اطلاعیه مرکز افتا درباره حمله سایبری به کارت سوخت پس از آنالیز کارشناسی

به گزارش وبلاگ ماکارون، تهران(پانا) - مرکز امنیت فضای فراوری و تبادل اطلاعات (افتا) بیان کرد اطلاع رسانی تکمیلی درباره چگونگی حمله سایبری به سامانه کارت هوشمند سوخت، پس از انجام آنالیز های فنی و کارشناسی مرکز مدیریت راهبردی افتا انجام خواهد شد.

اطلاعیه مرکز افتا درباره حمله سایبری به کارت سوخت پس از آنالیز کارشناسی

مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه ای درباره حادثه سایبری حمله به سامانه هوشمند کارت سوخت کشور در اطلاعیه ای اعلام نمود: بلافاصله پس از رصد این اختلال، گروه های افتایی رسیدگی به حادثه، تشکیل شدند و برنامه ریزی برای بازیابی خدمت، شناسایی و رصد دلیل حمله انجام شد.

در این اطلاعیه عنوان شده است: در چارچوب این برنامه ریزی و با کوشش های اجرا شده در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، تا به امروز بخشی از صندلی های توزیع سوخت به مدار بازگشته اند و اقدمات لازم برای بازگرداندن دیگر صندلی ها به چرخه توزیع همچنان ادامه دارد.

افتا اعلام نمود: بازگردانی صندلی های سوخت به چرخه توزیع در سریع ترین زمان ممکن، نشان از توانمندی های سایبری کشور و کوشش همدلانه دستگاه های مرتبط است.

مرکز مدیریت راهبردی افتا در پی انجام مداوم رصدهای امنیت سایبری خود، در صبح روز سه شنبه چهارم آبان 1400 اختلال اتفاق افتاده را در سامانه هوشمند کارت سوخت مشاهده نموده و بلافاصله برای رسیدگی به آن اقدام نموده است.

اطلاع رسانی تکمیلی درباره چگونگی این حمله سایبری، پس از انجام آنالیز های فنی و کارشناسی مرکز مدیریت راهبردی افتا انجام خواهد شد.

روز گذشته مرکز ملی فضای مجازی با تایید خبر حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، اعلام نمود: ساعت 11 صبح روز سه شنبه چهارم آبان ماه 1400 مرکز افتا گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اعلام نموده و به تبع آن صندلی ها در ارایه خدمات سوخت رسانی از مدار خارج شدند.

در ادامه نیز گفته است: به همین دلیل، دستگاه های ذیربط در حال برطرف مشکل ایجاد شده هستند و تا ساعاتی دیگر خدمات سوخت رسانی به حالت عادی برخواهد گشت.

همزمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در بیانیه جداگانه ای تاکید نمود که تمامی زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی کشور بدون هیچ مسئله ای در حال خدمات رسانی هستند.

از ظهر روز گذشته مراجعان به صندلی های سوخت کشور برای دریافت بنزین با کارت هوشمند سوخت با مشکل روبرو شدند.

علی فروزنده، سخنگوی وزارت نفت پیش از این با بیان اینکه سامانه کارت سوخت از مدار خارج شده است، گفته بود که سهمیه ها حفظ خواهد شد، زیرا سامانه آفلاین است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اطلاعیه مرکز افتا درباره حمله سایبری به کارت سوخت پس از آنالیز کارشناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعیه مرکز افتا درباره حمله سایبری به کارت سوخت پس از آنالیز کارشناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید