بازدید بیش از 55 هزار جهانگرد از اماکن تاریخی کردستان

به گزارش وبلاگ ماکارون، خبرنگاران/کردستان مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان، از بازدید بیش از 55 هزار توریست از اماکن تاریخی فرهنگی استان اطلاع داد.

بازدید بیش از 55 هزار جهانگرد از اماکن تاریخی کردستان

یعقوب گویلیان در گفت وگو با وبلاگ ماکارون در این باره، اظهار کرد: براساس آمارهای موجود، از شروع تعطیلات نوروزی تا 10 فروردین ماه امسال، 55 هزار و 601 توریست داخلی و خارجی از اماکن تاریخی فرهنگی استان بازدید نموده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان، اعلام کرد: این تعداد بازدید مربوط به هشت اثر تاریخی استان شامل خانه کُرد، عمارت خسروآباد، عمارت مشیردیوان، مسجد جامع و موزه سنندج، غار باستانی کرفتو، تپه باستانی زیویه و حمام حاج صالح سقز است.

وی اعلام کرد: خانه کرد سنندج در بین جاذبه های تاریخی استان با 19 هزار و 252 بازدید، همچنان بالاترین حجم حضور توریستان را در این ایام به خود اختصاص داده است.

گویلیان اضافه نمود: کاخ موزه خسروآباد با 13هزارو 961 نفر و موزه سنندج با 5هزار و 845 نفر، به ترتیب در رتبه های دوم و سوم بازدید توریستان از این آثار تاریخی و فرهنگی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کردستان، یادآور شد: بعلاوه آمار بازدید از عمارت مشیر دیوان چهارهزارو 340 نفر، مسجد جامع سنندج سه هزار و 388 نفر، حمام حاج صالح سقز چهار هزار و 180 نفر، غار باستانی کرفتو دوهزار و 388 نفر و تپه باستانی زیویه دو هزار و 75 نفر بوده است.

وی اعلام کرد: در همین مدت آمار بازدیدنمایندگان از سایر جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و شهری استان از جمله منظر فرهنگی هورامان، روستاهای هدف توریستی و بازارهای تاریخی بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر بوده است.

گویلیان با اشاره به افزایش ورود مسافران به استان در این ایام، اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیدات پیش بینی شده کوشش شد تا مسافرین و توریستان نوروزی بتوانند از اغلب بناهای تاریخی و فرهنگی استان بازدید نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازدید بیش از 55 هزار جهانگرد از اماکن تاریخی کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید بیش از 55 هزار جهانگرد از اماکن تاریخی کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید