جهت پیاده راه گردشگری داش کسن احداث می گردد

به گزارش وبلاگ ماکارون، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از احداث راستا پیاده راه گردشگری در محوطه داخلی معبد داش کسن در روستای ویر شهرستان سلطانیه اطلاع داد.

جهت پیاده راه گردشگری داش کسن احداث می گردد

به گزارش وبلاگ ماکارون و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،توریستی و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند شنبه 13 تیر ماه در بازدید از محل اجرای این پروژه توضیح داد: این جهت باهدف بهره گیری بهینه از ظرفیت های طبیعی اجرا می گردد که موجب نظم دهی جهت تردد توریستان خواهد شد. اعتبار تخصیص یافته به این جهت پیاده راه چهار میلیارد ریال است.

ارجمند اضافه نمود: همچنین توریستان نیز فرصتی جدید را در دسترس خواهند داشت تا در کنار بازدید از مجموعه تاریخی و توریستی از فضاسازی های متنوع و جدید بهره مند شوند.

او گفت: طراحی جهتهای پیاده توریستی در معبد داش کسن به عنوان گامی دو جانبه و شاید چند سویه برای حفاظت از بافت و راهنمایی توریست و پیش اقدامی برای احیای بافت کهن معبد تاریخی داش کسن و همچنین تکمیل کننده امر حفاظت و احیای بافت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی زنجان تاکید نمود: برطرف ضعف ها، ارتقای کیفیت بازدید توریستان و پایداری سایت داش کسن به عنوان یک پیاده راه پیروز موجب ارتقای بافت تاریخی سایت می گردد.

منبع: میراث آریا

به "جهت پیاده راه گردشگری داش کسن احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت پیاده راه گردشگری داش کسن احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید