از چشم این آدم ها شیر بیرون می آید

به گزارش وبلاگ ماکارون، در جهان انسان های عجیب با توانایی های خارق العاده ای پیدا می شوند؛ انسان هایی که به خاطر همین توانایی های منحصربه فردشان به کتاب رکوردهای جهانی راه پیدا می نمایند.

از چشم این آدم ها شیر بیرون می آید

به گزارش وبلاگ ماکارون، این بار افراد شگفت انگیزی را معرفی می کنیم که می توانند شیر و آب را از چشمان خود مثل یک فواره با فشار بیرون بریزند. پزشکان مختلفی در باره این توانایی عجیب تحقیق نموده اند و فرضیه های زیادی در این باره مطرح شده است. نکته قابل توجه اینجاست که این افراد از توانایی عجیب خود ناراحت نیستند بلکه این توانایی های فوق العاده برای آنها از طریق ای تبدیل شده که نام آنها را در سراسر جهان مطرح کند.

مایک مورال یکی از مشهورترین افرادی است که با این توانایی عجیب اسمش را سر زبان ها انداخت. این مرد کلمبیایی با انجام کاری شگفت انگیز نظر تمام رسانه ها را به خود جلب کرد. او می توانست به راحتی شیر را با فشار از چشمش به بیرون پرتاب کند.

در هفتم دسامبر سال 2001 او پیروز شد شیر را از چشم خود به اندازه 2 متر و 50 سانتی متر، مثل یک فواره به بیرون پرتاب کند و مدتی بعد در مقابل دید میلیون ها بیننده شگفت زده تلویزیون فرانسه، این رکورد را افزایش داده و شیر را به فاصله دو متر و 62 سانتی متری اش پرتاب کرد و این بار مسؤولان گینس که در آنجا حضور داشتند و همه چیز را از نزدیک دیدند، نام او را در کتاب رکوردهای جهانی وارد کردند. همین موقع بود که به او لقب مرد شیری داده شد.

بعد از گذشت پنج سال، در دوم مارس سال 2006 وقتی مایک آگهی یک مسابقه بی سابقه را که از طرف شرکت مایکروسافت ترتیب داده شده بود و درباره کسانی بود که توانایی های عجیب دارند، دید تصمیم گرفت که در این مسابقه شرکت نموده و رکورد قبلی خود را که در سال 2004 از طریق ایلکر ییلماز ربوده شده بود، دوباره از آن خود کند.

بنابراین به پاریس رفت و در این مسابقه که حدود 9 میلیون نفر دیدنچی داشت شرکت کرد. او تمام کوشش خود را برای شکستن این رکورد به کار برد اما نتوانست رکورد ییلماز را بزند. ولی مرد شیری ناامید نشده و با کوشش فراوان می خواهد جایگاهی را که خودش برای اولین بار در جهان تصاحب نموده بود دوباره به دست آورد.

رقیب شیری

اما کسی که توانست عجیب ترین رکورد جهان را در این زمینه از آن خود کند، کسی نبود جز ایلکر ییلماز 32 ساله اهل استانبول ترکیه که در یک نمایش باور نکردنی شیر را با شدت زیاد از چشم خود خارج کرد. ایلکر برای این کارش یک روش منحصر به فرد دارد. او شیر را کف دستش می ریزد و از طریق بینی خود بالا می کشد و پس از مدتی پلک چپش را پایین می کشد و شیر را با فشار از آن خارج می نماید.

فشار بیرون پاشیدن این شیر آن قدر زیاد است که شیر تا مسافت دو متر و 79سانتی متری پرتاب می گردد. ایلکر با این حرکت توانست رکورد قبلی پرتاب شیر از چشم را که از طریق مایک مورال زده شده بود بشکند و اسمش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

ایلکر ییلماز می تواند شیر را تا 2مترو 79سانتی متر از چشم خود پرتاب کند

ایلکر می گوید: خوشحالم که توانستم نام کشورم را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانم؛ حتی اگر به خاطر بیرون آوردن شیر از چشم هایم باشد. من جزو آن دسته از افراد عجیبی هستم که در سراسر جهان وجود دارند و به خاطر این توانایی خاص نه تنها ناراحت نیستم بلکه خدا را شکر می کنم.

او شبانه روز تمرین می نماید تا بتواند شیر را از چشم راستش هم به بیرون پرتاب کند یا اینکه بتواند این کار را با هر دو چشمش به طور همزمان انجام دهد اما طبق معایناتی که یک متخصص چشم پزشک به نام دکتر مهیر کندوسیم اهل ترکیه روی چشم ییلماز انجام داده معین شده که حفره ای درست زیر پلک چپش وجود دارد که به بینی او منتهی می گردد و وقتی مایعات از بینی وارد می شوند می توانند در این حفره جمع شده و با یک فشار کوچک چشم خارج شوند که این حفره در چشم راست وجود ندارد. البته دکتر اطمینان داده که این یک بیماری نیست و هیچ ناراحتی ای برای او ایجاد نخواهد کرد.

ییلماز از زمان کودکی این توانایی را داشت که مایعات را از چشم های خود به بیرون پرتاب کند اما هیچ وقت از این موضوع برای معروفیت استفاده ننموده بود. تا اینکه در سال 2001 متوجه شد که شخص دیگری هم این توانایی را دارد و با بیرون پاشیدن شیر از چشمش توانسته نام خود را به عنوان رکورددار در جهان ثبت کند؛ بنابراین ییلماز هم تصمیم گرفت این کار را با شیر امتحان کند و پس از کمی کوشش توانست رکورد قبلی را بشکند.

او می گوید: از ابتدا نمی دانستم که صاحب توانایی منحصربه فردی هستم، تا زمانی که با دوستانم برای شنا به استخر می رفتیم، در آنجا متوجه شدم آبی که از دهان یا بینی ام وارد می گردد، به طرزی باور نکردنی ای از چشم هایم خارج می گردد. وقتی مایک را در تلویزیون دیدن کردم، با خودم گفتم من هم صاحب چنین قدرتی هستم پس می توانم این کاررا انجام دهم.

بعد از اینکه گینس نام او را به ثبت رساند، نام ییلماز در تمام جهان بر سر زبان ها افتاد و بیشتر برنامه های تلویزیونی خواستند که از او گزارشی تهیه نمایند. حتی تعدادی از شرکت های پخش شیر هم تمایل خود را برای پشتیبانی برنامه های او اعلام کردند. ییلماز حالا در صدد شکستن رکورد قبلی خود و ثبت رکورد جدیدی در جهانست.

منبع: همشهری آنلاین

به "از چشم این آدم ها شیر بیرون می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از چشم این آدم ها شیر بیرون می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید