برترین موزه هایی که در سال 2023 افتتاح می شوند

به گزارش وبلاگ ماکارون، اگر از دنبال کننده های جدی فرهنگ و تاریخ هستید و دوست دارید از جدیدترین موزه های دنیا بازدید کنید، پس در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا به معرفی برترین موزه هایی بپردازیم که در سال 2023 میلادی یا سال های پس از آن افتتاح خواهند شد.

برترین موزه هایی که در سال 2023 افتتاح می شوند

1. موزه بزرگ مصر

Grand Egyptian Museum, Giza, Egypt

موزه بزرگ مصر (Grand Egyptian Museum) قرار است پس از مدت ها انتظار، پایان در اواخر سال 2023 میلادی در جیزه مصر افتتاح گردد که به بزرگترین موزه باستان شناسی در دنیا تبدیل خواهد شد. این موزه نه تنها بیش از 50000 اثر باستانی را به نمایش خواهد گذاشت بلکه بیش از 5600 شیء از مقبره توتنخ آمون را که قبلا هرگز دیده نشده اند را در معرض نمایش قرار خواهد داد. در اینجا بعلاوه موزه بچه ها نیز واقع شده است که جوان ترها می توانند در آنجا درباره تاریخ مصر بیشتر یاد بگیرند.

2. موزه منچستر

Manchester Museum, England, UK

موزه منچستر (Manchester Museum) یک موزه تازه افتتاح شده نیست و پس از اینکه تغییرات و بازسازی های بسیار زیادی به ارزش بیش از 17.8 میلیون دلار روی آن صورت گرفت، به تازگی دوباره افتتاح شده است. فضای تازه و دوست داشتنی این نمایشگاه اکنون دارای دو طبقه است که شامل سالن نمایشگاه، گالری تعلق (Belonging Gallery)، گالری آسیای جنوبی (South Asia Gallery) و گالری فرهنگ چینی لی کای هونگ (Lee Kai Hung Chinese Culture Gallery) است.

3. موزه فوتبال برای ولز

Football Museum for Wales - Wrexham Heritage, Wales, UK

ورکسام مرکز فوتبال ولز به شمار می رود و قدیمی ترین باشگاه حرفه ای فوتبال در ولز را درون خودش جای داده است و حالا قرار است موزه فوتبال برای ولز (Football Museum for Wales) در آنجا افتتاح گردد. توسعه این موزه در جریان است و قرار است در سال 2024 میلادی افتتاح گردد و در آنجا به آنالیز تاریخ فوتبال ولز از باشگاه های پایه تا تیم ملی پرداخته خواهد شد.

4. گالری نینتندو

Nintendo Gallery, Kyoto, Japan

گالری نینتندو (Nintendo Gallery) هنوز در مراحل بسیار اولیه توسعه واقع شده است اما شرکت نینتندو میخواهد تا محل کارخانه سابق خودش را به یک موزه تبدیل کند که فعلا به عنوان گالری نینتندو شناخته می گردد. این موزه قرار است در سال 2024 میلادی افتتاح گردد و در محل کارخانه سابقه این شرکت در کیوتو واقع شده است و تاریخچه ساخت اسباب بازی و بازی ها به وسیله این شرکت را به نمایش در خواهد آورد و شامل تاریخچه ساخت کارت هانافودا در سال 1889 میلادی است.

5. خانه میراث آفریقاتاون و مرکز استقبال آفریقاتاون

Africatown Heritage House & The Africatown Welcome Center, Mobile, Alabama, USA

با بازدید از خانه میراث آفریقاتاون و مرکز استقبال آفریقاتاون (Africatown Heritage House & The Africatown Welcome Center) می توان به درک بهتری از تاریخچه آفریقایی آمریکایی دست پیدا کرد، موزه ای که در شمال شهر موبایل در آلاباما واقع شده است و قرار است پس از تأخیرهای فراوان در ماه ژوئیه سال 2023 میلادی افتتاح گردد. در اینجا آثاری از کشتی بدنام کلوتیلدا به نمایش گذاشته خواهد شد، آخرین کشتی برده شناخته شده که در سال 1860 و حدود 52 سال پس از غیرقانونی شدن تجارت بین المللی برده وارد ایالات متحده آمریکا شد.

6. موزه ریگان وست

REGAN Vest, Jutland, Denmark

موزه ریگان وست (REGAN Vest) یکی از نوترین جاذبه های برجسته دانمارک به شمار می رود که در ماه فوریه سال 2023 میلادی افتتاح شده است. این موزه درون یک پناهگاه جنگ سرد واقع شده است که در دهه شصت میلادی درون جنگل رولد اسکوف در شمال جوتلند ساخته شده و حدود 60 متر زیر زمین واقع شده است و به بازدیدنماینده ها این فرصت را می دهد تا شاهد طراحی داخلی آن باشند. ساختمان نو نمایشگاه در بالا واقع شده است و دیدگاه های متفاوتی از جنگ سرد را به نمایش می گذارد.

7. موزه آشیانه آملیا ارهارت

Amelia Earhart Hangar Museum, Kansas, USA

موزه آشیانه آملیا ارهارت (Amelia Earhart Hangar Museum) در ماه آوریل سال 2023 میلادی افتتاح شده و در فرودگاهی به همین نام در آچیسون در حدود 80 کیلومتری از شهر کانزاس واقع شده است. در اینجا 14 نمایشگاه تعاملی وجود دارد که از صنعت هوانوردی آمریکایی تجلیل می نمایند و شامل آنالیز زندگی اولین زنی است که به صورت انفرادی از اقیانوس اطلس پرواز کرد و زندگی خودش را در آچیسون سپری نموده بود. در مرکز این موزه نیز آخرین Lockheed Electra 10-E به نام موریل (Muriel) واقع شده است که مشابه هواپیمایی است که آملیا ارهارت در آخرین پرواز خود استفاده کرد.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "برترین موزه هایی که در سال 2023 افتتاح می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین موزه هایی که در سال 2023 افتتاح می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید