اولین جام مهم فصل ، این جدال را از دست ندهید

به گزارش وبلاگ ماکارون، امشب مسابقات رسمی فصل 24 -2023 در اروپا با دیدار سوپرجام انگلیس موسوم به کامیونیتی شیلد بین تیم های منچسترسیتی و آرسنال آغاز می شود.

اولین جام مهم فصل ، این جدال را از دست ندهید

به گزارش وبلاگ ماکارون، البته سوپرجام هلند پیش از این انجام شد و آیندهوون یک بر صفر فاینورد را شکست داد و به قهرمانی رسید، اما هلند جزو 5 لیگ برتر اروپا نیست. منچسترسیتی، برنده سه گانه فصل پیش به این دلیل که هم در لیگ قهرمان شده بود هم در جام حذفی، امشب در ساعت 18:30 به وقت تهران با نایب قهرمان لیگ یعنی آرسنال بازی می کند تا تکلیف نخستین جام این فصل در انگلستان روشن شود.

  • احتمال برد من سیتی 54.6 درصد و آرسنال 21.8 درصد است.
  • این سومین دیدار کامیونیتی شیلد بین منچسترسیتی و آرسنال خواهد بود.
  • آرسنال 2بازی قبلی را برده بود؛ 4بر صفر در هایبری در سال 1934 و 3 بر صفر در ورزشگاه ومبلی در سال 2014.
  • ومبلی که ورزشگاه ملی انگلیس است، برای آرسنالی ها شگون دارد. آرسنال فقط 2 بازی از 15 بازی اخیر خود در ومبلی در همه رقابت ها را باخته است (9 برد و 4 تساوی) که هر دوی آن شکست ها در فوریه 2018 (در برابر تاتنهام در لیگ برتر و منچسترسیتی در فینال جام اتحادیه) رخ داد.
  • تا به امروز 7بار تیمی که دوگانه (یا سه گانه) را برده، با نایب قهرمان لیگ در کامیونیتی شیلد بازی کرده است. در 5مورد از آن تیم قهرمان دوگانه، سوپرجام را هم فتح کرده و 2بار نایب قهرمان لیگ به قهرمانی رسیده است. تیم هایی که پس از کسب دوگانه یا سه گانه پیروز به کسب سوپرجام نشدند، به ترتیب منچستریونایتد در سال 1999 (شکست از آرسنال) و چلسی در سال 2010 (شکست از یونایتد) بودند.
  • سیتی یک رکورد استثنایی در برابر آرسنال دارد و در سال جاری 3 بار تیم میکل آرتتا را شکست داده است؛ 2بار در لیگ برتر و یک بار در جام حذفی. سیتی تحت هدایت پپ گواردیولا، در 16 بازی از 19 دیدار خود با آرسنال پیروز شده است؛ ازجمله هر 7بازی آخر با نتیجه مجموع 21 بر 4.
  • هر2 برد آرسنال مقابل سیتی گواردیولا، در ورزشگاه ومبلی، در نیمه نهایی جام حذفی در سال های 2017 و 2020 به دست آمده است.
  • کوین دی بروینه و ناتان آکه پیروزی در دیدار محبت آمیز هفته گذشته مقابل بایرن مونیخ در سئول را از دست دادند. دی بروینه در 8بازی اخیر خود مقابل آرسنال در تمامی رقابت ها روی 8گل تأثیر مستقیم داشته (6گل و 2پاس گل)، ازجمله روی 5گل در 2بازی اخیرش. او همچنین در 8بازی باشگاهی اخیر خود در ومبلی روی 6گل نقش داشته (یک گل و 5پاس گل). این بلژیکی هر دو گل سیتی را در پیروزی فینال جام حذفی مقابل منچستریونایتد در ژوئن به ثمر رساند. هواداران آرسنال از غیبت احتمالی او شاد خواهند شد.
  • در اردوی آرسنال هم گابریل ژسوس به دلیل مصدومیت زانو غایب است. ژاکا که تیم را ترک کرده (لورکوزن) دیگر بازیکن غایب از ترکیب آشنای قبلی برای این دیدار است.
  • سیتی پیش از این در سال 2023 توانسته 3بار آرسنال را شکست بدهد و این می تواند چهارمین پیروزی متوالی آنها باشد. 2تیم دوباره در ماه اکتبر همین سال در لیگ به مصاف یکدیگر می روند و درصورت پیروزی در این دو دیدار، من سیتی می تواند به رکورد عجیب و تاریخی 5برد در یک سال تقویمی مقابل آرسنال دست یابد.
  • سیتی فصل گذشته را با فرمی استثنایی به سرانجام رساند و آرسنال را در لیگ برتر پشت سر گذاشت و در عین حال فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را نیز به ترتیب در برابر منچستریونایتد و اینترمیلان برد. آنها در مراحل آخر 2022-23 کاملا غیرقابل توقف به نظر می رسیدند. فصل پیش اما در همین مسابقه پیش فصل سوپرجام 3بر یک به لیورپول باخته بودند.
  • مصدومیت ویلیام سالیبا در سرانجامی فصل پیش قهرمانی را از آرسنال که مدت های طولانی در صدر جدول قرار داشت، گرفت. حالا آنها یک مدافع از آژاکس به نام تیمبر خریده اند.
  • پپ گواردیولا در جدیدترین مصاحبه خود کار را برای بایرن مونیخ و بارسلونا، مشتریان واکر و برناردو سیلوا سخت کرد؛ پیدا کردن جایگزین برای این دو بازیکن بسیار سخت خواهد بود. تمام تلاش خود را برای حفظ آنها انجام خواهیم داد. بارسلونا در حال آماده سازی پیشنهاد 65+10میلیون یورویی برای جذب برناردو سیلوا به منچسترسیتی است. خود بازیکن از پارسال برای این انتقال لحظه شماری می کرد.
  • خوانما لیلو، دستیار قبلی پپ در منچسترسیتی به این تیم بازگشت و برای فصل 24-2023 در کادر مربیگری خواهد بود. او که سال 2020 به منچسترسیتی آمده بود، فصل گذشته سرمربی السد بود و سال جاری دوباره به سیتی بازگشت.
منبع: همشهری آنلاین

به "اولین جام مهم فصل ، این جدال را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جام مهم فصل ، این جدال را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید