آشنایی با استادیوم اولدترافورد منچستر و اتفاقاتی که در آن رخ دادند

به گزارش وبلاگ ماکارون، یکی از رشته های ورزشی محبوب، فوتبال بوده و در سراسر جهان استادیوم های مختلفی وجود دارند که برای خدمت رساندن به این رشته ورزشی ساخته شده اند. یکی از بی مثالهای جهان، استادیوم اولدترافورد منچستر هست. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید استادیوم اولدترافورد کجاست و از اسرارش مطلع شوید.

آشنایی با استادیوم اولدترافورد منچستر و اتفاقاتی که در آن رخ دادند

فهرست مطالب

معرفیمعماریتاریخچه

معرفی

براساس مقاله استادیوم اولدترافورد کجاست باید بدانید که این استادیوم یکی از بی مثال ها در انگلیس بوده و قدمتش به چیزی حدود 100 سال می رسد. استادیوم اولدترافورد منچستر معماری بسیار خاصی دارد؛ بطوریکه آن را بعنوان یکی از بی نظیرترین شاهکارهای هنر معماری می شناسند. در این استادیوم چیزی حدود 75 هزار صندلی وجود داشته و این صندلی های قرمز رنگ بصورت یک دست چیده شده اند. این استادیوم را معمولا با نام تئاتر رویاها می شناسند و پذیرای بازی های خانگی باشگاه منچستر یونایتد و همچنین استادیوم محبوب این تیم است.

معماری

استادیوم اولدترافورد منچستر علاوه بر زمین فوتبال، معماری بی نظیری داشته و بناهای متعددی در گوشه کناره هایش بچشم می خورند. این مکان چیزی نزدیک به 74 هزار و 879 نفر ظرفیت داشته و پس از استادیوم ومبلی توانسته تا عنوان دومین استادیوم عظیم انگلستان را از آن خود کند. زمین چمن استادیوم چیزی حدود 105 متر طول و 68 متر عرض داشته و در زیرش از نوعی سیستم گرمایشی خاص استفاده شده که موجب می گردد تا در فصل سرد سال زمین یخ نزند.

در قسمت ابتدایی استادیوم، مجسمه ای واقع شده است که به سه گانه یونایتد معروف است. این مجسمه بطرز ماهرانه ای ساخته شده و تصویر سه بازیکن مشهور تیم منچستر یونایتد به نامهای دنیس لا، جورج بست و بابی چارلتون است. از دیگر مشخصه های اصلی و مهم این استادیوم هم می توانیم به مجسمه سر مت بازبی، تابلوی عظیمداشت قربانیان سقوط هواپیمای مونیخ و برج ساعت هابلوت اشاره کنیم. زمینش دارای چهار بخش شرقی، غربی، شمالی و جنوبی بوده و بخش جنوبی را صندلی بابی چارلتون و بخش شمالی را محل سر الکس فرگوسن نامگذاری نموده اند.

تاریخچه

استادیوم اولدترافورد در عمر حدودا صد ساله اش، وقایع مختلفی را به خود دیده است؛ برای مثال، در زمان جنگ دنیای دوم از این استادیوم بعنوان انبار تجهیزات نظامی استفاده می کردند و حتی در این دوره بارها مورد هدف بمباران نهاده شد. از دیگر وقایعی که می توانیم به آن اشاره کنیم، حادثه غم انگیز سقوط هواپیمای مونیخ در سال 1958 بوده که در این پرواز، تمامی پرسنل تیم حضور داشتند.

از شادی هایی که این استادیوم شاهدش بوده، می توانیم به قهرمانی های متعدد باشگاه منچستر یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ برتر انگلیس و حتی جام باشگاه های دنیا اشاره نماییم. قابل ذکر است که استادیوم اولدترافورد در طی چند سالی که از زمان ساختش می گذرد، بارها بازسازی شده و تغییرات بسیار زیادی در آن اجرا شده اند. طراحی این استادیوم توسط شخصی به نام آرچیبالد لیچ اولدترافورد که یک معمار اهل اسکاتلند بود، انجام شد. معماری و ساخت این استادیوم پس از حدود یک سال به اتمام رسید و افتتاحش در سال 1910 با بازی بین دو تیم لیورپول و منچستریونایتد انجام شد. در زمان ساخت، جان هنری دیویس مدیریت باشگاه منچستر یونایتد را برعهده داشت که برای ساخت این استادیوم سرمایه بسیار زیادی را مدنظر قرار داد.

منبع: همگردی

به "آشنایی با استادیوم اولدترافورد منچستر و اتفاقاتی که در آن رخ دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با استادیوم اولدترافورد منچستر و اتفاقاتی که در آن رخ دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید