کتاب

شعر عصر ما اسطوره محور و آلترناتیو نیست

سرویس ادبیات خبرنگاران؛ شعر در ایران، ریشه هایی به عمق تاریخ دارد و فراز و نشیب های متعددی را به خود دیده است، اما در عصر حاضر تحولات شعر و پذیرفتن مؤلفه های مدرن، دنیا شعر فارسی را با دگرگونی های ظاهری و باطنی کم سابقه ای روبه رو کرد.

26 شهریور 1402

استفاده از صندوق چوبی در دکوراسیون خانه

دکوراسیون خانه، علاوه بر ارائه زیبایی و ظاهری مجذوب کننده، باید به نیازهای عملکردی و کاربردی هم پاسخ دهد. استفاده از صندوق چوبی، به عنوان یک عنصر دکوراتیو و کاربردی، می تواند به طراحی داخلی خانه شما جلوه و زیبایی بیشتری ببخشد. در این مقاله، به آنالیز...

22 شهریور 1402

سرزمین نفرین شده طلسمت می نماید!

به گزارش خبرنگاران در بندرعباس، سبک جدیدی از رونمایی کتاب در آئین پرده برداری از اثر داستانی سرزمین نفرین شده در بندرعباس نیز اجرا شد.

2 شهریور 1402

برترین پاداش، توانستن است

خبرنگاران ، کتاب وصیت نامه شهدای مدافعان حرم از اداره کل اسناد و انتشارات (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و ویراستهٔ نسرین خادمی خالدی است و نشر شاهد آن را منتشر نموده است. آنچه در ادامه می خوانید وصیت نامه شهید سیدر ضا مراثی لیلان (15 فروردین 1348 - 23 تیر 1395)...

28 مرداد 1402

کتابی که شما را برای کاوش های عمیق در آثار ابن سینا آماده می نماید!

به گزارش خبرنگاران کتاب ابن سینا: درآمدی بسیار فشرده از سوی انتشارات پیتر آدامسون در سال 2023 منتشر شده است.

14 مرداد 1402

از چشم این آدم ها شیر بیرون می آید

در جهان انسان های عجیب با توانایی های خارق العاده ای پیدا می شوند؛ انسان هایی که به خاطر همین توانایی های منحصربه فردشان به کتاب رکوردهای جهانی راه پیدا می نمایند.

3 مرداد 1402

شروع امانت کتاب های طرح در مسیر دانایی بر بال کتاب در کردستان

حمیدرضا گوهری به خبرنگار خبرنگاران در کردستان، با اشاره به توزیع سه میلیون کتاب در بین مراکز کشور اظهار کرد: در راستای این اقدام ارزشمند که به همت مدیرعامل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کشور انجام شد، 90 عنوان کتاب و هشت هزار جلد کتاب و تفریح به استان...

2 مرداد 1402

پیغام سفر استراتژیست پیر آمریکایی به شرق آسیا

نورنیوز نوشت: به جای مانده های دوران ابرقدرتی آمریکا، امروز پیش و بیش از دیگران به این برآورد رسیده اند که دموکرات ها و جمهوری خواستار آمریکا در حال راهنمایی بازی خطرناکی در شرق آسیا هستند که قطعا عواقب و تبعات سختی برای ایالات متحده خواهد داشت.

30 تیر 1402

احمدرضا احمدی مرگ خود را روایت نموده بود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، امروز با شنیدن خبر درگذشت احمدرضا احمدی در کتابخانه کوچکم در پی کتابی از او گشتم؛ ناخودآگاه چشمم به کتابی افتاد که احمدی سال پیش نگارش نموده بود. این کتاب درباره نبودش در بین ما بود.

21 تیر 1402

دسترسی پژوهشگران به 10 هزار جلد کتاب در بخش مرجع کتابخانه مجلس

کیانوش بیاتی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، درباره بخش مرجع، تعداد مراجعه نمایندگان و بیشترین حضور و درخواست مخاطبان بخش مرجع کتابخانه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخش مرجع کتابخانه مجلس در حوزه علوم انسانی به مراجعان خدمات ارائه می نماید و مراجعه...

17 تیر 1402

آشنایی با اثرات و مراحل انفجار سلاح های هسته ای

در سلاح های هسته ای شکافت هسته ای، یا گداخت هسته ای برای تخریب استفاده می شود. بمب های اتمی که برمبنای گداخت کار می کنند نسل نوین بمب اتمی هستند و قدرتی بسیار بیشتر از بمب های شکافتی دارند.

5 تیر 1402

طرز تهیه کیک اسفنجی با آب، آب جوش، آب میوه

کیک اسفنجی از آن دسته کیک ها است که به راحتی با روش های متفاوت می توان آن را آماده کرد. در دنیای شیرینی پزی این کیک خوشمزه را هم با فر و هم در قابلمه می توان آماده کرد. جدا از روش های متفاوت پخت کیک اسفنجی به طرز تهیه های متفاوت آن هم می توان اشاره نمود. استفاده...

4 تیر 1402

پشت پرده حضور نابازیگرانی که با رابطه وارد می شوند ، چرا سریال های امروز خیابان خلوت کن نیستند؟

صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از ناراحتی ها و گلایه هایش می گوید که نابازیگرها را بیشتر به کار گرفتند و آنها آمدند و کاراکترها را نابود کردند.

30 خرداد 1402

نگاهی به یکاترینا یکی از سکانداران شوروی در عصر استالین

به گزارش خبرنگاران، نشر فرهنگ معاصر کتاب یکاترینا به قلم ناتالیا کارنیوا، نویسنده و پژوهشگر اهل روسیه با برگردان فارسی فرزانه شفیعی را به چاپ رساند.

19 خرداد 1402

اجرای طرح رابطان کتاب در خرمدره

لیلا صباغی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و فعالیت رابطان کتاب ادارات، فرصت ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

6 خرداد 1402

نام خلیج فارس روی میز بنیانگذار امارات؛ یک عکس تاریخی

در سال 1976 میلادی (1354 شمسی) شیخ زاید بن سلطان، حاکم ابوظبی و بنیان گذار امارات، با سه نفر از فضانوردان ماموریت آپولو 17 ملاقات کرد. آپولو 17 آخرین ماموریتی بود که انسان را به روی ماه فرستاد. این ملاقات به وسیله فاروق الباز، دانشمند مصری-آمریکایی علوم فضایی...

24 اردیبهشت 1402

ارائه خدمات رایتل در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب

رایتل با هدف ارائه خدمات مطلوب به بازدیدکنندگان با شعار به صرفه ترین سیم کارت کشور، در این دوره از نمایشگاه حضور یافته است.

22 اردیبهشت 1402

ایده خوب نمایشگاه مجازی فرصتی برای ناشران و مخاطبان کتاب است

فاطمه لطفی در گفت و گو با خبرنگاران در ساری اظهار کرد: انتشارات شمال پایدار در شانزدهمین سال فعالیت خود واقع شده است و تا به امروز در 12 دوره حضوری و چهار دوره مجازی در نمایشگاه کتاب تهران حضور است.

14 اردیبهشت 1402

این مرد در 90سالگی پدر شد

پیر و پاتال های جهان گاهی آن قدر عجیب و غریب می شوند که می توانند نامشان را در خاطر تمام مردم جهان ثبت نمایند!

12 اردیبهشت 1402

معرفی برترین مراکز خرید در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی از آن کشورهایی است که علاوه بر طبیعت و سافاری، مراکز خریدش هم بی نظیر است. قصد سفر به آفریقای جنوبی را دارید و می خواهید با مراکز خرید آفریقای جنوبی آشنا شوید؟ در ادامه اطلاعات مهم درباره مراکز خرید آفریقای جنوبی را گردآوری نموده ایم تا...

12 اردیبهشت 1402
تعداد: (84)