نیویورک تایمز بازی محبوب Wordle را خرید

به گزارش وبلاگ ماکارون، جاش واردل، خالق بازی اینترنتی و محبوب Wordle امروز خاطرنشان کرد که این بازی پرطرفدار به وسیله نیویورک تایمز خریداری شده که این پازل کلمات روزانه را در مجموعه بازی های کلمه نیویورک تایمز ادغام می نماید. بازی Wordle پس از انتقال به سایت تایمز به صورت موقت برای کاربران نو و قبلی این بازی رایگان خواهد ماند. خالق این ترند محبوب سال 2022 می گوید که با نیویورک تایمز در حال صحبت است تا اطلاعات بازیکنان و داده های بازی پس از انتقال به این شرکت حفظ گردد و از بین نرود. با این حال، این خرید نیویورک تایمز فرصت خوبی برای این شرکت ایجاد می نماید تا تصمیم بگیرد Wordle را در آینده به صورت اختصاصی در اختیار کاربران قرار دهد.

نیویورک تایمز بازی محبوب Wordle را خرید

این شرکت در بیانیه ای اظهار داشت که Wordle را با مبلغی 7 رقمی خریداری نموده است. واردل شرح می دهد با توجه به اینکه او تنها کسی است که در واقع اجرای کل بازی را بر عهده دارد، این فرایند برای او کمی سخت شده بود. بنابراین تصمیم گرفت که آن را در اختیار نیویورک تایمز قرار دهد. واردل در بیانیه ای که در رسانه های اجتماعی منتشر کرد، اضافه کرد که با این شرکت کار نموده تا اطمینان حاصل گردد که برنده شدن کاربران در این بازی حفظ می گردد.

جاناتان نایت مدیر کل نیویورک تایمز در رابطه با خرید این بازی محبوب گفت: از اینکه به عنوان خانه نو این بازی محبوب به شمار می رویم خیلی خوش حالیم. بعلاوه به خرید این بازی افتخار می کنیم که در واقع خواهیم توانست با این کار در ماه های پیش رو به آرامش جاش وردل هم یاری کنیم. Wordle وقتی به نیویورک تایمز منتقل گردد، به مجموعه ای از پازل های محبوب روزانه دیگر این شرکت نظیر جدول کلمات متقاطع کوچک، Spelling Bee، Letter Boxed، Tiles و Vertex می پیوندد.

همانطور که احتمالا می دانید، Wordle به وسیله یک مهندس نرم افزار اهل نیویورک به نام جاش واردل در پاییز سال گذشته به عنوان هدیه ای برای شریک زندگی او، پالاک شاه ساخته شد. پس از اینکه آن دو در طول پاندمی کرونا به بازی های کلمات (مانند اسپلینگ بی و جدول کلمات متقاطع تایمز) علاقه مند شدند، وی در اواخر سال 2020 آن را به طور رسمی در اختیار کاربران قرار داد.

در خصوص نحوه انجام این بازی نیز باید بگوییم که کاربران شش شانس برای حدس زدن یک کلمه پنج حرفی دارند که به طور تصادفی از پایگاه داده انتخاب شده است. با هر بار کوشش، بازی به شما می گوید که حروف شما چقدر به کلمه اصلی نزدیک است. اگر حروفی که انتخاب می کنید در کلمه هستند اما به ترتیب اشتباهی در کلمه قرار گرفتند، Wordle آن ها را با رنگ زرد برجسته می نماید. اگر حروف در کلمه باشند و به ترتیب درستی هم قرار بگیرند، با رنگ سبز نشان داده می شوند. بعلاوه حروف خاکستری برجسته هم به این معنی هستند که در این کلمه وجود ندارند. طبق اعلام نیویورک تایمز هیچ تغییری در گیم پلی این بازی ایجاد نخواهد شد.

یکی از قابلیت های این بازی این است که شما می توانید نتایج آن را برای سایر دوستان خود بفرستید و آن را مقایسه کنید؛ این کاریست که بسیاری از کاربران توییتر آن را انجام می دهند. کوتس سردبیر Gizmodo به همین دلیل می گوید: به نظر می رسید بعد از تعطیلات، همه کاربران این بازی را انجام می دهند و آن را در توییتر به اشتراک می گذارند. البته نه تنها توییتر، بلکه در سراسر رسانه های اجتماعی این کار را انجام می دهند.

در حالی که این بازی به صورت رایگان و تنها به وسیله مرورگر وب قابل دسترسی بوده، اما به سرعت به وسیله چندین کلون کپی شد که در پی استفاده از محبوبیت این بازی و انتقال آن به آیفون بودند. اپل نیز در واکنش به این قضیه، سریعاً این اپلیکیشن ها را از اپ استور خود پاک کرد. باید دید خرید این بازی محبوب به وسیله نیویورک تایمز که به عنوان اولین ترند پربازدید و داغ سال 2022 از آن یاد می گردد، چه تاثیری در محبوبیت آن میان کاربران خواهد داشت.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "نیویورک تایمز بازی محبوب Wordle را خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز بازی محبوب Wordle را خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید