220 مرکز اقامتی علی آباد کتول به مسافران نوروزی خدمات می دهند

به گزارش وبلاگ ماکارون، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، 220 مرکز اقامتی علی آباد کتول به مسافران نوروزی خدمات می دهند.

220 مرکز اقامتی علی آباد کتول به مسافران نوروزی خدمات می دهند

ناصر احمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علی آباد کتول اظهار کرد: وجود آبشارهای متعدد و بویژه کبودوال به عنوان تنها آبشار تمام خزه ای ایران، سایت پروازی روستای ریگ چشمه، پارک جنگلی کبودوال، موزه حیات وحش تاریخ طبیعی، بازارچه بانوان و بیش از 93 بنای منحصر بفرد تاریخی با دارا بودن امکانات تفریحی و پذیرایی و داشتن چشم اندازهای زیبا از برترین مکانهای گردشگری در این شهرستان هستند که مسافران و گردشگران می توانند ساعات خوشی را همراه خانواده سپری کنند.

وی بیان نمود: وجود بعضی تپه های تاریخی از جمله تپه باستانی چینو، تفرجگاه تاریخی روستای سیاه رودبار و بقاع متبرکه امامزادگان از جمله اماکن تاریخی و مذهبی علی آباد کتول است که مسافران و گردشگران می توانند از این مکانها نیز استفاده کنند.

احمدی اعلام کرد: 73 روستا در دو دهنه محمدآباد و زرین گل از جمله روستای محمدآباد کتول، ریگ چشمه، چلی سفلی، تاویر، خلیندره، الستان، چه جا، سیامرگو، خاک پیرزن، افراتخته، شیرین آباد، میان رستاق و سیاه رودبار هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علی آباد کتول بعلاوه گفت: با توجه به واقع شدن این شهرستان در مسیر عزیمت زائران حرم رضوی در ایام مختلف سال بخصوص تعطیلات نوروزی و تابستان گردشگران زیادی از جاذبه های طبیعی، تاریخی و مذهبی این شهرستان تماشا می کنند.

وی اظهار کرد: صنایع دستی نواربافی، لاک تراشی، غذای های محلی از جمله ترشی پلو، بازی های بومی و محلی و بعلاوه موسیقی محلی کتولی هم در تعطیلات نوروزی مورد توجه گردشگران قرار میگیرد.

شهردار علی آباد کتول هم در این ارتباط گفت: در راستای خدمات رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران تمهیدات ویژه ای برای زیباسازی، فضاسازی، گلکاری و المان های نوروزی شهر اندیشیده شده است.

محمد کوهستانی اضافه نمود: زیرساختهای گردشگری و اسکان مسافران در منطقه کبودوال برای اقامت روزانه آماده شده و سه هتل و چندین خانه مسافر در شهرستان پذیرای مسافران خواهند بود.

فرماندار شهرستان علی آباد کتول هم گفت: طبیعت زیبا و بکر شهرستان در جذب گردشگران تاثیرات زیادی دارد و در کنار منابع طبیعی اماکنی چون بومگردی، آیین ها و سنت های منطقه، صنایع دستی متفاوت و موسیقی کتول به جذب بیشتر مسافران یاری می نماید.

ابراهیم احمدی اضافه نمود: تمام ادارات و نهادهای مرتبط گردشگری موظف به اجرای برنامه های متنوع برای استفاده گردشگران از منابع بکر و طبیعی شهرستان شدند.

منبع: همگردی

به "220 مرکز اقامتی علی آباد کتول به مسافران نوروزی خدمات می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "220 مرکز اقامتی علی آباد کتول به مسافران نوروزی خدمات می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید