آمریکا با برخورد سیاسی در بحران کرونا مردود شد

به گزارش وبلاگ ماکارون، محمد شریعتمداری در اجلاس دنیای سازمان بین المللی کار گفت: یکی از دولت هایی که با شیوع ویروس یکجانبه گرایی در دنیا در این آزمون نمره نا مناسبی گرفت دولت آمریکا بود که با برخورد سیاسی با این بحران عملاً مردود شد.

آمریکا با برخورد سیاسی در بحران کرونا مردود شد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ماکارون، به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شریعتمداری در این نشست توضیح داد: با کدام اصل اخلاقی این موضوع قابل توجیه است که جهت دسترسی یک ملت بویژه آسیب پذیر ترین اقشار یک جامعه مانندزنان، کارگران و بچه ها به دارو و تجهیزات پزشکی به بهانه های واهی تحریم و مسدود گردد. دنیا بداند مردم ایران در این ایام تحت شدیدترین رژیم تحریم ها با این ویروس جنگیده اند وخوشبختانه نظام درمان، سلامت و نیز اقتصاد ما در سخت ترین شرایط توانسته است این بحران را با موفقیت مهار کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بااشاره به اینکه ویروس کووید 19 نه فقط تاب آوری نظام های سلامت را، بلکه تاب آوری نظام های مالی- اجتماعی همه کشور ها را بدون تبعیض به چالش کشید اضافه کرد: کووید 19 بر ما مسلم کرد دنیا نتوانسته است در جهت امنیت، عدالت و ثبات واقعی گام بردارد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در سخنانی در این اجلاس توضیح داد: تبعات و پیامد های مالی ویرانگر این بیماری به واسطه تشدید کاستی های پیشین نظام های مالی اجتماعی کشور ها در زمینه کار شایسته، کار و اقتصاد غیررسمی، زنجیره های تامین ناپایدار، نظام حمایت و تامین اجتماعی ناکافی، فقر و تبعیض گسترده بود که بروز کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه بیماری کویید 19 درست در شرایطی همه دنیا را درنوردید که بسیاری تصور می کردند بشر به مدد دانش توسعه یافته پزشکی و نظام های سلامت پیشرفته از دوره همه گیری ها عبور نموده گفت: انتشار سریع این بیماری در اقصی نقاط دنیا نشان داد نه تنها بشر در قبال چنین بحران هایی مصون نیست، بلکه تا چه اندازه فاقد آمادگی و آسیب پذیر است.

وی در این اجلاس با اشاره به اینکه درس آموخته های کشور ها از این بحران منبع ارزشمندی برای رسیدن به چارچوب همکاری مشترک در بین کشور های منطقه و نیز دنیا برای پیشگیری از بروز چنین بحران هایی است تاکید نمود: ضرورت دارد این چارچوب همکاری به حوزه مدیریت بحران و بازسازی پس از آن تسری پیدا کند.

وی توضیح داد: سازمان های بین المللی به ویژه سازمان بین المللی کار در این ارتباط نقش کلیدی دارند و ضرورت دارد بخشی از ماموریت خود را در همین ارتباط تعریف نمایند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اکنون کشور ها در مراحل مختلف مدیریت این پاندمی هستند، گفت: آنچه مسلم است ناهمزمانی ورود کشور ها به این مراحل می تواند در صورت فقدان یک نظام همکاری چندجانبه گرا و هماهنگ منجر به تداوم بحران گردد. بنابر این از هم اکنون باید اقداماتی برای مصون سازی بازار کار کشور ها در برابر بحران های همه گیر مشابه در سازمان بین المللی کاربرای ساختن دنیای کار مقاوم تر، فراگیر تر و پایدار تر همزمان با بهبود و بازیابی کشور های عضو از اثرات منفی پاندمی کووید 19 شروع گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران با جدیت موضوع را در همه ابعاد انسانی، اجتماعی، مالی، درآمدی و حمایتی مورد توجه ویژه قرار داده است توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران متناسب با محور های مورد تاکید اعلامیه سده در خصوص آینده کار، در چهار بخش تقویت اقتصاد و اشتغال، پشتیبانی از بنگاه ها، مشاغل و درآمد ها، حمایت از کارگران در محل کار و کفتگوی اجتماعی برای یافتن راه چاره ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه ما نه فقط باور، بلکه اعتقاد داریم که ساختن دنیایی بهتر برای کار شایسته و سعادت پایدار بشر از جهت دوستی، صلح و امنیت پایدار در دنیا میسر است گفت: شیوع بیماری کرونا بار دیگر پیوستگی و درهم تنیدگی سرنوشت بشر را صرف نظر از قمویت، دین، نژاد و رنگ پوست نشان داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آمریکا با برخورد سیاسی در بحران کرونا مردود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با برخورد سیاسی در بحران کرونا مردود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید