معرفی جاذبه های گردشگری ایران در نمایشگاه گردشگری آنکارا

به گزارش وبلاگ ماکارون، جاذبه های گردشگری ایران در نمایشگاه گردشگری اکسپو 2016 آنکارا که اولین نمایشگاه اکسپو گردشگری مرکز ترکیه است معرفی گردید.

معرفی جاذبه های گردشگری ایران در نمایشگاه گردشگری آنکارا

در مراسم گشایش این نمایشگاه معاون وزیر فرهنگ و توریسم ترکیه، مقامات اتاق بازرگانی ترکیه و آنکارا، شهرداری استان قهرمان ماراش، استاندار استان چروم، کنندگان مجلس و سایر مقامات محلی و حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

در مراسم گشایش، مدیر عامل شرکت آتیس، برگزارکننده نمایشگاه در مورد برگزاری اولین نمایشگاه توریستی آنکارا توضیحاتی ارائه کرد و هدف از برگزاری نمایشگاه را آشنایی مردم و مسئولین آنکارا و کنندگان کشورهای خارجی با جاذبه های توریستی ترکیه و سایر کشورها دانست.

وی با اشاره به ظرفیت های آنکارا به عنوان مرکز کشور ترکیه تداوم برگزاری این نمایشگاه و توسعه حضور شرکت های توریستی ترکیه و سایر کشورها را مورد توجه قرار داد و از حضور ایران به عنوان اصلی ترین شریک نمایشگاه توریستی تقدیر و تشکر کرد.

صفرخانی تقارن بازگشایی نمایشگاه توریستی اکسپو 2016 آنکارا را با میلاد امام علی (ع) خلیفه مسلمین و امام شیعیان تبریک گفت و سپس در مورد روابط تاریخی و ارزش های مشترک فرهنگی ملت ایران و ترکیه نکاتی را برشمرد.

وی گفت که ایران کشوری است با منابع تاریخی و میراث فرهنگی ارزشمند و جغرافیا و جاذبه های طبیعی و توریستی بسیار که جزء ده کشور دنیا است و ترکیه نیز در سالیان تازه به یکی از قطب های توریستی تبدیل شده و سالانه قریب به دو میلیون توریست از ایران با علاقه مندی به ترکیه سفر می کنند ولی متاسفانه مردم ترکیه به علت عدم شناخت از جاذبه های توریستی به صورت محدود به ایران سفر می کنند.

رایزن فرهنگی ایران با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری این نمایشگاه و حضور ایران در این رویداد فرصتی برای معرفی ایران باشد، گفت که می خواهند با معرفی بیشتر ایران و ارائه تسهیلات لازم توسعه زیر ساخت های توریستی، ارائه بسته های مناسب توریستی حضور توریستان دو کشور متوازن گردد.

صفرخانی در سفر اخیر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی در روزهای اخیر و تبادل نظر با رئیس جمهور و مقامات ترکیه در مورد توسعه همکار ی ها در زمینه توریستی و بعلاوه برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور با حضور مقامات عالی رتبه و حضور معاون توریستی ایران و دیدار با شرکت های توریستی در آنکارا گفت که مسئولین ایرانی به توسعه روابط به ویژه در حوزه توریسم با ترکیه اهمیت می دهند.

وی اضافه کرد که ایران می تواند در توسعه صنعت توریستی از تجارب ارزنده ترکیه در زمینه توریستی استفاده نموده و از حضور سرمایه گذاران حوزه توریسم در زمینه های توسعه توریستی و ساخت هتل در ایران استقبال خواهد نمود.

معاون وزیر فرهنگ و توریسم و سایر مقامات ترکیه با حضور در غرفه ایران از نزدیک با جاذبه های توریستی و شهرهای ایران و میراث فرهنگی کشورمان با توضیحات رایزن فرهنگی آشنا شدند.

غرفه 150 متر مربع رایزنی فرهنگی، با استندها و بنرهای بزرگ آثار تاریخی ایران نظیر تخت جمشید، میدان آزادی، حافظیه، طوس، سی و سه پل اصفهان و عکس هایی از جاذبه های توریستی ایران، کتاب های توریستی به زبان های ترکی و انگلیسی، صنایع دستی و هنری ایران زمین و پخش فیلم معرفی ایران اسلامی تزیین شده است.

منبع: کجارو / ایرنا

به "معرفی جاذبه های گردشگری ایران در نمایشگاه گردشگری آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری ایران در نمایشگاه گردشگری آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید