معرفی 5 مسکن طبیعی برای انواع دردها

به گزارش وبلاگ ماکارون، اگر شخصی دچار دندان درد، کمر درد، سردرد و یا هر درد دیگری گردد، معمولا اولین کاری که انجام می دهد خوردن یک قرص مسکن است. بسیاری از افراد از قرص های مختلفی استفاده می نمایند بدون اینکه عوارض جانبی و اعتیاد به آن را در نظر بگیرند. در عوض شما می توانید از بین منابع زیادی از مسکن های طبیعی، برترین مسکن خود را پیدا کنید.

معرفی 5 مسکن طبیعی برای انواع دردها

بسیاری از گیاهان و ادویه ها می توانند التهابات و دیگر مسائل مربوطه را از بین ببرند. در ادامه به بعضی از آنها اشاره می کنیم. بعلاوه توجه داشته باشید که علاوه بر روش های زیر، ورزش هایی مانند مدیتیشن، یوگا و ریکی نیز می توانند در کاهش درد های فیزیکی و اعصاب و روان بسیار موثر باشند.

1- پوست درخت بید

پوست درخت بید سفید حاوی مواد شیمیایی طبیعی مختلفی از جمله سالیسین است که مانند یک آسپیرین عمل می نماید و بسیاری از درد ها و التهابات را کاهش می دهد. در ایام قدیم برای کاهش درد، پوست درخت بید را می جویدند. اکنون این داروی گیاهی در عطاری ها یافت می گردد و می توان آن را مانند چای دم کرد و نوشید. پوست درخت بید سردرد، درد کمر و بسیاری از درد های دیگر را تسکین می دهد.

2- زردچوبه

زردچوبه ادویه ای است که حاوی کورکومین است. کورکومین نوعی آنتی اکسیدان است که از بدن در برابر رادیکال های آزاد که می توانند به سلول ها و بافت بدن صدمه بزنند محافظت می نماید. زردچوبه می تواند برای بسیاری از مسائل از جمله:

  • سو هاضمه
  • زخم ها
  • ناراحتی معده
  • پسوریازیس
  • و سرطان استفاده گردد

3- میخک

میخک نیز نوعی ادویه است که در بسیاری از غذاها از آن استفاده می گردد. میخک به عنوان یک دارو در فرم های کپسول، پودر و روغن میخک یافت می گردد.

شما می توانید از میخک برای درمان وسیعی از بیماری ها بهره ببرید. میخک باعث کاهش حالت تهوع و درمان سرماخوردگی می گردد. بعلاوه دردهایی مانند سردرد، ورم های مفصلی و دندان درد را تسکین می دهد. میخک حاوی یک ماده طبیعی ضد درد به نام اگنول است که با سابیدن آن به مناطقی که درد می نماید برای مثال با سابیدن میخک به لثه ها درد دندان را کاهش می دهد.

4- طب سوزنی

در این روش درمانی و باستانی چین، با متعادل کردن جهت های انرژی طبیعی بدن، درد را کاهش می دهند. در این نوع طب، سوزن های بسیار نازکی را وارد پوست فرد می نمایند. محل قرار دادن این سوزن ها بستگی به منبع درد دارد و بر اساس جهت انرژی ها، یک سوزن ممکن است در محلی قرار داده گردد که بسیار دور از محل درد باشد. طب سوزنی بعلاوه با آزاد کردن سروتونین (یک ماده شیمیایی که باعث احساس شعف و شادی در بدن می گردد) باعث کاهش درد می گردد. بعلاوه محققان به این نتیجه رسیدند که طب سوزنی می تواند درد هایی نظیر میگرن را درمان کند.

5- کمپرس سرد و گرم

در میان بسیاری از داروهای خانگی ضد درد، کمپرس گرم و سرد یکی از روش های بسیار موثر می باشد. کمپرس سرد (کمپرس یخ) برای کاهش تورم و التهاب و خستگی ماهیچه و عضله ها بسیار مفید است. هنگامی که پس از استفاده از کمپرس سرد، التهاب کمتر شد و از بین رفت، زمان استفاده از کمپرس گرم برای کاهش درد پیچ خوردگی و کشیدگی دست و پا است.

بعلاوه گذاشتن کمپرس سرد بر روی سر، سردرد را کاهش می دهد.

اگر درد شما مربوط به مفاصل است، استفاده کمپرس گرم بر روی محل آسیب دیده، می تواند بهتر از کمپرس سرد عمل کند. برای راحتی کار، بسته های کمپرس آب گرم در بازار وجود دارد که می توانید آنها را در مایکرویو بگذارید و چندین مرتبه از آنها بهره ببرید.

منبع: فوت و فن

به "معرفی 5 مسکن طبیعی برای انواع دردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 5 مسکن طبیعی برای انواع دردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید