گزارشی از فروش تلفن همراه در سال جاری

به گزارش وبلاگ ماکارون، با گذشتن از سه ماهه دوم سال 2020، گزارش های تحلیلگران از بازار موبایل جهان نیز منتشر شده است. وب سایت Canalys دیروز اظهار داشت که هواوی با پشت سر گذاشتن سامسونگ در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به عنوان پرفروش ترین برند موبایل جهان شناخته شده و در رتبه اول شرکت های تولیدکننده تلفن همراه قرار گرفته است. سایر آژانس های آماری نیز، مانند Counterpoint Research و Omdia این موضوع را تایید می کنند.

گزارشی از فروش تلفن همراه در سال جاری

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، براساس گزارش های منتشر شده توسط این دو موسسه، شیوع ویروس کرونا، همه گیری آن و مقررات قرنطینه در کشورها بیشترین تاثیر را برروی شرکت کره ای سامسونگ داشته است. از نگاه آمار و ارقام، فروش سالانه این شرکت بیش از 25 درصد کاهش می یابد. آمار فروش محصولات شرکت آمریکاییاپلدر همین بازه زمانی رشد کرد، به طوری که فروش فصلی و سالانه آن نیز افزایش یافت.

گزارش فروش تلفن همراه در 2020 توسط موسسه Omdia نیز رشد فروش تلفن های شرکت چینی Tecno را نشان می دهد. این در حالیست که آمار فروش Tecno در بازه زمانی سه ماهه دوم 2020 نسبت به سه ماهه دوم 2019 همه 10 شرکت برتر این لیست به بالاترین حد خود رسیده است. از طرفی دیگر، شرکت سامسونگ و برندریل میدر سه ماهه نخست سال جاری آمار بسیار خوبی را به نمایش گذاشته اند.

تدریج در ماه های مه و ژوئن مثبت شد. حتی بازار هندوستان نیز در ماه ژوئن به نتایجی مشابه نتایج قبل از شیوع COVID-19 دست پیدا کرد.

Counterpoint نگاه دقیقی هم به بازار تلفن های هوشمند 5G انداخته است. براساس گزارش این موسسه، تقاضای بازار برای خرید تلفن های 4G/LTE کاهش یافته و علاقه کاربران به اسمارت فون های نسل جدید بیشتر شده است. در حال حاضر، مقدار ضریب نفوذ تلفن های 5G به 11 درصد رسیده که در مقایسه با ضریب 7 درصدی سه ماهه اول 2020 نتیجه خوبی به شمار می رود. تولیدکنندگان چینی از اصلی ترین عوامل این تغییر هستند. Abhilash Kumar یکی دیگر از تحلیلگران موسسه Counterpoint درباره این موضوع گفت: اپراتورهای مخابراتی با برنامه های خوب خود در بخشاینترنت 5Gو در دسترس بودن اسمارت فون های میان رده مجهز به اینترنت همراه نسل پنجم از سوی شرکت های مختلف باعث ایجاد چنین تغییراتی شده اند.

موسسه Omdia به عنوان منتشر کننده گزارش فروش تلفن همراه برای سه ماهه دوم 2020 انتظار دارد که رفتار خرید کاربران تا حد زیادی تحت تاثیر اقدامات اجرا شده در مقابل شیوعویروس کروناو مهار آن قرار بگیرد. هم چنین، احتمال می رود که آمار فروش تلفن های همراه در در برخی از کشورها که موارد مثبت در آن ها کمی بیشتر شده، تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش پیدا کند.

منبع: اقتصاد ایران

به "گزارشی از فروش تلفن همراه در سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی از فروش تلفن همراه در سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید