پرپر شدن مهدی در زیر چراغ برق

به گزارش وبلاگ ماکارون، باز هم برای چندمین بار اهمال مدیران شهری در نگهداری بوستان ها، باعث شد تا نوجوانی 14 ساله در نخستین ساعت های امروز ، دچار برق گرفتگی گردد و پس از چندین ساعت کوشش پزشکان؛ در نهایت فوت کند.

پرپر شدن مهدی در زیر چراغ برق

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری وبلاگ ماکارون؛ انگار قرار نیست مرگ های سریالی بچه ها در بوستان های تهران و کشور به این زودی ها بسته گردد. مرگ هایی که مسلما شایداصلی ترین عامل آن اهمال مسئولان و بهره برداران این بوستان باشد. دیشب و در نخستین دقایق صبح روز یکشنبه 19 مردادماه، نوجوان 14 ساله ای که درحال بازی سرمستانه پینگ پونگ با پدرش بود، هیچ گاه تصور نمی کرد که قرار است تا دقایقی دیگر کابوس مرگ برشانه هایش بنشیند و قهقه های بچه هاه اش جایش را به ضجه های پدر و مادر و خانواده اش بدهند. آن شب که خانواده فلاح نژاد در حالی که بعد از مدتها که به خاطر کرونا در منزل مانده بودند تصمیم گرفتند تا در شب هنگام و در خلوتی بوستان ها، سری به پارک محل زندگی زندگی اشان یعنی پارک لاله بزنند تا هم هوایی بخورند و هم بچه ها تفریحی نموده باشند. بعد از مدتی گشتن در پارک، مهدی 14 ساله به پیشنهاد پدرش آماده می گردد تا بازی دو نفره پینگ پونگی را شروع کند. برای همین به ضلع شمال پارک ، پایین تر از ورودی خیابان فاطمی و زمین فوتبال ، در محل استقرار میزهای پینگ پنگ می فرایند و بازی شان را با شور و حرارت شروع می نمایند. کسی نمی داند بازی چقدر جلو رفته بود و اینکه چه کسی تا آن لحظه پیروز میدان بود ولی، در یکی از رفت و برگشت های توپ، به ناگاه توپ پینگ پونپ لعنتی سرعت می گیرد و مهدی را جا می گذارد و درست وسط نهر آبیاری درختان فرود می آید. مهدی که تازه گرم بازی و کرکری آن شده بوده نیز طبق روال معمول می رود تا توپ را بیرون بیاورد. اما... همین که پایش را داخل نهر آب می گذارد پایش سر می خورد و برای اینکه نیافتاد دستش را به پایه چراغ روشنایی پارک می گیرد که ناگهان... شوکی عجیب سرتاپای مهدی را فرامی گیرد. پدر ودوستان مهدی که در صحنه بوده اند ابتدا چند ثانیه گیچ از آنچه اتفاق افتاده، نظاره گر ماجرا می شوند تا اینکه بالاخره به خود می آیند و به سمت وی می فرایند و پیکر نیمه جانش را از آب بیرون می کشند. مهدی نیمه جان چند دقیقه بعد توسط اورژانس تهران به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل می گردد اما، پیکر نحیفش تاب آنهمه درد و آثار ناشی از برق گرفتگی را نمی آورد و در نهایت حدود 4 ساعت صبح جان به جان آفرین تقدیم می نماید تا بار دیگرچرایی فوت یک کودک و یا نوجوان حک گردد بر پیشانی شهرداری . پفراینده ای که نه اولین بوده و نه آخرین خواهد بود.

تکرار یک قصه دردناک

انگار همین دیروز بود. انگار نه انگار که بیش از سه سال است که از ماجرا می گذرد. در خردادماه سال 95 ، خبر سقوط و فوت کودکی پنج ساله ؛در آبنمای پارک کوهسار شهرک خاوران تهران باعث شد تا شهرداری مدتها با چالشی عظیم روبرو باشد و در نهایت با مقصر شناختن پیمانکار همه سر و صداها به یکباره بخوابد. همان سال نوجوان 13 ساله ای ، که باز هم برای بیرون آوردن توپ فوتبال خود به داخل حوض پارک بوستان الغدیر در شرق تهران رفته بوده لیز می خورد و داخل آب می افتاد و... دیگر نفس نمی کشد. به همین راحتی! کمی قبل تر و در سال 93 ، رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری وقت شورای شهر خبر از حادثه دیگری در یکی از بوستان های مجاورت بیمارستان شهید فهمیده داد که دراثرآن یکی کودک به دلیل برق گرفتگی در درون حوزچه بوستان فوت نموده است.

به گفته وی ، بوستان کوچک جلالی در حاشیه عظیمراه نواب در ضلع غربی این بوستان در داخل فضای سبز حوضچه تزئینی به ابعاد یک متر عرض و یک متر عمق وجود دارد که دو رشته سیم برق فاقد روکش و عایق درون آن رها شده و هنگامی که کودک به درون این حوضچه که تا حدودی از آب پرشده بود، می رود ناگهان دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست می دهد.

کافی است سرچی در اینترنت بکنید تا با دهها مورد دیگر از اینگونه حوادث در بوستان های تهران یا کشور روبرو شوید. حوادثی در بوستان های رشت، اصفهان، شهربابک،شیراز و.... پفراینده هایی که بسیاری از آنها همچنان باز هستند و هنوز مقصران آنها معین نشده اند. اما سهم پاسخگویی مدیران شهری در این حوادث در حد همین جملات است: حتما رسیدگی می کنیم! با مسببان این حوادث برخورد خواهد شد! پیمانکار مقصر بوده و قراردادش لغو شده است! و...

در این مورد اخیر هم تا این لحظه پیگیری های خبرنگارموج برای تبادل نظر با شهردار و مدیر فضای سبز منطقه 6 به نتیجه نرسیده است. شاید هم ساده ترین کار همین بوده باشد. سکوت و برنداشتن گوشی تلفن! چون در این صورت نه ضروری است جوابی بدهید و نه حرفی بزنید که در آینده بخواهید آن را توجیه کنید.

اما هر چه که هست مهدی فلاح نژاد در حالی به صورت ناگهانی ترک این دنیا گفت که قربانی سهل انگاری چندین باره مدیران شهری است . قربانی نوجوانی که هنوزمانند همان نور چراغی که محیطش را روشن می کرد، امید زیادی به روشنایی آینده داشت اما....

منبع:موج

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "پرپر شدن مهدی در زیر چراغ برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرپر شدن مهدی در زیر چراغ برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید