اعلام اقداماتی که واردکنندگان برای ترخیص کامیون دست دوم باید انجام دهند

به گزارش وبلاگ ماکارون، معاون وزیر راه و شهرسازی اقدامات لازم برای ترخیص کامیون دست دوم که باید از سوی بخش خصوصی انجام شود را گفت.

اعلام اقداماتی که واردکنندگان برای ترخیص کامیون دست دوم باید انجام دهند

وبلاگ ماکارون - رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ترخیص 2212 دستگاه کامیون دست دوم وارداتی و شماره گذاری 938 دستگاه از آنها خبر داد.

داریوش امانی درباره ترخیص کامیون های وارداتی از گمرک اظهار کرد: با توجه به پیگیری هایی که داشته ایم و کارگروه های مشترکی که بین کارگروه های مختلف برگزار کرده ایم، فرایند ترخیص کامیون ها از گمرک افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: تا کنون 2212 دستگاه از گمرک ترخیص شده است که 938 دستگاه آن شماره گذاری شده و مابقی در صف شماره گذاری هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: فرایند اجرایی دستگاه هایی که باید مجوزها را بدهند، تسهیل شده است. سازمان استاندارد، موضوع دریافت گواهی اسقاط، گمرک، محیط زیست و… کمک کرده اند تا بتوانیم فرایند بسیار سریع تری را برای ترخیص کامیون ها در پیش بگیریم.

تفاهم برای نوسازی 165 هزار ناوگان مسافری و باری

وی گفت: تفاهم نامه سه جانبه ای میان وزارت نفت، راه و صمت در خصوص نوسازی ناوگان جاده ای از محل تولیدات خودروسازان داخلی به امضا رسیده است تا 165 هزار ناوگان مسافری و باری از این محل نوسازی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آمار کامیون های وارداتی دپو شده در گمرکات کشور گفت: بر اساس آمار گمرک ایران، 6 هزار ناوگان تا کنون وارد گمرکات شده که 2212 ترخیص شده و مابقی در گمرکات در حال طی کردن فرآیند ترخیص هستند.

وی تأکید کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط با ترخیص کامیون های وارداتی، تمام اقداماتی که باید انجام می داده اند را طی کرده اند و حالا نوبت بخش خصوصی است تا اقدامات مربوط به خود را انجام دهند.

به گزارش مهر، به گفته امانی، گرفتن مجوزهای مربوط به محیط زیست و آلاینده نبودن این کامیون ها و همچنین اقدامات در خصوص دریافت کد رهگیری از بانک های عامل برای ارائه ارز با منشأ خارجی از اقداماتی است که باید واردکنندگان انجام دهند تا کامیون ها هر چه سریعتر ترخیص شوند.

منبع: بیت ران

به "اعلام اقداماتی که واردکنندگان برای ترخیص کامیون دست دوم باید انجام دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام اقداماتی که واردکنندگان برای ترخیص کامیون دست دوم باید انجام دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید