سرزمین نفرین شده طلسمت می نماید!

به گزارش وبلاگ ماکارون در بندرعباس، سبک جدیدی از رونمایی کتاب در آئین پرده برداری از اثر داستانی سرزمین نفرین شده در بندرعباس نیز اجرا شد.

سرزمین نفرین شده طلسمت می نماید!

در این شیوه، پس از چاپ کتاب و 10 روز پیش از آیین رونمایی، این اثر به 10 شخصیت کتاب خوان اهدا شده بود تا کتاب با برداشت آن ها معرفی و رونمایی گردد. جالب تر اینکه مانیلی خواهر زاده حدود 5 ساله نویسنده که کتاب را برایش خوانده بودند، توضیح مفصلی از کتاب داد و بیشترین زمان این برنامه به او اختصاص داشت.

خوانندگان اثر اغلب از زبان ساده، گیرا و داستان نزدیک به واقعیت کتاب تمجید کردند و درمورد حضور و نقش اسطوره ها در این کتاب، از سختکوش و خستگی ناپذیر رایان قهرمان و شخصیت نخست داستان و دوستی عمیقش با طبیعت و حیوانی باوفا از جنس سگ به نام اسکای حرف زدند.

بعضی نیز از جادوگری با شخصیت حمایتگر و شکیباییرایان برای عبور از هفت خوان رستم به منظور دست یافتن به گل افسانه ای، فضای خیالی، تصویر سازی، بیان جزئیات، ماجرا جویی جالب، لذت بخشی به مخاطب و طلسم خواننده برای دنبال کردن داستان تا انتها، سخن گفتند.

سپهر زارعی سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان هرمزگان که در موزه مردم شناسی بندرعباس میزبان این رویداد ادبی بود، گفت: موزه ها دیگر تنها یک مکان تاریخی محض نیستند و به سمت رویداد محور می روند.

وی بعلاوه با تاکید بر هم افزایی بخش ها و نهادهای فرهنگی بیان کرد: آمادگی برگزاری هر نوع رویداد فرهنگی، ادبی و ... در این مکان داریم.

امیرحسین والا موسس و مدیر نشر سومیتا نیز به سیاست استفاده از تصویرگر بومی در تصوی سازی آثار این انتشاراتی گفت و اضافه نمود: با هدف هم اندیشی نویسنده، تصویرگر و ناشر به منظور بالا رفتن کیفیت و غنای کار این تصمیم را اتخاذ نموده ایم.

او افزود: نشست های مشترک سه جانبه ناشر، مولف و تصویرگر این اثر پیش از چاپ شاید به عدد 10 هم برسد تا بتوانیم به دیدگاه مشترکی برسیم و تصاویر با نثر داستان همخوان و مکمل باشد.

سرزمین نفرین شده نخستین اثر داستانی فهیمه بلارک، ویژه نوجوانان با موضوع ماجراجویی پسر نوجوانی در سرزمین نفرین شده است که در قطع رقعی با تصویرگری کویلان خزمه، در 50 صفحه و به قیمت 85 هزارتومان با شمارگان 500 جلد، به تازگی چاپ و منتشر شده است.

فهیمه بلارک متولد اول خرداد 1370 است و از نویسندگان جوان حوزه نوجوان شهرستان بندرعباس است که ضمن سپاسگزاری، امضا و اهدا کتاب، فرصت را در اختیار میهمانان گذاشت تا به نقد و آنالیز اثر بپردازند.

آئین رونمایی کتابسرزمین نفرین شده ساعت 19 تا 21 چهارشنبه شب اول شهریورماه 1402 با همکاری و مشارکت موزه مردم شناسی استان هرمزگان و نشر سومیتا در این مکان برگزار گردید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سرزمین نفرین شده طلسمت می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرزمین نفرین شده طلسمت می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید