آودییف: انقلاب اسلامی تاریخ خاورمیانه را تغییر داد

به گزارش وبلاگ ماکارون، گنادی آودییف رئیس اداره امور بین الملل حزب لیبرال دمکرات روسیه گفت: انقلاب اسلامی به ایران در تمام عرصه ها استقلال داد به طوری که ایران هم اکنون از معدود کشور های مستقل دنیا است.

آودییف: انقلاب اسلامی تاریخ خاورمیانه را تغییر داد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماکارون، گنادی آودییف مشاور ارشد ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات (یکی از چهار حزب مهم حاضر در مجلس روسیه) و از اعضای هیات علمی انستیتو تمدن دنیای مسکو روز شنبه گفت که امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی تحت پرچم استقلال ملت ایران، انقلاب اسلامی را رهبری نموده و آن را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: امروز ایران از معدود قدرت های مستقل در دنیا است که سیاست های خود را بطور مستقل و بدون تحمیل مواضع از سوی قدرت های دیگر تنظیم و اجرا می نماید.

مشاور ارشد رهبر حزب لیبرال دمکرات می گوید: روسیه به همکاری با ایران در عرصه های مختلف بویژه در حوزه های سیاسی، مسائل ژئوپلیتیکی و حل و فصل مسائل منطقه دریای خزر و قفقاز اهمیت فراوان قائل است و به همین دلیل شاهد ملاقات های منظم بین مقام های دو کشور هستیم که حتی در دوره شیوع همه گیری ویروس کرونا نیز متوقف نشده است.

آودییف در باره روابط راهبردی ایران و روسیه گفت: این روابط بویژه در دو دهه اخیر گسترش فراوان یافته است و امروز دو کشور به سطحی از مشارکت راهبردی رسیده اند و مقامات تهران و مسکو ضرورت گسترش همکاری ها در حوزه های مهمی همچون انرژی، ساخت نیروگاه های فراوری برق، حمل و نقل و فناوری های پیشرفته را درک می نمایند.

انقلاب اسلامی با پشتوانه مردم ایران پیروز شد

آودییف که در زمان اتحاد جماهیر شوروی سال ها رایزن فرهنگی آن ابرقدرت در ایران بود، می گوید انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه مردمی و حمایت اقشار مردم ایران پیروز شد.

وی در خصوص روز های نخست انقلاب اسلامی و خاطرات خود از آن روز ها گفت: من واقعا خوشبخت هستم که در بحبوحه انقلاب اسلامی در ایران بودم و از نزدیک شاهد این واقعه مهم تاریخی و موج میلیونی مردم در خیابان های تهران بودم که در حمایت از انقلاب و امام خمینی (ره) رهبر آن علیه رژیم شاه راهپیمایی می کردند.

رایزن فرهنگی اتحاد جماهیر شوروی سابق در ایران خاطر نشان کرد: من آن موقع به همراه همسرم که نماینده یک نشریه ویژه زنان بود در تهران بسر می بردم و همسرم در خصوص انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) اشعاری نوشت که این اشعار در کتابی گردآوری و چاپ و منتشر شده است.

وی اضافه کرد: در آن موقع همه مردم در تهران به همراه ساکنان شهر های مختلف ایران مانند مشت محکم منسجم شده بودند که از شاه می خواستند تا مسند حکومت را ترک کند و از سوی دیگر حکومت جدید بر اساس اصول اسلامی بوجود بیاید. در این عرصه نیروی محرکه اصلی را جوانان ایفا می کردند.

وی ادامه داد: جوانان بویژه در نزدیکی دانشگاه تهران مستقر شده و همه کاروان های مردمی در آن جهت منسجم شده و همانند سیل انسانی به سوی میدان آزادی روان می شدند. من در خیابان وصال شیرازی و جمهوری اسلامی (نادری سابق) در مرکز تهران از نزدیک شاهد شور و شوق وصف نشدنی مردم در حمایت از انقلاب خود بودم.

مقام حزبی روس گفت: هیچکس نمی توانست به این خوبی مردم را سازماندهی کند و در واقع مردم خودشان را سازماندهی نموده بودند و این وضع و اقتدار مردم باعث شد که نیرو های ارتش در برابر نیروی مردمی تسلیم شوند و پایه های رژیم شاه بطور کامل فرو ریخت.

انقلاب اسلامی تاریخ خاورمیانه را تغییر داد

عضو هیات علمی انستیتو تمدن های دنیای روسیه در ادامه گفت: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را ارزیابی کنیم، آن را می توان مهم ترین رویداد قرن بیستم خواند که جریان تاریخ در کشور های منطقه خاورمیانه را تغییر داد.

کارشناس روس گفت: انقلاب اسلامی ابعاد بسیار گسترده ای دارد که پایه و اساس آن بر حمایت مردم راسخ شده است و کارشناسان هنوز نتوانسته اند آن را بطور کامل و به درستی ارزیابی نمایند.

وی ادامه داد: در دوره اتحاد جماهیر شوروی در آن کشور می گفتند که انقلاب را فقط می توان بر اساس ایدئولوژی کمونیستی و مارکسیستی به پیروزی رساند. اما انقلاب اسلامی نشان داد که با نیروی دیگری می توان مردم را متحد کرد و انتها این امر تحقق یافت و رژیم شاه با حمایت مردم ایران سرنگون شد.

به گفته آودییف، انقلاب اسلامی حرکت بزرگی است که باعث رهایی ملت های خاورمیانه از زیر یوغ و سلطه آمریکا می گردد. امام خمینی (ره) توانست مردم ایران را متحد کند و همه نیروی انقلاب را برای سرنگون کردن رژیم شاه و برقراری دمکراسی بکار برد و همین مردم ایران از ثمرات این انقلاب بهره می برند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آودییف: انقلاب اسلامی تاریخ خاورمیانه را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آودییف: انقلاب اسلامی تاریخ خاورمیانه را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید