انصارالله: مداخله خارجی مانع جهت حل سیاسی داخلی یمن است

به گزارش وبلاگ ماکارون، یک رهبر انصارالله یمن امروز، پنج شنبه دستیابی به راهکار سیاسی بین طرف های یمنی را قبل از سرانجام دادن به مداخله ائتلاف عربی در این کشور بعید دانست.

انصارالله: مداخله خارجی مانع جهت حل سیاسی داخلی یمن است

به گزارش وبلاگ ماکارون، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حسین العزی، معاون وزیر خارجه در دولت نجات ملی که از سوی گروه انصارالله تشکیل شده و رئیس اداره سیاسی و روابط خارجی این گروه در توییتر نوشت: مداخله خارجی ائتلاف عربی مانع اصلی و بزرگ در جهت راهکار سیاسی یمنی - یمنی است.

العزی اعلام نمود: چشم پوشی بین المللی از این مساله (مداخله خارجی) یکی از مهمترین دلایل پشت پرده طولانی شدن جنگ در یمن است. او ایجاد امکان راهکار سیاسی داخلی یمن را قبل از خنثی کردن عنصر غیریمنی در داخلی کشور بعید دانست.

شروطی که انصارالله برای آتش بس در شهر مأرب که به منزله صحنه شدیدترین درگیری بین این گروه و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن است بدین توضیح هستند:

1-حل مساله ویژه انسانی با لغو محاصره ائتلاف عربی بر ناوگان هوایی در فرودگاه صنعا که از ششم اوت 2016 ادامه داشته است.

2- لغو محدودیت های ورود کشتی ها به بندر الحدیده.

این در حالی است که دولت مستعفی یمن خواهان شروع آتش بس فراگیر برای رفتن به سمت مذاکرات راهکار فراگیر براساس اصول طرح شورای همکاری خلیج فارس و خروجی های کنفرانس گفت وگو و قطعنامه های بین المللی در این زمینه است؛ مساله ای انصارالله یمن آن را رد می نماید و می گوید پرونده انسانی نباید به مساله نظامی ارتباط پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انصارالله: مداخله خارجی مانع جهت حل سیاسی داخلی یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله: مداخله خارجی مانع جهت حل سیاسی داخلی یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید