اخطار: با عبور از این نقاط مخفی وارد دنیا دوم می شوید!

به گزارش وبلاگ ماکارون، منطقه ها اسرارآمیز دنیا

ناراکا، زیبالبا… اگر چه نام ها با هم فرق دارد اما در چند جای این کره خاکی، منطقه ها اسرارآمیز دنیا نهفته اند، منطقه های که معنا و مفهوم دنیایی دیگر در زیر دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم را دارند، دنیایی که در آن روح مردگان وجود دارد و حتی ممکن است در آن شکنجه شوند. تصمیم گرفتیم تا سری به این مکان ها بزنیم اما یادتان باشد: اگر تصمیمتان را گرفتید تا از هر کدام از این مکان ها تماشا کنید، هیچ ضمانتی برای برگشت شما وجود ندارد مخصوصا اگر بخواهید کوشش کنید تا به رمز و رازهای آن ها پی ببرید. یادتان باشد به شما اخطار دادیم…. برای دانستن منطقه ها اسرارآمیز دنیا با خبرنگاران همراه شوید:

اخطار: با عبور از این نقاط مخفی وارد دنیا دوم می شوید!

غارهای دماغه ماتابان در یونان | Cape Matapan Caves

اولین مورد از این منطقه ها اسرارآمیز جهان ورود به جهنمی قدیمی است: جایی به نام غارهای دماغه ماتاپان که در جنوبی ترین نقطه یونان واقع شده است. این دماغه در واقع در انتهای شبه جزیره ای که به مانی هم معروف است قرار گرفته است و غارهای آن هم سطح با دریا و در یک صخره هستند که البته این یکی از چند ورودی به امپراطوری سایه ها مربوط به دوران روم باستان است. این باور وجود دارد که این غار در واقع دری به اقامتگاه Hade، از اساطیر یونان است. این محل بعلاوه در گذشته به عنوان عبادتگاه مورد استفاده بوده است و در همان ورودی غار می توان این عبادتگاه ها را دید مطمئنا راز و اسرار بسیاری در دیوارهای این غارها نهفته است و گفته می شود که راهی در اعماق آن وجود دارد که شما را به جهانی دیگری می برد. امروزه هم بازدید نماینده ها می توانند از این مکان تماشا نمایند ولی کسی تا به حال این راه را نرفته است.

هکلا در ایسلند | Hekla

دومین مورد از منطقه ها اسرارآمیز جهان، جایی به نام هکلا است که منطقه ای آتشفشانی در کوه های جنوبی ایسلند است و به آن دروازه ای به جهنم گفته می شود. از سال 874 بعد از میلاد مسیح بیش از 20 فوران آتشفشانی جدی در این منطقه رخ داده است.

در سال 1341، یک کتاب ایسلندی که در واقع کتابی دست نویس بود، دسته بزرگی از پرنده ها را توصیف می کرد که بر بالای دهانه آتشفشان بر پرواز بودند و این باور به وجود آمد که این ها ارواح افراد نفرین شده هستند.

از سال 874 بعد از میلاد مسیح، بیشتر از 20 فوران آتفشانی در این کوه رخ داده است، البته در سال های اخیر هکلا آرام بوده است. امروزه شایعات زیادی وجود دارد که می گویند هر ساله ساحران بزرگی در دهانه آتشفشان جمع می شوند و فعالیت های مرموزی انجام می دهند. هیچ کسی به دهانه این آتشفشان نمی رود، شما فکر می کنید جراتش را داشته باشید؟

شهر ارواحی فنگدو در چین | Fengdu City of Ghosts

در کشور چین شهرهای اسرارآمیز زیادی وجود دارد اما بدون شک یکی از خوفناک ترین آن ها می تواند فنگدو باشد، شهری جهنمی که پر از ارواح خبیث است. مردم بر این باورند که این ارواح به جایی به نام ناراکا که جایی جهنمی است می فرایند. در واقع بازدید نمایندگان فنگدو برای چند لحظه ای هم که شده خودشان را مهمان جهنم می نمایند!

در این شهر مجسمه ها و تندیس های زیادی وجود دارد که نشان دهنده عذاب های الهی هستند، خیابان ها و میدان های آن از این مجسمه ها پر است. به طور خلاصه، فنگدو از مکان های اسرارآمیز جهان است که بیشتر جاذبه های آن، تم جهنمی و ارواح در حال شکنجه را نشان می دهد. اما مطمئنا اصلی ترین تماشای فنگدو مجسمه ای، مجسمه پادشاه ارواح است که روی تپه ها و از جنس صخره است و به گونه ای است که صورت آن رو به شهر است. این مجسمه 138 متر ارتفاع دارد و بزرگ ترین مجسمه صخره ای جهان است.

جهنم های شهر بپو ژاپن | Beppu

مقصد بعدی ای که قصد داریم بعه آن سفر کنیم، جایی به نام بپو در ژاپن است که به جای 1 جهنم، 9 جهنم دارد! البته این شهر به میزان دیگر جاذبه ای این لیست اسرارآمیز نیست ولی به نوبه خود یک جهنم واقعی است. چشمه های آب گرمی در این شهر وجود دارد که آب آن ها به راحتی می تواند یک تخم مرغ را آبپز کند! با این حال اگر خود را خیلی پر دل و جرات بدانید شاید بدتان نیاید یکی از آن ها را امتحان کنید.

تعداد چشمه های آب گرم در شهر بپو زاپن به میزان ای زیاد است که وقتی از نمای به بالا به این شهر نگاه می کنید می بینید که از کل شهر دود بلند می شود.

غار زیبیل در ایتالیا | Cave of the Sibyl

مقصد آخر ما به سوی جهنم، شاید قدیمی ترین مورد از منطقه ها اسرارآمیز جهان در این لیست باشد: جایی شیطانی است که به امپراطوری رم باستان نسبت داده شده است و ظاهرا تاریخ آن به 2000 سال قبل برمی شود. یکی از نویسندگان، این غار را غاری با صدها ورودی توصیف نموده است که همه آن ها راه را به جهانیی دیگر در زیر زمین باز می نمایند! ویرجیل شخصی است که درباره این غار نوشته و می گوید: دروزاه های جهنم صبح و شب باز هستند…

ویرجیل این نوشته ها را در قرن یکم قبل از میلاد مسیح نوشته است. این غار در ایتالیا و در شهر ناپل واقع شده است و در حال حاضر هم این امکان برای گردشگران وجود دارد که خودشان از غار تماشا نمایند و صداهای اسرارآمیزی که گفته می شود شبانه روز در آن شنیده می شود را بشوند. بسیاری این مکان را یکی از تسخیر شده ترین مکان های جهان می دانند.

منبع: atlasobscura.com

منبع: الی گشت

به "اخطار: با عبور از این نقاط مخفی وارد دنیا دوم می شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخطار: با عبور از این نقاط مخفی وارد دنیا دوم می شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید