محکومیت آزمایش موشکی کره شمالی از سوی سازمان ملل

به گزارش وبلاگ ماکارون، دبیر کل سازمان ملل اقدام نو پیونگ یانگ در آزمایش موشک بالستیک میان برد را محکوم کرد.

محکومیت آزمایش موشکی کره شمالی از سوی سازمان ملل

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل اقدام کره شمالی در آزمایش موشک بالستیک میان برد را محکوم کرد.

بر این اساس، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در این باره گفت: دبیر کل پرتاب تازه موشکی پیونگ یانگ در چهارم اکتبر را به شدت محکوم می نماید. این اقدام بی تردید نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

وی اضافه کرد: کره شمالی با این اقدام ایمنی پروازها و امنیت ناوبری بین المللی را زیرپاگذاشته است. گوترش از پیونگ یانگ می خواهد تا برای رسیدن به صلحی پایدار و خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره به میز مذاکره بازگردد.

لازم به ذکر است ساعاتی قبل نیز آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی در اقدامی مشترک 4 فروند موشک سطح به سطح را به صورت آزمایشی به سمت دریای شرقی ژاپن پرتاب کردند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، بر اساس گزارش ها کره جنوبی و آمریکا روز چهارشنبه در مانور های مشترک، یک روز پس از پرتاب موشک بالستیک میان برد کره شمالی، 4 موشک زمین به زمین به سمت دریای شرقی ژاپن شلیک کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه ای گفت: هر دو طرف 2 موشک سامانه موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) را پرتاب کردند که دقیقاً اهداف ساختگی را مورد اصابت قرار داد و توانایی متحدان را برای جلوگیری از تحریکات بیشتر نشان داد.

یونهاپ نوشت کره شمالی روز سه شنبه در اولین پرتاب IRBM خود پس از 8 ماه، یک پرتاب برد بلند را از موپیانگ ری (Mupyong-ri) در استان شمالی خود یعنی جاگانگ (Jagang) شلیک کرد. این موشک حدود 4 هزار و 600 کیلومتر بر فراز ژاپن پرواز کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد.

پیش از این طبق گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا گفت اقدام اخیر کره شمالی در پرتاب یک موشک بالستیک برفراز آسمان ژاپن، اقدامی خطرناک، بی مهابا و در خور محکومیت است.

پنتاگون نیز گفت که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت وگوهایی تلفنی را با همتایان ژاپنی و کره جنوبی خود در خصوص این آزمایش موشکی کره شمالی انجام داده است.

وبلاگ ماکارون بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "محکومیت آزمایش موشکی کره شمالی از سوی سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکومیت آزمایش موشکی کره شمالی از سوی سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید