا را کاهش می دهد، اما ماندن در خانه آن هم برای مدت طولانی خودش مشکل دیگری است که به آسانی نمی توان از آن گذشت. گاهی شرایطی پیش می آید که مجبور می شویم تا در خانه بمانیم و در چنین مواقعی معمولا کلافه می شویم. بعضی افراد وقت گرانبهای خود را به خواب یا چرخیدن در شبکه های اجتماعی می گذرانند. شاید ظهور کرونا در عید نوروز با وجود مشکلاتش، بهانه خوبی باشد تا یاد بگیریم چه کار هایی را می توان در خانه انجام داد و چطور می گردد همه چیز را تا جای ممکن روی روال نگه داشت. می توانید یک سریال و یا یک فیلم خوب برای تماشا پیدا کنید و یا به جای ترس از کرونا در عید با کتاب خواندن آشتی کنید. با دیدن مستند های جذاب می توانید گذشت زمان را آسان تر کنید و یا برای سلامتی جسم و روح ورزش کنید. ما در گروه فرهنگی وبلاگ ماکارون، هر روز سعی می کنیم با پیشنهاد کتاب و فیلم، گذشت این روز ها را برای شما آسان تر کنیم.

کتاب ملت عشق (چهل قانون عشق)

رمانی فلسفی، عاشقانه و عرفانی در مورد مولانا و شمس است که مفهومی بسیار عمیق و ماندگار دارد. خواندن این رمان بی تردید به همه ما کمک می کند که به خودمان، به دیگران و جهانی که از هر سو ما را محاصره کرده، عمیق تر نگاه کنیم و زیباتر و بهتر از قبل زندگی کنیم. نویسنده در این کتاب دو داستان و در حقیقت زندگی شخصیت های دو دورهٔ زمانی مختلف را به موازات هم پیش برده است. دورهٔ اول در حدود 639 تا 645 قمری حول و حوش زندگی مولانا و شمس می گردد و دورهٔ دوم در سال 2008 و دربارهٔ زندگی زنی چهل ساله است که به تازگی شغل ویراستاری یک کتاب را برعهده گرفته است. همان طور که از نام انگلیسی آن برمی آید در این کتاب چهل قانون عشق آورده شده که از زبان شمس تبریزی است. از ویژگی های جالب کتاب این است که بیش از 15 راوی مختلف دارد و در ابتدای هر بخش راوی آن نیز ذکر می گردد.

کتاب چهل قانون عشق شاهکار الیف شافاک، یکی از پرفروش ترین کتاب های رمان ترکیه است که در چند سال اخیر بیش از 500 بار به زبان های مختلف تجدید چاپ شده است. البته در ایران نیز جزو پرفروش ترین کتاب های چاپ شده است.

الیف شافاک (Elif Shafak) نویسنده ترک تبار متولد فرانسه است. این نویسنده، دکترای علوم سیاسی دارد و در سال 2004 پیروز به دریافت درجهٔ استادکمک از دانشگاه میشیگان شده است. او به مدت 4 سال ستون نویس روزنامه مشهور Time بوده است. این نویسندهٔ چهل و پنج ساله تا به امروز 9 رمان به زبان های ترکی، انگلیسی و فرانسوی نوشته است. شافاک، در سال 2012، برای کتاب چهل قانون عشق، نامزد جایزه بین المللی ادبی دوبلین (IMPAC) شد. این جایزه یکی از جوایز ادبی معتبر محسوب می گردد.

فیلم سینمایی فورد در برابر فراری (Ford v. Ferrari

یک فیلم آمریکایی در ژانر زندگینامه ای درام به کارگردانی جیمز منگولد است که در سال 2019 منتشر شد. فیلم نامه این فیلم توسط جیسون کلر بر اساس رخداد های واقعی به نگارش درآمده است. فیلم، داستان زندگی و رفاقت پیچیدهٔ کن مایلز و کرول شلبی را به تصویر می کشد که در اوایل دهه 60 توسط شرکت فورد استخدام می شوند تا ماشین مسابقه ای قدرتمند بسازند که بتواند ماشین شرکت فراری را شکست دهد. کریستین بیل، مت دیمون، جان برنثال، کترینا بلف، نوآ جوپ و جی جی فیلد ستارگان این فیلم هستند.

فورد در برابر فراری نخستین بار در اوت 2019 و در طی جشنواره فیلم تلیوراید به روی پرده رفت و سپس در تاریخ 15 نوامبر توسط فاکس قرن بیستم به صورت جهانی اکران شد. فیلم با تحسین جهانی منتقدان همراه بود و در زمینه کارگردانی، بازی دیمون و بیل، موسیقی، فیلم برداری و سکانس های مسابقه ستایش شد. این فیلم همچنین در گیشه نیز توانست پیروز گردد و 225 میلیون دلار در سرار جهان فروش کند در حالی که بودجه ساخت آن 97 میلیون دلار بوده است. در نود و دومین دوره جوایز اسکار، فیلم در چهار رشته از جمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود که در نهایت دو جایزه بهترین تدوین و بهترین تدوین صدا را به خود اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سفر ملت عشق با فورد در برابر فراری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ملت عشق با فورد در برابر فراری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید