اهدای 160 قلم اثر فرهنگی تاریخی به موزه عظیم خراسان

به گزارش وبلاگ ماکارون، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، اهدای 160 قلم اثر فرهنگی تاریخی به موزه عظیم خراسان صورت پذیرفت.

اهدای 160 قلم اثر فرهنگی تاریخی به موزه عظیم خراسان

سیدجواد موسوی اضافه کرد: ورثه خیر فرهنگی به نام منوچهر سعیدی با اهدای بیش از 160 قلم اشیای تاریخی ارزشمند از دوره های اسلامی تا دوران معاصر به موزه عظیم خراسان اهدا نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی خراسان رضوی هدف از این کار را فرهنگ سازی در راستای توسعه سنت حسنه اهدای آثار فرهنگی به موزه ها و الگویی برای نسل های آینده اسم کرد و اضافه کرد: این آثار بیشتر شامل ظروف آب خوری سفالی ساده، طرح دار و کتیبه دار بعلاوه ظروف زرین فام و نقاشی زیرلعاب و انواع پیه سوزهای سفالی است.

موسوی با اشاره به ظرفیت های موزه عظیم خراسان اظهار کرد: این موزه به اسم دومین موزه استاندارد و منطقه ای ایران در بوستان کوهسنگی مشهد با زیربنای 18هزار مترمربع تنها موزه تخصصی تاریخ، تمدن و فرهنگ خراسان در ایران، آماده دریافت آثار اهدایی دوستداران میراث فرهنگی است.

او با با بیان اینکه نگهداری اشیای تاریخی در منازل در بلند مدت منجر به آسیب تماشا اثر می گردد، اظهار کرد: موزه ها برترین مکان برای نمایش و نگهداری از آثار تاریخی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی خراسان رضوی از آمادگی این اداره کل و بویژه موزه عظیم خراسان برای نگهداری و نمایش اشیا و آثار اهدایی مردم با نام اهداکنندگان در موزه های استان و شهرستان ها اطلاع داد و گفت: مشارکت مردم در اهدای اشیای فرهنگی و تاریخی باعث رشد و توسعه این سنت حسنه و استمرار ایجاد و توسعه موزه های استان خواهد شد.

موسوی اضافه کرد: نمایش آثار تاریخی و فرهنگی در موزه ها علاوه بر آشنا کردن مردم با آثار و یادگاران فرهنگی گذشتگان و نشان دادن پیشینه فرهنگی و تاریخی استان، در جذب جهانگرد داخلی و خارجی هم موثر است.

منبع: همگردی

به "اهدای 160 قلم اثر فرهنگی تاریخی به موزه عظیم خراسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 160 قلم اثر فرهنگی تاریخی به موزه عظیم خراسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید